اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه می توانیم ترس سیاوش ازآموزگار و کلاس درس را کاهش دهیم و شاید نهایتاً به طور کامل از بین ببریم؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه می توانیم ترس سیاوش ازآموزگار و کلاس درس را کاهش دهیم و شاید نهایتاً به طور کامل از بین ببریم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۸ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه می توانیم ترس سیاوش ازآموزگار و کلاس درس را کاهش دهیم و شاید نهایتاً به طور کامل از بین ببریم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس

تجزیه و تحلیل اطلاعات : 

با توجه به اطلاعات و شواهدی که در پیرامون مساله و دانش آموز به دست آمد می توان گفت ؛  تناقضاتی که در سیاوش در محیط ها ی مختلف به خصوص در فضای کلاس و فضای خارج از کلاس وجود دارد نشان دهنده ی آن است که سیاوش از حاضر شدن در کلاس درس می ترسد اما ترس او در حیاط مدرسه یا در سایر مناطق بسیار کم است ویا اینکه در بسیاری از آن مناطق احساس ترس نمی کند . و اینکه کودک به جای اینکه از همان اول مدرسه را جایی امن و لذت بخش و معلم را شخصی مهربان و دلسوز ببیند در ذهن خودش از مدرسه جایی ناامن و خطرناک و از معلم شخصی بی رحم و خودخواه ساخته است . از شرایط سیاوش بر می آید که برگرداندن او به حالت عادی کاری سخت و طاقت فرسا اما امکان پذیر باشد . زیرا چنین شرایطی از ابتدای زندگی او وجود نداشته بلکه بعد از ورود به کلاس درس دچار این مشکل گردیده است . و اینکه با توجه با اطلاعات مساله به نظر می رسد که ترس سیاوش از یک عامل ذهنی و عاطفی سرچشمه گرفته است نه از عوامل فطری یا انظباطی که آقای برلوک آنها را بیان کرده بود.

اجرای راه حل    

بلاخره بعد از سپری کردن مراحل بالا نوبت به آن رسیده است تا برای این دانش آموز که بنا به دلایلی دچار یک ترس کاذب و دروغین گشته است کاری کنیم تا بتوانیم او را به آینده امیدوار کنیم و یا اینکه او را از خطرهای احتمالی دور کنیم و هم اینکه از این بدبینی و ترس او نسبت به کلاس درس و فردی به اسم معلم تا حدی کاسته شود و یا اینکه با پیگیری بلاخره از بین برود.

حالا راهکارهایی که برای  تغییر وضعیت سیاوش دست به اجرای آنها زدیم در ذیل آورده شده اند :

۱-اولین کاری که من انجام دادم این بود که وسایل ترس زا مانند چوب ، شیلنگ و… . را به طور کامل از مدرسه و کلاس دور کردم.

۲-مداوم از افراد الگو به ویژه معلمانی که برای همه ی ما انسانها الگو و نمونه بوده اند تعریف می کردم و در مورد کارهای مفید و دلسوزی های آنها اطلاعاتی در اختیار آنها قرار می دادم .

۳-شرکت دادن خودم در سرگرمی ها و فعالیت های گروهی آنان

۴-انتخاب او به عنوان نماینده ی کلاس برای مدتی

((اجرای چند روش قبلی به اضافه روش های دیگر برای این بود تا شرایط لازم را برای ورود معلم کلاس اولش به کلاس آنها مهیا کنم تا از لحاظ روانی آماده تر باشند.))

۵-حساسیت زدایی : آمدن معلم کلاس اول او به کلاس درس :

سیاوش با دیدن چهره ی معلم کلاس اول خود یک لحظه ترسید ولی طبق آن چیزی که من از معلم کلاس اولش خواسته بودم وقتی که وارد کلاس شد به بچه ها سلام کرد و سپس به طرف سیاوش رفت و به طور خصوصی با اوسلام و احوالپرسی کرد و سپس صورت او را بوسید و هدیه ای ر ا که تدارک دیده بودیم در دست سیاوش قرار داد و دوباره هم صورت او را بوسید . سیاوش هم تا حدودی خوشحال شد و از چهره اش معلوم بود که انگار دیگر ترس چندانی از او ندارد . وسپس از آموزگار خواستم تا چند دقیقه ای در کلاس تنها باشد و خودش با دانش آموزان صحبت کند و هرجوری که شده دید آنها را تا جایی که می تواند با مهربانی و عطوفت نسبت به خودش تغییر دهد. و بعد از آن هم قرار شد تا با هم در زمین خاکی نزدیک مدرسه چند دقیقه ای فوتبال بازی کنیم به شرطی که سیاوش هم بازی او باشد و ما هم اجازه می دادیم تا سیاوش گل بزند تا خوشحال شود و با هر گلی که سیاوش می زد معلم او را در بغل می گرفت و به او تبریک می گفت . من تا این لحظه در طول این چند مدت هیچ گاه سیاوش را در محدوده ی نزدیک معلمان به این خوشحالی ندیده بودم.

 مقایسه ی راه حل ها  

البته شاید مقایسه برای راه حل های اجرایی این راه حل ها درست نباشد زیرا تمام راه حل های قبلی به طریقی زمینه ساز اجرای راه حل اصلی بود . اما اگر بخواهیم مقایسه ی کوچکی از این را ه حل ها داشته باشیم می توانیم بگوییم که آمدن معلم کلاس اولی سیاوش نسبت به بقیه آنها خیلی تاثیرگزارتر بود زیرا اگر تمام مراحل اولیه هم به نحو احسن انجام می گرفت ، اما مرحله آخر صورت نمی گرفت یقیناً  تاثیر چندانی  بر روی سیاوش نداشتند .

گردآوری شواهد(۲)

مجدداً بعد از مدت کوتاهی از اجرای راه حل ها شروع به جمع آوری اطلاعات و شواهد در مورد سیاوش پرداختم . این بار هم تا حدودی مثل گردآوری اطلاعات و شواهد(۱)کار را ادامه دادم . در این مرحله چنین اطلاعاتی حاصل گردید.

مشاهدات محقق : بعد از اجرای راه حل ها به دقت اما به صورت پنهانی حرکات و رفتار سیاوش را زیر نظر داشتم که متوجه شدم سیاوش بعد از آمدن معلم کلاس اولش ، همیشه سرموقع و بدون تاخیر به مدرسه می آمد . دیگر ترس و لرز در او دیده نمی شود اگر وجود داشت به مقدار خیلی کم که باز هم این چیزی طبیعی می باشد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش ترس سیاوش از آموزگار وکلاس درس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم

  منابع

[۱] . میلانی‌فر، بهروز؛ روان‌شناسی کودکان و نوجوانان استثنایی، تهران، قومس، ۱۳۶۹، چاپ ششم، ص ۲۱۱٫

[۲] . قائمی، علی؛ مساله ترس و اضطراب کودکان، قم، امیری، ۱۳۷۶، چاپ اول، ص ۵۶٫

[۳] . برک، لورا؛ روان‌شناسی رشد، ترجمه یحیی سیدمحمدی، تهران، ارسباران، ۱۳۸۶، چاپ یازدهم، ج اول، ص ۴۷۱٫

[۴] . حق‌جو، محمدحسین؛ ترس و دلهره، قم، انصارالمهدی، ۱۳۷۵، چاپ اول، ص ۱۵۴- ۱۴۶٫

 

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 2 = 1