نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را در راستای مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزانم بیاموزم؟

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را در راستای مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزانم بیاموزم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را در راستای مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزانم بیاموزم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم

 یافته های تحقیق

كتاب آسماني قرآن در آيه ۱۴۱ سوره انعام در مورد اسراف نکردن و بهينه مصرف كردن مي فرمايد: «كلوامن ثمره اذا اثمر و اتوا حقه يوم حصاده ولاتسرفوا انه لايحب المسرفين» «و از آن ميوه هنگامي كه به ثمر مي نشيند بخوريد و حق آن را به هنگام درو بپردازيد و اسراف نكنيد كه خداوند اسراف كنندگان را دوست ندارد»

علامه طباطبايي (ره) در توضيح عبارت «لاتسرفوا» نوشته است:

ولا تسرفوا معنايش اين است كه در استفاده از اين ميوه ها و غلات از آن حدي كه براي معاش شما صالح و مفيد است تجاوز نكنيد. درست است كه شما صاحب آن هستيد، ولي نمي توانيد در خوردن و بذل و بخشش آن زياده روي كنيد و يا در غير مصرفي كه خدا معين فرموده به كار ببريد، مثلا در راه معصيت خدا صرف نماييد و همچنين فقيري كه از شما مي گيرد نمي تواند در آن اسراف كند و آن را تضييع نمايد. پس مفهوم آيه مطلق است و خطاب آن شامل همه مردم چه مالك و چه فقير مي شود.

بنابراين از اين آيه شريفه استفاده مي شود كه زياده روي و مصرف گرايي كاري حرام و نكوهيده است.

امام خميني درخصوص دقت در مصرف و همچنين پرهيز از مصرف بي جا مي فرمايند:

حتي مطبوعات بايد اين را توجه داشته باشند كه چيزهايي را كه براي ملت مفيد نيست در روزنامه ها ننويسند كاغذ صرف اين نكنند، وقت صرف آن نكنند، بايد راديو تلويزيون توجه به اين معنا داشته باشد كه اين بيت المال مسلمين است وقتش صرف چيزهايي كه مربوط به مصالح مسلمين است شود، مسئوليت دارد اين ها بايد اشخاصي كه مقاماتي كه هستند ملاحظه كنند كه به اندازه ضرورت مشاور بگيرند به اندازه ضرورت خدمتگزار بگيرند نه به اندازه دلخواه و اين معنا را بايد همه ما بدانيم كه دلخواه هاي ما آخر ندارد.

بر همين اساس با توجه به نهي شديد مصرف گرايي و اسراف در دستورات و تعاليم اسلامي مي توان چنين نتيجه گرفت كه بين مصرف و مصرف گرايي در جامعه تفاوت وجود دارد چرا كه مصرف به خودي خود عاملي موثر در توليد و رشد و توسعه اقتصادي مي باشد؛ و باعث ايجاد تقاضا، عرضه و توليد مي گردد. اما آنچه كه مذموم و باعث هدررفتن منابع ملي مي شود مصرف نامناسب و نامتعارف و يا عدم برخورداري از الگوي صحيح مصرف در جامعه مي باشد كه اين امر باعث مصرف گرايي، زياده روي و تجمل گرايي در جامعه مي گردد. لذا فرهنگ سازي مصرف بهينه و اصلاح همه زمينه الگوهاي مصرفي در كشور از ضروريات اجتناب ناپذير مي باشد.

نتايج و پيامدهاي مصرف گرايي

۱) تهاجم فرهنگي ابعاد گوناگون اقتصادي، اجتماعي، سياسي، نظامي و رواني را در بر مي گيرد؛ كه روي هم رفتارهاي مختلف انسانهاي مورد تهاجم خود را با دروني كردن ارزش هاي مورد نظر شكل مي دهد

در برخي موارد تغيير در الگوي مصرف يك كشور و تمايل به تجملات و مصرف گرايي از اهداف تهاجم فرهنگي مي باشد كه با تغيير در الگوهاي مصرفي مردم و ظهور گرايش هاي تجملي باعث ايجاد جامعه مصرف گرا مي شوند. در همين راستا امام خميني فرموده اند:

۲) يكي ديگر از پيامدهاي مصرف گرايي تأثيرات منفي در فضاي معنوي جامعه مي باشد. چرا كه در بسياري از مواقع زياده خواهي، تجمل پرستي و مصرف گرايي باعث رواج خودخواهي، رشد روحيه فردگرايي و ناديده انگاشتن بسياري از اصول اجتماعي و اخلاقي كه رعايت آن براي زندگي جمعي از ضروري ترين مسائل است خواهد شد.

در اين مرحله اندك اندك ذهن انسان به مصرف گرايي خو گرفته و در مسير بي پاياني در صدد رفع اين گونه نيازهاي كاذب است و چنين انساني كه هميشه نيازمند و در پي رفع نياز است «به يك آرمان دل مي بازد كه در واقع دين تازه اي است». چنين انسان مصرف زده اي داوطلبانه براي رفع نيازهاي مصرفي «خويش» همه زندگي معنوي خود را در سوداي رفع نياز پديد آمده در اثر تبليغات چشم و هم چشمي ها و… به فراموشي مي سپارد.

راه حل هاي پيشنهادي:

تهيه و ارائه‌ي پرسش‌نامه به دانش‌آموزان.

