اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب اضطراب و ترس را در بین دانش آموزان کاهش دهم ؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب اضطراب و ترس را در بین دانش آموزان کاهش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب اضطراب و ترس را در بین دانش آموزان کاهش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان

اقدام راه حل های پیشنهادی (اقدام و اجرای راه حلها):

با عنایت به مواجه بودن دانش آموزانم نسبت به چگونگی انجام ارزیابی و امتحان از آنان و نگرانی شدیدشان از این موضوع، چند راه کار را جهت کاهش و تقلیل دلهره و اضطراب آنان به ترتیب و شرح ذیل معمول داشتم:

۱-     برگزاری جلسه با حضور دانش آموزان و اولیای محترم آنان با هماهنگی قبلی با مدیر آموزشگاه و تبیین معیارها و ملاک های ارزیابی و چگونگی انجام امتحان و اهداف اصلی و بیان رهنمودهای مهمّ آموزشی و تربیّتی جهت ایجاد فضا و بستر مناسب منزل

۲-     برگزاری کلاس تقویتی، برای دانش آموزان جهت آشنایی آنان با مطالب کلیدی هر درس و همچنین شناخت بیشتر آنان با نمونه سوالات و همچنین تقویت بنیه علمی دانش آموزان ضعیف که پیشرفت مطلوبی در طول سال تحصیلی نداشته اند.

۳-     برگزاری کلاس کوتاه مدت برای همه دانش آموزان جهت مرور نکات مهم و کلیدی درس مربوطه و تقویت حس اعتماد و خودباوری در دانش آموزان و رفع اشکالات درسی

گرد آوری شواهد دو

با امعان نظر و تفحّص لازم از پژوهش و تحقیقات علمی و عملی به عمل آمده در زمینه موضوع مطروحه نتایج به شرح و ترتیب ذیل حاصل شد:

۱-     گروهی از دانش آموزان تصوّر می کنند که تنها حضور مستمر و مرتب آنها در سر کلاس، برای گذراندن موفقیت آمیز کافی است. در حالی که بودن در کلاس، تنها بخشی از فرآیند یادگیری و آموزش محسوب می شود، لذا با اندکی هشدار دادن و ایجاد انگیزه در وجود بچّه ها، می توان میزان اعتماد بنفس و افزایش حسّ مسئولیت پذیری را در آنها تقویت نمود.

۲-     باید توجّه داشته باشیم که کودکان از ابتدا که وارد مدرسه و محیط آموزشی می شوند، هیچ ترس و دلهره ای نسبت به آزمون های کلاسی ندارند، این بزرگترها هستند که با نگران کردن بچّه ها، آن ها را نسبت به امتحان، آشفته و پریشان می کنند تا حدّی که در کلاس های بالاتر دچار چنان اضطراب می شوند که این امر گاهی مانع از مدرسه رفتن آنان می شود. که این موضوع با برگزاری متعدد اولیای دانش آموزان به همراه خود دانش آموزان قبل از برگزاری امتحانات تا حدّ قابل توجّهی تقلیل یافت.

۳-     یکی دیگر از عواملی که موجب بروز اضطراب امتحان می شود، برداشت و نگرش منفی دانش آموز درباره توانایی ها و استعدادهایش است که این امر با انجام مذاکرات صمیمانه و ارائه حس مسئولیت پذیری، و دادن اتّکا به دانسته های خود تاثیر بسیار مطلوبی داشت.

۴-     هر گونه تنبیه بدنی و روحی دانش آموز به دلیل عدم اخذ نمره عالی موجب تشدید اضطراب او در ارتباط با مدرسه، درس و امتحان می شود که اینجانب همه سعایت خود را به کار گرفته ام تا دانش آموزان مطالب درسی را بتوانند تجزیه و تحلیل نمایند و درک درستی از موضوع مورد تدریس داشته باشند و حتّی با توضیح شفاهی اجمالی از موضوع درسی فرا گرفته شده امتیازات لازم به آنان تعلّق می گرفت تا آنان دانش آموز نمره محور همراه با محفوظات خالی به دور از درک مفاهیم اصلی درس تلقّی نگردند.

