اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم سیامک که وسایل هم کلاسی هایش برمی داشت (دزدی) راهنمایی کنم ؟

اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم سیامک که وسایل هم کلاسی هایش برمی داشت (دزدی) راهنمایی کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم سیامک که وسایل هم کلاسی هایش برمی داشت (دزدی) راهنمایی کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد

دیباچه مطالب پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد

گرد آوري اطلاعات (شواهد)

با شناسایی مشکل پیش امده در قالب رفتار زشت دزدی توسط یکی از دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی، در اولین اقدام باید در جهت یافتن ریشه های اصلی این مشکل قدم های اساسی برداشته شود چرا که بدون یافتن دلیل این اقدام، نمی توان برای حل آن چاره ای اندیشید پس در اولین اقدام با استفاده از پرونده تحصیلی و تربیتی موجود در مدرسه شروع به جمع آوری اطلاعاتی در خصوص دانش آموزان مذکور پرداختم با مشاور نیز در این باره جلسات متعددی برگزار شد ایشان ضمن تشریح علل و عوامل دخیل در دزدی توسط یک کودک، بیان نمودند که این مشکل بیشتر مربوط به خانواده است و مدرسه کمترین عامل در این مورد محسوب می شود لذا بهتر است از طریق خانواده مشکل را پیگیری نماییم بنده نیز در ابتدا با دانش آموز مذکور و سپس با خانواده او جلساتی را برگزار نمودم در نهایت برای تکمیل اطلاعات به سراغ منابع معتبر علمی رفتم که خلاصه ای از اطلاعات جمع آوری شده به شرح زیر می باشد:

۱٫گفتگو با خود دانش آموز

دانش آموز مذکور فردی شلوغ است او در ابتدا منکر دزدی بود ولی با برقراری رابطه صمیمانه با او اعتراف کرد چون او گرسنه به مدرسه می آید و پدر و مادرش برای خرید خوراکی به او پولی نمی دهند برای همین اقدام به دزدی می کند گاهی هم نیاز به وسایلی دارد ولی چون از طرف خانواده برای او نمی خرند او مجبور می شود آنها را ازکیف دوستانش بردارد.

  1. گفتگو با والدین دانش آموز

طی تماسی با خانواده دانش آموز آنها را به مدرسه فراخواندیم در جلسه ای که با حضور مشاور مدرسه برگزار گردید مشکل دانش آموز با خانواده آنها مطرح شد آنها با بیان اینکه از نظر مادی خانواده ضعیفی هستند و نمی توانند روزانه به فرزندشان هزینه ای را برای خرید خوراکی بدهند از ما تقاضای کمک نمودند.

۳٫منابع علمی

دزدی متداولترین جرم جوانان است. مؤفت (moffatt1969) 500 جوان دزد را مورد مطالعه قرار داده است. در این مورد عوامل مؤثر عبارت بوده اند از : زمینه های دزدی در خانواده ، بی توجهی والدین نسبت به نادرستی ، جدایی پدر و مادر ، گرفتاری و اشتغال پدر و مادر ، سختگیریهای افراطی در مذهب ، نا امنی ، ارائه الگوها و نمونه های بد به وسیله ی پدر و مادر ، تأیید ضمنی نادرستی کودک ، و یا ازدحام و شلوغی بیش از حد خانه ( زیرا وجود جمعیت زیاد در خانه سبب می شود تا کودک نتواند از اشیاء متعلق به خود ، جدا از وسایل دیگران ، نگهداری به عمل آورد در نتیجه نوعی بی ملاحظگی نسبت به اشیاء دیگران در خانه به وجود می آید و همین جو، مستقیماً در عملکرد بچه نیز تأثیر می کند). در ضمن این کودکان معمولاً در نزد معلمین به دانش آموزان تنبل شهرت داشته اند . کودک ممکن است نسبت به دیگران احساس حقارت کند ، تنها به این دلیل که پول توجیبی کمتری دارد. یا اینکه دست به دزدی بزند تا پول آن را به دوستانش داده ، از این راه محبوبیتی کسب کند.

شنیدن این که کودک فقط در خانه دزدی می کند و اغلب هم فقط از مادر ، بسیار متداول است معمولاً علت این عمل ، روابط ناسالم فرزند با مادر است این گونه دزدی ، ممکن است عکس العمل پرخاشگرانه ای علیه مادر باشد. اما دزدی کودک در مدرسه ، احتمالاً به دلیل تأثیر گروه همسالانش می باشد.

در کتاب « درسهایی از دوران کودکی » نمونه ها و الگوهای دزدی و دروغگویی در کودکانی که سرنوشت آنان را به شهرت رسانده گزارش شده است . “روسو ” که فقط ۹ روز از تولدش گذشته بود مادرش را از دست داد ، در سن ۱۳ سالگی در کِش رفتن پول و سبزیجات مهارت خاصی پیدا کرد ، و تقریباً زندگی پر از جرم و جنایتی را گذراند. “گاندی” در سن ۱۲ سالگی دست به دزدی زد تا بتواند سیگار بکشد. “چارلزداروین” می نویسد به عنوان یک کودک ، پول زیادی برای اختراع و ابداع دروغهای سنجیده به من داده اند. من با دید یک متخصص اطفال ، اغلب احساس می کنم تنبیه کردن برای این گونه تقصیرها در مدرسه ، عملی افراطی است. هر چند که معلم دارای موقعیت و وضعیت خاصی است اما باید توجه داشته باشد که دزدی یا دروغگویی طفل بدون علت نیست و ریشه ی آن را احتمالاً در خانه می توان یافت ، با این حال ، این کودک بیچاره است که در نقش معلول ، تنبیهات را دریافت می کند.

راههای مختلفی برای جلوگیری از بروز چنین عاداتی در دانش آموزان وجود دارد. لازم است که اولیای مدرسه و والدین دانش آموزان در مورد اشتباه بودن این رفتار با دانش آموزان گفتگو کنند و دلایل آن را توضیح دهند. والدین می توانند حق مالکیت را در منزل به فرزندان خود بیاموزند. آنها می توانند از طرح این سوال برای توضیح این حس در فرزندان خود استفاده نمایند: اگر وسایل مورد علاقه تو بدون اجازه تو برداشته شود، چه احساسی پیدا می کنی؛ همچنین آموزش این مطلب به دانش آموز که پرداختن پول توجیبی برای به دست آوردن اشیایی است که مورد علاقه آنهاست ، ضروری است . از سوی دیگر، توضیح مفهوم قرض گرفتن و پس دادن از سوی اولیای مدرسه و والدین دانش آموزان ، ضروری به نظر می رسد. والدین باید با فرزندان خود ارتباطی نزدیک داشته باشند و فراموش نکنند که فرزندانی که ارتباط نزدیک و دوستانه ای با اولیای خود ندارند کمتر باورهای مذهبی والدین خود را می پذیرند. تشویق برای درستکاری اهرمی است که بخوبی در این ارتباط جوابگوست.

روشهای برخورد موثر

رفتار والدین دانش آموزان در برخورد با چنین عادت غلطی بسیار حایز اهمیت است . والدین باید تلاش کنند در برخورد با این عملکرد آرامش خود را حفظ کنند و با روشهای مناسب بتدریج در رفع آن بکوشند. واکنش شدید و سریع ممکن است احساس جرم ، ننگ و خجالت را در دانش آموز القائ کند و حجب و حیا را در دانش آموزانی که به سوی ارزشهای سالم گرایش دارند نیز از میان ببرد. اما استفاده از این نوع روشها به معنای بی اهمیت بودن والدین به این عملکرد نامناسب نیست . والدین باید بسرعت وارد عمل شوند، چرا که بی توجهی به این عادت باعث می شود ترک آن در طولانی مدت دشوار باشد. لازم است تا والدین در مورد نتایج منفی این عمل توضیح کاملی به دانش آموز بدهند. همچنین آنها باید در مورد برگرداندن وسائل و عذرخواهی دانش آموز پافشاری کنند. اگر چیزی را که وی برداشته است قابل بازگرداندن نیست ، بازهم او را مجبور کنید که پول آن را شخصا بپردازد. در این ارتباط می توانید به او پول قرض دهید و سپس او را وادار کنید تا با انجام برخی از کارهای منزل مبلغ قرضی را جبران نماید. با تحت نظر گرفتن دانش آموز و نزدیکی با وی دلیل رفتار وی را جستجو کنید. این کار تکرار چنین رفتاری را به حداقل می رساند. هرگز از دانش آموزان در این مورد بازجویی نکنید و اعتراف نگیرید. گاهی اوقات آنها برای نجات خود دروغ می گویند. همچنین به کار بردن عناوینی مانند دزد ، دروغگو و غیره باعث خسارات روانی غیرقابل جبرانی می شود. در عوض به آنها بگویید که اگر چنین رفتاری آنها را مایوس ساخته ؛ اما این رفتار به معنای شرارت ذاتی آنها نیست و آنها می توانند کار خود را تصحیح و جبران کنند. پرداختن پول توجیبی کافی به فرزندان و تهیه لوازم مورد نیاز آنها مانع از بروز چنین رفتارهایی می شود. از سوی دیگر به دانش آموز اجازه دهید تا با پول خود وسایل مورد علاقه اش را تهیه کند.

دزدی انواع مختلفی دارد این انواع عبارتند از :

۱- دزدی هوشیارانه

۲- دزدی احمقانه

۳- دزدی انتخابی

۴- دزدی بی قید و شرط

۵- دزدی تنها یا دسته جمعی و…

اگر چه دزدی مسئله ای اجتماعی است ولی مطالعات انجام شده درباره علت و انگیزه آن ناقص است. کودکان و نوجوانانی که به علت دزدی به مراجع قانونی سپرده می‌شوند سالیانه از ده ها هزارنفر تجاوز می‌کنند. متاسفانه هنوز جامعه نپذیرفته است کودکی که دزدی می‌کند به جای آن که توسط پلیس ومحاکم غذایی تنبیه شود باید به وسیله روانپزشک مورد معاینه و معالجه قرار گیرد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

کسب نتایج  پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله راهنمایی کردن سیامک که دزدی می کرد اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان

فهرست منابع و ماخذ

  1. مقدم ،بدري .۱۳۶۶٫کاربرد روانشناسي در آموزشگاه .تهران : نشر سروش ، انتشارات صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران .
  2. علي اشرف جودت ، تقي ، ۱۳۷۰ .نقش عادت در تربيت ، ماهنامه ي تربيت ، ص ۴۲ .
  3. بلاسي ، ۱۹۸۳ ، به نقل از کديور ، ۱۳۷۸ ، ص ۶۳ .
  4. بازرگان ، زهرا .۱۳۷۶ .يازده قدم در رشد اخلاقي کودکان .پيوند . شماره ۲۱۱ .
  5. شفیع آبادی، محمد(۱۳۶۹). مشکلات رفتاری دانش آموزان: دزدی علل علائم و راه حلهای آن
  6. ضیاءالدینی، دکتر حسن، نقشه مدرسه در ارتقای سلامت روان(۱۳۸۶)

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 50 = 60