نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس و مدرسه کنترل کنم؟

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس و مدرسه کنترل کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس و مدرسه کنترل کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس

پرخاشگری

دشواری کنترل دانش آموزان با توجه به ویژگی های سنی آنها روز به روز روبه افزایش است. بسیاری از معلمان و مدیران از برخورد با مسائل انضباطی دانش‌آموزان احساس ناتوانی می کنند و به طور معمول ممکن است برخورد های نامناسبی با این رفتار ها داشته باشند. رفتارهای تهاجمی یا پرخاشگرانه از شایعترین اختلالات رفتاری انسان است. براساس بررسی‌های انجام شده، درصد زیادی از مشکلات رفتاری کودکان تحت عناوین مختلف به پرخاشگری مربوط می‌شود. وجود نظریات متنوع در این مورد حاکی از پیچیدگی موضوع است.از نظر علمی باید گفت پرخاشگری یک کشش و یا یک گرایش درفرد است که به صورت زدن، کشتن و ویران کردن خود را نشان می‌دهد. امری که فرد به عنوان عکس‌العمل از خود بروز می‌دهد به گونه‌ای است که باید گفت مناسب عمل و یا رفتار طرف مقابل نیست. ظاهر این امر نشان دهنده یک شورش و انقلابی در درون فرد و حاکی از وجود احساساتی است که فردگویی از بازگو کردن آن وحشت دارد.رنجی در درون او وجود دارد که قادر به رفع و جبران آن نیست و ناگزیر تلافی آن را سر دیگران در می‌آورد اگرچه در مواردی این زجر دادن متوجه خودش نیز می‌شود. فروید معتقد است پرخاشگری امری غریزی و فطری بوده و انسان از هنگام تولد این نیرو را با خود به دنیا می‌آورد.

اصل و مبنای پرخاشگری می‌تواند غریزی باشد و وجود چنین نیرویی در جهت صیانت ذات با نظام خلقت هماهنگی و سازش دارد و تنها نحوه بروز آن در جامعه است که تحت تأثیر عوامل تربیتی – اجتماعی می‌تواند متفاوت باشد.

بيان مسئله

پرخاشگری یکی از رایجترین واکنشهای کودکان نسبت به ناراحتیها و ناکامی هاست که به منظور صدمه رساندن به دیگران ، کسب پاداش ، ارضای نیازها یا رفع موانع انجام می شود . چون تمام اعمال و رفتارهای انسان دارای هدف است رفتار پرخاشگرانه نیز هدف دارد هدف ، مهم ترین عامل در توجیه نوع رفتار است . براساس شناخت هدف ، می توان بین اعمال و رفتارهای گوناگون وجه تمایز قائل شد و آنها را در زمره رفتارهای سالم یا پرخاشگرانه برشمرد . ممکن است دو عمل یکسان در یک زمان یا دو هدف متفاوت انجام گیرد که یکی رفتار سالم و دیگری رفتار پرخاشگرانه تلقی شود ، برای مثال کودکی را در نظر آورید که در حیاط مدرسه در حال توپ بازی است . اگر توپش به طور تصادفی و بدون آنکه اراده کند به شیشه پنجره بخورد و آن را بشکند  ،این عمل پرخاشگری نیست ، در حالیکه اگر توپش به صورت عمدی و به قصد شکستن شیشه بسوی پنجره پرتاب شود ، رفتارش پرخاشگرانه است ، از این رو ، در شناسایی و تعریف پرخاشگری و رفتار پرخاشگرانه باید هدف از انجام دادن آن عمل مشخص شود . مهم ترین هدف زندگی ما رسیدن به شادی و نشاط و کم کردن خشم و استرس است . حرکت و فعالیت انسان برای دست یافتن به شادی است . اگر فضای آموزشی ما از نشاط و شادی خاصی برخوردار باشد نتیجه ی آن فراگیرانی شاد و با عزت نفس بالا و آرام خواهد بود و آینده سازان خوبی برای این مرزو بوم خواهند بود .

