اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های مختلف پرخاشگری طاها را برطرف کنم ؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های مختلف پرخاشگری طاها را برطرف کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های مختلف پرخاشگری طاها را برطرف کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل پرخاشگری طاها

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

برای رفع رفتار های نامطلوب ، ابتدا بهتر است علل اختلالات مشخص شود تا راه حلهایی  جهت بهبود رفتار های نامطلوب تعیین گردد.

با توجّه به سوابق خانوادگی دانش آموز، به خاطر مشکلات خانوادگی و در شرف طلاق بودن والدین، مورد بی مهری و کم توجهّی والدین قرار گرفته است . و از این کار والدین دچار نارضایتی شده و نسبت به آنان احساس خصومت کرده است . و به همین علت دچار رفتار های نامطلوب شده و برای جلب توجه والدین ، رفتار های نابهنجاری را از خود نشان داده است . رفتار های نامطلوب و نابهنجاری او باعث شده ، والدین علاوه بربی مهری ، وی را تنبیه و تحقیر کرده و برچسب های منفی بزنند ؛ به این خاطر رفتارهای منفی در دانش آموز درونی شده است . بنابر این فشارهای روحی و روانی شدیدی بر او تحمیل شده . ضمنا به دلیل معلولیت از ناحیه دست احساس خود کم بینی به وی دست داده است.به نظر می رسد مشکل تا حدّی شناسایی شده است .  بعد از شناسایی مشکل باید به دنبال راه حل رفت . برای این کار به سراغ محققان و مشاوران و کتابهای روانشناسی و تحقیقات و مقالات رفتم .

آ موزش درمانی

آ موزش درمانی عبارت است ازمجموعه ی  اصول وروش های  آ موزشی و روا نشناسی که می تواند افراد معلول جسمانی ، روانی ، ذهنی و عاطفی را  تا حد امکان به عضو مفید و کارآمد جامعه تبدیل کند .  . . . در آموزش درمانی تطابق با محیط خانه ومدرسه و تغییر نگرش کودک  نسبت به یادگیری مسئله اساسی است

تکنیک هایی لازم برای کنترل رفتار های نامطلوب در محیط خانواده

۱- صمیمت، صمیمیت در خانواده امری لازم و ضروری است زیرا هم مهمی در کاهش خشونت در خانواده دارد بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز به این دلیل است که صمیمیت بین طرفین وجود ندارد. صمیمیت هنگامی افزایش می یابد که افراد خانواده درامور زندگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند. همچنین اعتماد و اطمینان در مشارکت بین اعضای خانواده باعث صمیمیت می شود.

۲- تامل و سکوت، یکی از بهترین راههای کنترل خشونت در خانواده کنترل رفتار خویشتن در مواقعی است که یکی از اعضای خانواده به تحریک دیگری بپردازد. بهترین شگرد در این هنگام آن است که دیگران سکوت اختیار کنند تا آن فرد هم آرامش پیدا کند سپس در یک فرصت مناسب با هم به بحث و بررسی بپردازند.

۳- تخلیه یعنی اینکه به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم. تحقیقات جدید نشان میدهد که رفتار های نامطلوب هتاکی و حتی فیزیکی علاوه بر اینکه خشم را کاهش نمی دهد بلکه باعث افزایش آن نیز می شود.

۴- مدل رفتار های نامطلوب غیر پرخاشگرانه (قدم زدن و…) تحقیقات نشان داده که افرادی عادی که رفتار های نامطلوب خود بدون رفتار پرخاشگرانه بروز دادند بعد از این کار سطح کمتری از رفتار های نامطلوب را داشته اند ولی به طور کل این روش هم زیاد موثر نیست.

۵- تنبیه، درطول تاریخ یکی از وسایل اجتماعی برای کم کردن میزان خشونت درتنبیه بوده است که توسط آن جلوی تجاوز خشونت و دیگر رفتارهای پرخاشگرانه را می گرفتند ولی در حال حاضر علما معتقدند که تنبیه به طور موقت جلوی خشونت حاضر را می گیرد و برعکس در طولانی مدت به طور مستقیم باعث تقویت آن می شود درحال حاضر تنبیه بدنی از طرف سازمان بهداشت جهانی ممنوع شده است.

