نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف املای شهرزاد دانش آموزم را بهبود بخشم ؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف املای شهرزاد دانش آموزم را بهبود بخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف املای شهرزاد دانش آموزم را بهبود بخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به شهرزاد

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي شهرزاد  در مدرسه

– شهرزاد را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به شهرزاد  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و شهرزاد نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد شهرزاد و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در شهرزاد راه حل های مناسبی بیابم و روزانه ۲۰ -۱۵ دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

۱- برای تقویت توالی حافظه دیداری شهرزاد با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

۲- تقویت حافظه دیداری شهرزاد در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

۳- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

 اجرای راه حل های انتخاب شده

قبل از اجرای راه حل های انتخاب شده جدولی برای تشویق شهرزاد و ثبت میزان پیشرفت او ، ترسیم کردم و در کنار تابلو نصب کردم تا شهرزاد هم آن را ببیند، قرار شد که هر املائی که از شهرزاد گرفته می شود، نمره او در جدول نوشته شود.

در مرحله اول برای تقویت توالی دیداری کلماتی مانند “مارد ” به جای “مادر” یا کلمه ی “نوازد “به جای”نوزاد “، فعالیتهای زیر انجام گرفت:

الف- روبروی شهرزاد ایستاده و چند حرکت بدنی انجام داده و از شهرزاد خواسته شده تا او همان حرکات را به ترتیب انجام دهد و این امر دو باره انجام شد و تا نتیجه خوبی گرفته شد.

ب- روی یک کارت مقوایی کلماتی  مانند مادر، نوزاد ، دارا ، سامان  نوشته شده بود  به شهرزاد نشان دادم و سپس آنها را مخفی کردم و از او خواستم که آن کلمات را به ترتیب بازگو کند. و سپس آن حروف کلمات را به ترتیب بنویسید در این مرحله زمان زیادی صرف شد سعی کردم کلمات بیشتری با شهرزاد کار کنم تا ترتیب و توالی را خوب یاد بگیرد.

در پایان این مرحله یعنی تقویت توالی حافظه املائی از کلماتی که امکان بر عکس نوشتن حروف باشد از شهرزاد گرفته شد ونتیجه بررسی یادداشت شد، تقریباً نتیجه خوبی بدست آمد و فقط ۲ غلط املائئ داشت.

تصمیم گرفتم برای گرفتن نتیجه بهترمرحله (ب)  را بار دیگر با شهرزاد کار کنم این کار انجام شد و دوباره از شهرزاد املاءگرفته شد، این بار دیگر غلطی نداشت و نتیجه خوبی گرفته شد.

۲- برای تقویت حافظه دیداری شهرزاد از مراحل ذیل استفاده شد.

الف: ابتدا دو تصویر را انتخاب کرده و یک به یک به شهرزاد دادم و بعد تصویرها را مخفی کردم و از او خواستم که آن تصویر را نام ببرد بعد روش بالا را با سه – چهار تصویر انجام دادم تا حافظه دیداری شهرزاد بالا برود. دو سه مرتبه این روش انجام شد تا نتیجه خوبی داد.

ب: در مرحله بعدی چند کارت تهیه کرده و روی هر کارت کلمه ای که مربوط به  کلمات کتابش باشد نوشته ، کارت ها را به شهرزاد دادم تا واژه ها را به خاطر بسپرد و بعد کارت ها را از او گرفته و دور از چشم او یکی  دو کارت را برداشتم و بقیه را به شهرزاد نشان دادم و بعد از او خواستم تا کارت مربوط به واژه که برداشته شده را معرفی کند. مرتبه اول که این کار را انجام شد، شهرزاد واژه هایی را گفت که اصلاً در بین کارتها نبود. تصمیم گرفتم واژه هایی را انتخاب کنم که در یک گروه باشد(مثلاً از گروه میوه : سیب- گلابی – هلو – موز- پرتقال) تا بتواند جواب دهد. این روش نتیجه خوبی در بر داشت. در ادامه این مرحله یک واژه که ربطی به بقیه واژه ها نداشت به واژه ها اضافه کردم و همان واژه ها اضافه شده و واژه دیگری را برداشتم. به همین ترتیب هرمرتبه یک واژه غیر مرتبط اضافه می کردم . خوشبختانه نتیجه خوبی در برداشت.

این مرحله طی ۴ جلسه ۱۵ دقیقه ای انجام گرفت تا حافظه دیداری شهرزاد افزایش یابد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود بخشیدن ضعف املای شهرزاد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان

فهرست منابع:

۱- بني اسدي ، حسين (۱۳۸۴) ، آشنايي با طرح ارزشيابي توصيفي ؛ تهران : آزمون نوين.

۲- تبريزي ، مصطفي (۱۳۸۴) ، درمان اختلالات ديكته نويسي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ دهم.

۳- تبريزي ، مصطفي (۱۳۸۰) ، درمان اختلالات رياضي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ پنجم.

۴- حاجي اسحاق ، سهيلا ، (۱۳۸۲) ، آموزش راههاي يادگيري (الگوي يادسپاري) ؛ همدان : انتشارات ميهن نو.

۵-حبيب الله پور ، منيژه و محمدي رودباري ، فرشته (۱۳۸۱)  ، برگزيده هاي پژوهشي در عمل ، كارشناسي تحقيقات سازمان آ. پ مازندران ، چاپخانه نيما.

۶- كرك ، ساموئل ، چالفانت ، جميز (۱۳۷۷) ، ناتوانيهاي يادگيري تحولي و تحصيلي ، (ترجمه: رونقي ، سيمين و همكاران) ، انتشارات آموزش و پرورش استثنايي ، چاپ اول.

۷- مردادی، رضا … [و دیگران] ( ۱۳۸۷)، فرهنگ واژه ها و اصطلاحات در تعلیم و تربیت؛ اصفهان: نشر آموخته، چاپ اول.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 80 = 88