۵-     اگر دانش آموز آن قدر عصبی و مضطرب است که احساس می کند هیچ چیز را به خاطر نمی آورد، در این گونه مواقع سعی نمودم چند دقیقه به او احساس آرامش دهم و با کمک عوامل اجرایی برگزاری امتحانات با ارائه فرصتی بیشتر به ایشان توانسته باشم او را از آن حالت نگرانی و فشارهای عصبی خارج سازم و تمرکز او را نسبت به پاسخگویی سوالات امتحان ارتقاء ببخشم.

بیان محدودیت ها :

۱- عدم برقراری ارتباط و همکاری لازم دانش آموزان در مراحل اولیه تحقیق و پژوهش.

۲- عدم همکاری لازم اولیای دانش آموزان دارای اضطراب و تشویش فراوان در طول دوره تحقیق و پژوهش.

۳- عدم شناخت اولیای دانش آموزان مزبور نسبت به تفاوت های فردی فرزندانشان.

۴- فقر فرهنگی و اقتصادی حاکم بر خانواده های دانش آموزان مورد تحقیق.

۵- چندگانگی آموزش مطالب درسی از سوی اولیای مدرسه و اولیای دانش آموزان و عدم نظارت لازم آنان (اولیای دانش آموزان) بر انجام تکالیف درسی مربوطه در طول سال تحصیلی.

۶-  عدم ایجاد فضا و بستر مناسب در ایام برگزاری امتحانات از سوی اولیای دانش آموزان.

۷- اهمال و بی توجهی نسبت به توصیه های مفید و موثر علمی و آموزشی، تعیین برنامه های تغذیه ای مناسب از سوی اولیاء دانش آموزان.

ارایه پیشنهادات:

بر اساس پژوهش و تحقیقات حاصله و تجربیات کسب شده توجه به موارد زیر می تواند برای پژوهش های بعدی موثر واقع شود:

الف- دانش آموزان و اولیای محترم آنان باید بپذیرند که مطالعه و درس خواندن موثر و کارآمد برای گذراندن موفقیت آمیز امتحانات، از همان روز اول بازگشایی مدارس آغاز می شود. لذا اگر آموزگاری دارند که نکات مهم درس را روی تابلو می نویسد، همان طور که به درس و صحبت های او با دقّت گوش می دهند، از نوشته های او نیز یادداشت برداری کنند، اگر احساس می کنند که موضوع درس را کاملاً متوجّه نشده اند، از معلّم و آموزگار مربوطه خود بخواهند که آن مطالب را دوباره برایشان توضیح دهد چون بسیاری از معلّمین و مربیّان و آموزگاران، زمانی که متوجّه می شوند دانش آموزان با علاقه و تمایل بیشتری به درس توجّه می کنند، از تکرار و توضیح مطالب درس لذّت می برند، زیرا هدف آنها آموزش و یادگیری دانش آموزان است.

ب- در هر صورت این نگرانی ها را می توان با آموزش صحیح و درست به دانش آموزان و اولیای محترم آنان و چگونگی انجام مطالعه صحیح و اصولی فرزندانشان همراه با فهمیدن مطالب درسی طی چند جلسه به آنان آموزش داد (همان اولیای دانش آموز) .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان

 منابع و مآخذ

  1. دلجو- شریعت- شیوه های ایجاد آرامش- انتشارات چاپار- چاپ سوم- ۱۳۸۷
  2. خیابانی- ناصر- روشهای دوری از اضطراب – انتشارات شلاک- سال انتشار ۱۳۸۱
  3. بیابانگرد- اسماعیل- اصول و بهداشت مطالعه- انتشارات آرین- سال انتشار ۱۳۷۷

۴٫سلحشور، ماندانا: ترس های کودکان، انتشارات واژه آرا، چاپ اوّل، تهران ۱۳۸۰٫

 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

21 − = 20