نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه می توانم اخلاق و رفتار اسلامی را در دانش آموزانم پرورش دهم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه می توانم اخلاق و رفتار اسلامی را در دانش آموزانم پرورش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه می توانم اخلاق و رفتار اسلامی را در دانش آموزانم پرورش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم

معيارهاي ارزشيابي :

به هنگام نمره دادن به درس هدیه های آسمان بايد اصول و مباني ويژه ی زیررادر نظر بگیریم:

۱- براي ارزشيابي درس هدیه های آسمان بايد معيارهاي رفتاری و عملي مشخص تعيين كرد.

۲-توجّه به انجام تکالیف کتاب کارهدیه های آسمان وبررسی تکالیف توسط معلم.

۳-اهميت دادن به رفتارواعمال دانش آموزان درمدرسه توسط معلم وکادرآموزشی دبستان ودرمنزل توسط والدین دانش آموزان.

۴- توجّه معلم به همه دانش آموزان در  هنگام تدريس وارتباط دادن مطالب درسی بازندگی روزمره آنان ازطریق بیان داستان ومثالهای گوناگون، سوال کردن وجواب دادن  هریك از دانش آموزان.

۵- توصیف وتشویق کردارهای آموخته ی خوب دانش آموزان کلاس وپاداش دادن به آنها.

۶-توجّه به تفاوتهای فردی دانش آموزان وتوجّه به اين نکته كه اخلاق ورفتار هر دانش آموزراباگذشته خودش مقایسه کنیم نه بادانش آموزان دیگر.

۷-خلاقيت و مهارت معلم درتدریس وارزشیابی اين درس.

راههاي پيشنهادي براي حل مشكل:                                                         

با اطلاعات جمع آوري شده ،راههاي گـونـاگـون ارائه شده و تجزيه تحليل آنها ،تصمیم گرفتم با توجه به اصول

و مباني بیان شده به اين موضوع بپردازيم تاعلت مشکلات رفتاری دانش آموزان باتدریس اين درس برطرف شود.

چگونگي اجراي راه جديد :

درواقع اخلاق ،تجربه یاحاصل تجربه (برداشت )است.ویکی ازدلایل اختلال رفتاری دانش آموزان،فقدان ارائه الگوهای مناسب برای پرورش اخلاق ورفتاراسلامی دانش آموزان است.

ابتداآموزش راباگزارش نويسي مصاحبه، تحقیق وپژوهش ازطریق استفاده ازاینترنت ومطالعه مجلات وروزنامه ها،درباره اشخاصی که به سبب کردارهای آموخته خوبشان درجامعه مطرح شده اند شروع کردم ، همچنین برای برجسته کردن کردارهای خوب معلمان،سایرمسئولان ودانش آموزانی که موردعلاقه اکثربچه هابودند باتاکیدروی کردارهای آموخته خوب این افرادکه دیگران هم می توانندآنهارایادبگیرندازفراگیران خواستم گزارش تهیه کنند.

در آغاز آموزش، ضمن اشاره به انواع گزارش و شرايط آن دانش آموزان را با اصول مصاحبه و نحوه يادداشت ياضبط كردن مطالب آشنا كردم؛ پس ازآن دركلاس هركس گزارش خود را ارائه نمود.پس از تهيه گزارش نهايي اين گزارش ها توسط مربی پرورشی،مربی قرآن وامام جماعت مدرسه مورد ارزيابي قرار گرفت.

با همكاري دانش آموزان کلاس ومسئولان  مـدرسه  بـرخي  ازآن هارادرروزنامه  ديواري مدرسه منتشر

كرديم که‌ در زنگ هاي تفريح همه دانش آموزان مدرسه اين گزارشات رامي خواندند.   استفاده ازتصاویراشخاصی که به سبب کردارآموخته ی خوبشان مشهورشده اندوبه قشرخاصی تعلق دارند،درروزنامه دیواری وروی دیوار

کلاس درس یکی دیگرازاقدامات انجام شده بود.همچنین با استفاده ازمنابع موثق اینترنت مطالب مفیددینی وآموزنده ای جمع آوری کردم،که درنشریه ای تحت عنوان«نشریه یاردبستانی من»(ضمیمه شده است.)ازآن مطالب استفاده شدوباهمکاری اولیادانش آموزانم به تعداددانش آموزان کلاس چاپ گردید.درنتیجه ازاین طریق مطالب دینی موثق و آموزنده ای دراختیارخانواده هاقرارگرفت.

پس ازآن برای آنکه ازاثرگذاری طرح جدیددرکردار دانش آموزان مطمئن شوم تصمیم گرفتم آنان رادراداره

امورانضباطی دانش آموزان پایه های پایین تر مدرسه شرکت دهم به همین منظورابتداوظایف وتکالیف آنان را

شرح دادم سپس فراگیران رابه دوگروه «فرشتگان روی زمین» (آن دسته ازدانش آموزانی که فقط به  خواندن نماز،شرکت درنمازجماعت مدرسه،داشتن اخلاق ورفتارخوب وانجام تحقیق،مصاحبه وگزارش نویسی پرداخته بودند.)و«ستارگان درخشان»(آن دسته ازدانش آموزانی که علاوه برخواندن نماز، شرکت درنمازجماعت مدرسه،داشتن اخلاق  ورفتارخوب وانجام تحقیق،مصاحبه،گزارش نویسی،درکلاسهای دارالقران شرکت می کردندوعضوبسیج دانش آموزی یامهدی یاوران مدرسه شده بودند.)تقسیم کردم،قرارشددرمدرسه بارعایت اخلاق ورفتارخوب اسلامی برای برطرف کردن نقاط ضعف اخلاقی ورفتاری دانش آموزان پایه های پایین تر تذکرات لازم رابه آنان بدهند و الگویی برای دانش آموزان مدرسه باشند.وبرای توصیف وتشویق کردارهای آموخته خوب دانش آموزانی که دراین زمینه فعال تر وموفق تربودندازکارتهای امتیاز« مبطلات نماز»استفاده شد. (ضمیمه شده است.)

همچنین سعی کردم بابرقراری رابطه دوستی بادانش آموزانم موجب شوم کودکان احساس کنندمعلم حامی آنان است واخلاق ورفتارمعلم راالگوی رفتاری خودقراردهند.

برای اثربخشی بیشتردرس هدیه های آسمان وارتباط آن بازندگی روزمره دانش آموزان وکاهش رفتارنامطلوب آنان تصمیم گرفتم ازشیوه های جذاب ومتنوع ماننداجرای درس بانمایش،بدیعه پردازی(سفرتخیلی به همراه فرشتگان)،اجرای مسابقات مذهبی ،جشن سالروز تکلیف واعیاداسلامی وتوضیحات لازم برای این مناسبتها وتلفیق درس هدیه های آسمان باهنراستفاده کنم،به این ترتیب که داستانهای موثقی از زندگی پیامبران ،ائمه وبزرگان دین که درزندگی روزمره کودکان کاربرد داشتند مطرح می کردم وفراگیران باتشکیل گروه،احساس درونی خودراتبادل می کردندوهیجانهای درونی،واکنشهای عاطفی خودمانندترس،خشم،نفرت و…ابرازمی کردندو واقعه راباتجربه های زندگی خودمقایسه می کردندسپس آن را به صورت نمایش اجرامی کردند.یابایادآوری هدف هایانکات کلیدی یاعنوان های درس های هدیه های آسمان، ازآنان می خواستم متن زیبایااشعارساده یاداستان کوتاهی بنویسندکه درآن به جنبه های رفتاری پیامبران ومعصومین اشاره شده باشدونشان دهنده یادگیری درس باشد.این اقدامات باعث شدتصویری زیبا ازدین درذهن فراگیران ایجادگردد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم   

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم  

کسب نتایج  پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله پرورش اخلاق و رفتار اسلامی در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم

منابع وماخذ :                      

– رمضانی فاطمه(۱۳۸۳)، دیدگاه برنامه جدیدتعلیم وتربیت دینی دوره ابتدایی درباره یادگیری، ماهنامه رشدآموزش ابتدایی،سال هشتم ،شماره ۶۲،ص ۱۲

– رمضانی فاطمه(۱۳۸۳)،آشنایی بانقش وجایگاه کتاب کارهدیه های آسمان درآموزش ویادگیری ماهنامه رشدآموزش ابتدایی،سال هشتم،شماره ۶۱،ص ۱۲

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 10 = 14