نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب دانش آموزانم را در امتحان ریاضی کم کنم؟
نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب دانش آموزانم را در امتحان ریاضی کم کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه
نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب دانش آموزانم را در امتحان ریاضی کم کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی
دیباچه مطالب پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی
عوامل موثر در ايجاد استرس در ارزشیابی در درس رياضي
۱ـ فشارهاي والدين:بديهي است نقش والدين در استرس دانش آموزان از درس و مدرسه بسيار موثر و غيرقابل انكار است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس رياضي ضعيف و كند بودهاند اين احساس و نگرش خود را به فرزندشان نيز منتقل ميكنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات خارج از توان فرزندشان آنان را دچار ترس و استرس ميكنند.
۲ـ شيوه آموزش معلمان:
گروهي از معلمان بدون در نظر گرفتن موقعيت ذهني- رواني دانش آموزان و ميزان استعدادها و تواناييهاي آنان، مسائلي براي حل كردن طرح ميكنند كه از عهده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه موارد، دانش آموزان احساس بيكفايتي و ناتواني ميكنند و نسبت به استعداد و عملكرد خود بدبين و وازده ميشوند.
۳ـ محتواي كتابهاي رياضي:در مواردي نيز محتواي كتاب و ترتيب درسهاي رياضي به گونهاي است كه يادگيري مفاهيم رياضي، سخت جلوه ميكند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموزان ميشود.
در چنين مواردي اگر معلم هم كمي درايت و تلاش از خود به خرج ندهد و آموزش را راحتتر نكند، موجب بيزاري دانش آموزان از درس رياضي ميشود، زيرا آنان احساس ميكنند كه چيزي نميفهمند.
۴ـ تجارب منفي:نمرههاي پايين از درس رياضي، پيش زمينههاي ذهني، معلمان جدي و سختگير، روشهاي تدريس اشتباه، توجه نكردن به مراحل رشد ذهني دانش آموزان و ارزشیابیهاي پيچيده پي درپي، همگي ميتوانند موجب بدبيني دانش آموزان نسبت به درس رياضي شوند.
ب – شيوههاي اشتباه آموزش رياضي
۱ـ تاكيد بيش از اندازه بر به يادسپاري:رياضي درسي است كه بيش از آن كه به حفظ كردن نياز داشته باشد، به فهميدن و درك كردن نياز دارد. درك قوانين و مفاهيم رياضي موضوعي است كه براي تدريس اين درس بايد در وهله نخست مدنظر باشد.
۲ـ تاكيد بر سرعت در پاسخ گويي:مساله حل كردن و پاسخ دادن به سوالات درس رياضي نياز به درك مساله و پرسش معلم دارد. پس با فشار آوردن بر دانش آموزان كه سريع پاسخ دهيد، نميتوان مشكلي را حل كرد.در اين گونه موارد، دانش آموزي كه قدري كندتر از ديگران عمل ميكند، احساس بيكفايتي و ضعف ميكند و از يادگيري و درك مساله عاجز ميماند.
در مواردي پيش ميآيد كه معلمي از اين كه درسي را چند بار تكرار كند و دانش آموزان متوجه نشوند، دچار ناكامي و سرخوردگي ميشود. اما اگر همين معلم روش خود را تغيير دهد و آهستهتر مفاهيم رياضي را براي دانش آموزان جا بيندازد، به طور حتم نتيجه بهتري خواهد گرفت.
۳- يكنواختي و ابتكار نداشتن معلمان در شيوه تدريس:اغلب دانش آموزان دوست دارند مساله ها و پرسشهاي متنوع و لذت بخش را پاسخ دهند. براي مثال، معلم ميتواند براي به فكر واداشتن دانش آموزان، آنها را در شرايط عيني روزمره زندگي قرار دهد و انتظار داشته باشد كه آن مساله را حل كنند. فروشگاهي خيالي با مجموعهاي از جنسها با قيمتهاي مختلف و تجسم صحنه خريد و فروش كالا براي دانش آموزان ابتدايي بسيار ملموس، عيني و قابل دركتر است تا مثالي دور از ذهن، كه دانش آموز هيچ تصوري درباره آن در ذهن ندارد.
آنها به دليل رشد ذهني شان هنوز قادر به درك مسائل انتزاعي نـيسـتند، بـراي درك مسالـه و آسـان سازي آن بايد از روشهاي ملموس استفاده كرد.
۴ـ نداشتن درك درست از كاربرد رياضي در زندگي:
بديهي است اگر دانش آموزان موارد استفاده از رياضي را در زندگي روزمره بشناسند و به كار بندند، علاقه بيشتري نسبت به يادگيري اين درس از خود نشان خواهند داد.
پ – عوامل فردي
۱ـ كاهش اعتماد به نفس:
تسلط نداشتن بر انجام چهار عمل اصلي و اوليه رياضي، درك مساله و راه حل آن موجب كاهش اعتماد به نفس دانش آموز در يادگيري درس رياضي ميشود و اين چرخه ضعيف (ندانستن، بيعلاقگي و بيزاري از درس رياضي) موجب دوري گزيدن از كليه درسهاي مرتبط با رياضي «هندسه، ترسيم، جبر، مثلثات و غيره) در آينده ميشود.
۲ـ ا حساس ضعف و كمبود:
اغلب دانش آموزاني كه به درس رياضي علاقه ندارند، از اشتباه كردن پاي تخته سياه ميهراسند. آنها تصور ميكنند اگر نتوانند پاسخ سوالي را درست جواب دهند، مورد تمسخر و خنده هم كلاسيهايشان قرار ميگيرند.
در حالي كه معلم وظيفه دارد با اتخاذ روشهاي گوناگون مانع بروز اين گونه صحنهها شود.
استرس رياضي ونقش معلمان
بديهي است رفتارهاي پنهان و آشكار (كلامي و غيركلامي) معلم در بروز استرس دانش آموزان از درس رياضي تاثير زيادي دارد. زماني كه معلم ناخودآگاه اخم ميكند يا با جملاتي توهينآميز و ترشرويي موجب كاهش اعتماد به نفس شاگرد ميشود، او را از دستيابي به جواب نهايي پرسش يا مساله بازمي دارد.در مواردي نيز، استرس از آموزش صحيح درس رياضي به دانش آموزان موجب ضعف شيوههاي تدريس معلم ميشود و ريشههاي استرس را در دانش آموزان به وجود ميآورد. گروهي از معلمان نيز تصور مي كنند رياضي مقطع ابتدايي به قدري ساده است كه تمامي دانش آموزان بايد آن را بفهمند.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
کسب نتایج پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کم کردن اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
منابع مآخذ
۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.
۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علياكبر جعفري ـ علياضغر دانشفر.
۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.
۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.
۵ـ مقاله نقدي بر روشهاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.
۸ـ مجموعه مقالات ……ين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.
۹ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟
برای دانلود نمونه اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید