اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم روش تدریسم را از سنتی به نوین تغییر دهم با استفاده از تخته هوشمند و سطح علمی دانش آموزانم را بالا ببرم ؟

اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم روش تدریسم را از سنتی به نوین تغییر دهم با استفاده از تخته هوشمند و سطح علمی دانش آموزانم را بالا ببرم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم روش تدریسم را از سنتی به نوین تغییر دهم با استفاده از تخته هوشمند و سطح علمی دانش آموزانم را بالا ببرم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند

تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق

۱) باید در کیفیت کار کلاس تجدید نظر کرد و به شاخص‌های نشاط در چارچوب آن مفهوم بخشید.

۲) اگر قرار است پیشرفتی در جامعه حاصل شود باید از مدرسه شروع شود. معلم مدرسـه عـامل بسیـار مهمـی است کـه می‌تواند جمعیت کثیری را تحت‌تأثیر قرار دهد. معلم می‌تواند مدرسه را به یک جایگاه ارزشی مبدل ساخته و با راهکارهای مختلف با ایجاد شادی و نشاط مدرسه را جایگاه رشد و بالندگی دانش‌آموزان سازد و به آنها احساس اعتماد، سربلندی، توانایی و غرور هدیه کند.

۳) استفاده از روش‌های فعال تدریس

معلمانی که از روش‌های فعال استفاده می‌کنند، کلاس‌های شادتری دارند. مشارکت دانش‌آموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بی‌حالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت می‌کند.

۴) کار آموزش و پرورش آموزش ارزش‌های انسانی همچون، ایمان، عشق، امید، جوانمردی و… به   دانش‌آموزان است.

۵) آموزش ارزش‌های انسانی با سادگی و جذابیت با استفاده از کتاب‌ها، فیلم‌ها، نمایش‌ها و… همراه است.

۶) تشویق دانش‌آموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد زمینه‌هایی برای بروز استعداد آنها

راه حل های پیشنهادی:

روش تدریس مشارکتی (فراگیر- مدار)

تشکیل گروههای درسی

استفاده از روش خود ابرازی برای همه دانش آموزان

تغییر شرایط فیزیکی کلاس

تشویق دانش آموزان با روشهای مختلف

استفاده از وسایل کمک آموزشی ، تکنولوژی آموزشی،برد هوشمند

دادن تکالیف متنوع درسی

ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان

تولید محتوا ی درسی برای دانش آموزان

مدل مفهومی مدرسه هوشمند

مدرسه هوشمند براساس مدل مفهومي شامل ابعاد اصلي زير است:

۱)     زير ساخت توسعه يافته فناوري اطلاعات

۲)     محيط يادددهي و يادگيري مبتني بر محتواي چندرسانه‌اي

۳)     مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه‌ی رایانه

۴)     توانمندسازي معلمان در حوزه فناوری اطلاعات

۵)     برقراري ارتباط یکپارچه رايانه‌اي با مدارس ديگر

  مدل مفهومي مدرسه هوشمند

زير ساخت توسعه يافته فناوري اطلاعات

در مدرسه هوشمند سخت‌افزار، نرم‌افزار، ارتباطات و تجهيزات كمك آموزشي از جمله الزامات اصلي است و در ساخت مدرسه هوشمند بايد بر اساس  نيازمندي‌ها و احتياجات فرآيند ياددهي يادگيري توسعه يابد. در مدارس هوشمند حداكثر استفاده از زيرساخت و تجهيزات موجود بايد صورت ‌گيرد و وجود سخت‌افزار و نرم‌افزار به خودي خود، به معني هوشمندشدن مدرسه نيست. در مدارس هوشمند، زيرساختي حائز اهميت است كه در ارتقاي فرآيند ياددهي- يادگيري موثر باشد.

.محيط يادددهي و يادگيري مبتني بر محتواي چند رسانه‌اي

استفاده از محتواي چندرسانه‌اي و الكترونيكي در فرآيند ياددهي- يادگيري، ركن اصلي هوشمند‌سازی مدارس است. با استفاده از محتواي چندرسانه‌اي طيف وسيع‌تري از حواس دانش‌آموزان در فرآيند ياددهي- يادگيري درگير شده و اين فرآيند تعميق مي‌شود. دراين  مدارس محتواي الكترونيكي مبتني بر برنامه درسي در فرآيند ياددهي- يادگيري توسط معلمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين دانش‌آموزان نيز در يادگيري از محتواي چندرسانه‌اي به صورت خودآموز استفاده مي‌كنند.

مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه‌ی رایانه‌ای

فناوري اطلاعات مي‌تواند مديران مدارس را در انجام ماموريت‌ها و وظايف آموزشي و اداري خود ياري نمايد.  استفاده از سيستم‌هاي مديريت مدرسه، باعث مي‌شود مديران مدارس از امور جاري فراغت يافته و اوقات خود را صرف برنامه‌ريزي، نظارت و تصميم‌گيري هوشمندانه‌تر مدارس نمايند. اولويت مدارس هوشمند، ارتقاي فرآيند ياددهي-يادگيري است. ليكن پياده‌سازي و بهره‌گيري از سيستم‌هاي مديريت مدرسه نيز در مسير هوشمند سازی مدارس، بايد مورد توجه قرار گيرد.

توانمندسازي معلمان در حوزه فناوری اطلاعات

معلمين در مدارس هوشمند بايد مهارت‌هاي مورد نياز را در اين مدارس را فراگيرند. علاوه براين، استفاده از نرم‌افزارهاي گرافيكي تنها بخشي از مهارت‌هاي مدارس هوشمند است. معلمين بايد بتوانند طرح خود را براي استفاده از محتواي الكترونيكي در برنامه درسي ارائه كرده و محتوا را تاليف نمايند. آن‌ها بايد مهارت طراحي برنامه درسي الكترونيكي و انتخاب اجزاي محتوا براي بكارگيري در برنامه درسي را كسب نمايند.

مزایای هوشمندسازی مدارس

Ÿافزايش مشاركت عناصر مرتبط با سيستم مدرسه به ويژه اوليا، مربيان و دانش آموزان و فراهم كردن امكان تعامل بيشتر آنان با يكديگر.Ÿ آشنایی دانش آموزان با فناوري الكترونيكي و افزايش توانمندي‌هاي فردي دانش آموزانŸ رشد همه جانبه دانش آموزان Ÿايجاد تنوع و خارج شدن از شيوه يكنواخت و سنتي آموزش  Ÿافزايش بازده كاري در مدرسه Ÿ آشنایی دانش‌آموزان با اهميت زمان (چگونه مي‌توان در كم‌ترين زمان، به خواست‌ها و نيازهاي خود با استفاده از فناوري‌هاي ارتباطي، پاسخ داد)  Ÿاستمرار فرایند یادگیری دانش آموزان در خارج از مدرسه ایجاد محیطی پویا و جذاب برای شکوفایی کامل استعدادها و بروز خلاقیت های فردی و جمعی دانش آموزان   Ÿافزایش حضور ، پشتیبانی و مشارکت والدین و گروه های ذینفع در فرایند یادگیری دانش آموزان Ÿهمراه نمودن کادر آموزشی مدارس با روندهای نوین آموزشی مبتنی بر نیازمندیهای جامعه دانش بنیان Ÿبه کمک نرم افزار مخصوص امکان ذخیره سازی مطالب ارائه شده در کلاس وجود دارد که این امر منجر به صرفه جویی  در زمان کلاس و در اختیار گذاشتن سریع و راحت اسناد و فایلهای آموزشی می گردد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تغییر روش تدریسم از سنتی به نوین با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

منابع و مآخذ

۱-   باهنر، ناصر: آموزش مفاهیم مدرسه شاد  همگام با روان شناسی رشد، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، (۱۳۸۷)

۲-   بهزادی چینجانی، زهرا: تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده، ماهنامه تربیت، سال شانزدهم، ص ص ۶۵-۶۳، (ویژه نامه تابستان ۱۳۸۰)

۳-   جمشیدی، نرگس: نقش والدین و معلمان در ایجاد محیط شاد و پویا ، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز (ص ص ۸۴-۶۷)، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۷)

۴-   خزائی، علیرضا: نقش معلمان در فضای شاد دانش آموزان، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش معلم، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت ۱۳۸۰)

برای دانلود اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 2