مشورت با افراد متخصص در اين زمينه

بررسي راه‌كارها ارائه شده و انتخاب بهترين راه

مطالعه كتب، مجلات، پايان‌نامه‌هاي مرتبط با موضوع و سركشي به سايت‌هاي مختلف

مشاهده رفتار دانش‌آموزان

برگزاري جلسات هم‌انديشي در  آموزشگاه

انتخاب راه جدید به طور موقت: 

بدیهی است که شکوفایی یک رویکرد جدید ، مستلزم اندکی تمرین و بردباری است. اما از آنجایی که راهبردهای آموزشی اثر بخش بریافته های علمی و تجربه های عملی و مکتب رفتارگرایی و شناختی متکی هستند، می توان از آن به عنوان رویکردی مناسب و اطمینان بخش در آموزش مفاهیم استفاده کرد. چه بسا، بسیاری از ما در مدرسه همیشه به دنبال راهی نو برای تغییر روش های خود هستیم. اما آیا هیچ وقت سعی کرده ایم این تغییر را در خودمان ایجاد کنیم و آن را در جهت بهبود وضعیت مدرسه استفاده کنیم؟ بعد از اینکه دلایل به وجود آورنده را تجزیه و تحلیل کردم، سعی کردم تا تعدادی از راه حل های مورد نظرم را اجرا کنم. سعی کردم راه حل های خود را بیشتر حول محیط کلاس و تکیه بر آموزه های دینی و مذهبی قرار دهم تا نتایج بهتری را به دست آورده و کمتر به خطا بروم. البته در انتخاب راه حل باید از دیگر همکاران نیز کمک می گرفتم تا من را در اجرای صحیح راه حلها یاری دهند. حالا من می توانستم با صبر و حوصله بیشتر به انتخاب راه حل برای بقیه مشکلات بپردازم. راه حل های پیشنهادی خود را با دیگر همکاران در مدرسه وسرگروهای دروس در گروه های آموزشی منطقه در میان گذاشتم و در مورد آن با ایشان نظرخواهی کردم و خوشبختانه همگی نظر مساعد خود را اعلام کردند.

اجراي راه حل ها:

ا- قصه گویی: می دانیم که قصه، نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودکان دارد. مسلماً علاقه به قصه را خداوند در نهاد انسان گذاشته است، زیرا خداوند از زیر و بم آفریده ی خود دقیقاً آگاه است و در تمام کتاب های آسمانی به زبان قصه با انسان سخن گفته است از این رو ما می توانیم بسیاری از مسائل علمی، اجتماعی، عاطفی و … را از طریق قصه به دانش آموزان آموزش دهیم.

۲- شعرخوانی: خوب خواندن شعر، بیشتر جنبه تجربی دارد و با تکرار و تمرین حاصل می شود و تمرین پیش از اجرا و علاقه مند بودن به شعر، دو نکته اساسی برای شعر خوانی به شیوه ی بهتر و مؤثرتر هستند.

۳- استفاده از آیات قرآن: قرآن کریم کتاب هدایت است، هدایت انسان به سوی زندگانی توأم با رستگاری. پس ضروری است که برای شناخت این زندگی به پیشگاهش برویم و در آن بیندیشیم. در زمینه ی بحث الگوی مصرف می توان به تفکر در این آیات اشاره کرد.

«بخورید و بیاشامید اما اسراف و زیاده روی نکنید» سوره ی اعراف، آیه ی ۳۱

«خداوند اسراف کاران را دوست ندارد.» سوره انعام، آیه ی ۱۴۱

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم  نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم  نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم  نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم  نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آموزش صرفه جویی و مصرف بهینه به دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

منابع

– انبارکی ، میترا ، نوجوانان و مد در ایران ( ۱۳۸۹ )، مجله اینترنی فصل نو،( ۱۳۸۹ ) ، سال پنجم، شماره ۵۴ ، ص ۱۶

– باقری نژاد ، مرتضی ( ۱۳۸۰ ) بررسي جامعه شناختي دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم دبيرستانهاي پسرانه شهر كرمان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ،سال ۱۳۸۰ ، دانشگاه شهید با هنر کرمان

– حسینی شاهرودی ، سید مرتضی (۱۳۹۰ ) ،ابعاد دین

– حیدری ، محمدرضا ( ۱۳۷۶ ) پژوهشي در نوجوانان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال ۱۳۷۶ ، دانشگاه فردوسي مشهد

– خسروی زاده، ادریس( ۱۳۸۷ )، بررسی جامعه شناختی رذایل اخلاقی .

– سراج زاده سید حسین ( ۱۳۸۷ )، بررسی رابطه دینداری با احساس آنومی و کجروی در میان نمونه ای از دانشجویان، مجله مسائل اجتماعی ایران، سال ۱۶ ، شماره  ۶۳ ، ص ۶۳

– سیف ، علی اکبر ( ۱۳۷۸ )، روشهای اندازه گیری و ارزشیابی، تهران، چاپ نیل

– شایان مهر، علیرضا ( ۱۳۷۷ )، دایرة المعارف تطبیقی علوم اجتماعی، جلد اول، تهران، نشر کیهان،

– شجاعی زند، علیرضا ( ۱۳۸۴ ) ، مدلی برای سنجش دینداری در ایران ، مجله جامعه شناسی ایران ، دوره ی ششم ، شماره ی ۱

– شکوهی ، مسعود( ۱۳۸۸ )، حقیقت مد و رذایل اخلاقی، مجله اینترنی فصل نو، سال ۱۳۸۸ ، سال پنجم ، شماره ۵۴ ، ص ۱۶-۵۴

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

7 + 2 =