پرخاشگری انواع گوناگونی دارد و آشکارترین نمونه های آن عبارتند از :

پرخاشگری فیزیکی ۲- تهدید کلامی ۳- توهین کلامی  ۴- پرخاشگری کلامی ۵- شکایت ۶- پرهیز و پرخاشگری ارتباطی

 

گرد آوري شواهد يك

برای این کار ترجیح دادم در رابطه با پرخاشگری نخست با خود دانش آموزان صحبت کنم تا نظر خود را بگویند   بنا بر گفته دانش آموزان مشخص بود  تأثیر سوئی روی اخلاق دانش آموزان گذاشته است ، به خاطر اینکه در خانه آرامش نداشته در مدرسه مدام به دانش آموزان پرخاشگری می کردند . با توجه به اینکه خودم به تنهایی نمی توانستم مشکل دانش آموزان را حل کنم و با مدیر و معاون هم در زنگ های صبحگاه و مراسم دیگر ارتباط داشتند . تصمیم گرفتم از همه کمک بگیرم .

در مرحله دوم با معاون صحبت هایی داشتم و سوال از پرخاشگری دانش آموزان پرخاشگر کردم .معاون مربوطه اظهار داشتند که دانش آموزان پرخاشگر به بهانه های مختلف دوست دار ند دانش آموزان دیگر را اذیت کرده و با پرخاشگری نظم کلاس را به هم بزنند از مدیر و معاون آموزشی مدرسه سوالاتی در مورد وضعیت دانش آموزان پرخاشگر شد که آنها هم از اخلاق و پرخاشگری راضی نبودند و می گفتند در مراسم صبحگاه یا مراسم مختلفی که برگزار می شود بی نظمی به وجود می آورند . از دانش آموزان مدرسه در زنگ  تفریح سوالاتی در مورد دانش آموز شد عده ی زیادی شکایت داشتند ، و عده ی کمی تا حدودی راضی بودند . از مستخدم مدرسه در مورد وضعیت دانش آموزان پرخاشگر سوال کردم راضی نبود و می گفت حتی این دانش آموزان  حاضر نیستند آشغال خود را در سطل بریزند و اگر تذکر داده شود عصبانی می شو ند و پرخاشگری می کنند . در جلسه ی شورای آموزگاران مشکل دانش آموزان مطرح شد روی هم رفته آموزگاران راضی نبودند . . باز با خود دانش آموز ان مصاحبه کردم و  از آنها  سوالاتی پرسیدم از جمله : آیا از نظر اقتصادی وضع خوبی دارید ؟ رابطه پدر و مادرت با شما چگونه است ؟ ارتباط پدر و مادرت با هم چگونه است ؟ رفتارت با بقیه ی افراد خانواده چطور است ؟ آیا ورزش و تفریح را دوست داری ؟ آیا اوقات فراغت به تفریح و گردش می روید ؟ چند تا فرزند هستید ؟ سطح سواد پدر و مادرت چقدر است ؟ و ……

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها:

مشکل چنان که قبلاٌ ذکر شد پرخاشگری و بدرفتاری دانش آموزان پرخاشگر بود و من در صدد پیدا کردن معضل این کلاس برآمدم و برای رسیدن به راههای مطلوب از روش ۶ پرسش برای تجزیه و تحلیل استفاده کردم.

به شرح ذیل:

۱- چه عواملی باعث شده است که دانش آموزان پرخاشگر اینقدر بی انگیزه و گستاخ و . . . شوند؟

۲- چرا دانش آموزان پرخاشگر این کلاسها تمایلی به بهبود وضعیت رفتاری کلاس ندارند؟

۳- چگونه می توان این وضعیت نامطلوب را به سمت وضعی مطلوب سوق داد؟

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کنترل پرخاشگری بین پسران دانش آموز در کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان 

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی کودکان،تهران، انتشارات مدرسه،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک معلم بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه چهارم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

67 + = 69