۶- صحبت کردن در مورد مشکل، بهترین روش برای کاهش رفتار های نامطلوب صحبت کردن در مورد آن است این تکنیک به طور عملی به دو صورت عملی است ولی اینکه در لحظه ای که رفتار های نامطلوب به حد اعلای خود می رسد یکی از طرفین سکوت اختیار کند و سعی کند قائله را ختم کند ولی بعد از اینکه طرفین آرام شدند و مدتی نیز گذشت با خونسردی مطالب را با یکدیگر در میان می گذارند و آن را حل و فصل می کنند.

درمان رفتار های نامطلوب:

برای درمان رفتار های نامطلوب گام اول شناخت و ریشه یابی علت یا علل رفتار های نامطلوب است با شناخت این عوامل می توان همکاری های لازم را برای کا ستن از میزان و شدت رفتار های نامطلوب ارائه نمود مانند سرگرم نمودن فرد مهر و محبت و دلجویی آموزش تنهایی فکرکردن صبرو متانت نشان دادن در مواقع رفتار های نامطلوب تشویق جهت استحمام ودوش گرفتن اجرای عدالت در منزل، برآورده کردن نیازهای دانش آموزان و نوجوانان مساعد ساختن جو آزادی های کنترل شده جلوگیری از توهین و ناسزا گفتن به آنها ویا مقابله به مثل نکردن با آنها جلوگیری از تهدید و ترساندن الگوهای خوب را به آنها نشان دادن رهنمودهایی در مورد سازش و جوشش با دیگران تشویق به بازیهای گروهی و رعایت  واحترام به قوانین در زندگی با دیگران عادت دادن به آنان به گذشت، یاد دادن انتقاد صحیح به آنها جهت تخلیه و سبک شدن و آرامش یافتن و درپایان چنانچه رعایت عوامل فوق تاثیری نداشت می توان از عوامل دیگری مانند توبیخ اخطار تحکم علامت مقابله به مثل تنبیه و قهرو… استفاده نمود.

قوانين يادگيري:

قانون اثر ونتيجه :

وقتي يك پاسخ یا واكنش براي يك وضع (انگيزه يا محرك)، با احساس خوشي و رضايت خاطر همراه باشد بايد دنبال آن خوشي حاصل شود شخص به تكرار آن رفتار مايل خواهد شد. ولي اگر با احساس رنج وناخوشايندي همراه بوده يا به دنبالش ناراحتي پيدا شود آن رفتار ديگر تكرار نشده به تدريج فراموش خواهد شد.

تشویق و تنبیه  :مشاهدات وآزمايش هاي زياد ثورندايك و ديگران نشان دادند كه پاداش ،فرد را به تكرار پاسخي كه موجب پاداش گرفتن او شده است تحريك مي كند وهمواره با عث تقويت ارتباط بين انگيزه وپاسخ مي شود . در حالي كه نتايج كيفر رانمي توان هميشه تضمين كرد وچه بسا از اشتباه ولغزش جلوگيري نمي كند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها  اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکل پرخاشگری طاها اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  حل مشکل پرخاشگری طاها اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

منابع و ماخذ

۱- ساکي،رضا و ديگران ، اقدام‌پژوهي: راهبردي‌براي آموزش و‌تدريس

۲- قاسمي پويا ،اقبال .راهنماي عملي پژوهش درعمل .

۳- مک نیف و همکاران ،  اقدام پژوهی (طراحی ، اجرا ، ارزشیابی ) ترجمه محمدرضاآهنچیان

۴- رؤوف ، علي،  پژوهش در كلاس درس و مدرسه

۵- سيف الهي، وجه الله ، راهنمايي اقدام پژوهي (طرح معلم پژوهنده ) در آموزش و پرورش

۶- اميرحسيني،خسرو(۱۳۸۴) مهارت پژوهشگري در آموزش(اقدام پژوهي)

۷- مهر آبادی ، قاسم (۱۳۸۳) ، بررسی میزان شیوع اختلال رفتاری و رابطه آن با عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان، پژوهشکده تطاهام و تربیت همدان

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

52 − = 47