اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مزایای فعالیت های گروهی در رقابت را برای دانش آموزانم آموزش دهم ؟

اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مزایای فعالیت های گروهی در رقابت را برای دانش آموزانم آموزش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۷ صفحه

اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مزایای فعالیت های گروهی در رقابت را برای دانش آموزانم آموزش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

ارزشیابی

فعالیت های دانش آموزان در کلاس شامل : تهیه مقاله – تدوین نرم افزار به صورت پاورپوینت از خلاصه دروس درس- فیلم های آموزشی که از تلویزیون در مورد موضوعات درس ضبط کرده اند با توجه به موضوع کتاب –  یک تکه از روزنامه – تهیه عکس از اینترنت – جمع آوری اخبار   وتهیه آلبوم عکس   – کنفرانس در کلاس و… در تعیین نمره ارزشیابی نقش دارد

در اجرای روش ارزشیابی مراحل زیر انجام می شود که عبارتند از :

در دومین جلسه حضور در کلاس موضوع درس تدریس می شود وشیوه های ارزشیابی به دانش آموزان در جلسه اول معارفه گفته می شو

اولین ازرشیابی کلاس:

یکی از اولین ارزشیابی های طول سال اولین ارزشیابی است زیرا دانش آموزان معلم  را ومعلم دانش آموزان را ارزشیابی می کند. دانش آموز نوع سوالات معلم – روش ارزشیابی –صحت ارزشیابی  را ومعلم دانش آموزان قوی وضعیف وسطح کلاس را تشخیص می دهد.

– از جلسه دوم به بعد دانش آموزان  کلاس به دو گروه الف وب تقسیم می شوند وهر جلسه از یک گروه درسی پرسیده شود در هر گروه هم  دانش آموزان ضعیف هستند هم قوی . هر جلسه ازیک گروه درسی می پرسم ونمی گویم از جایی که از شما  درس نپرسیده ام درس می پرسم وجلسه بعد از گروه بعدی به این ترتیب همه کلاس همه ی کتاب را  ارزشیابی می شوند .

–  در پایان  هر ماه برترین ها به مدير مدرسه  معرفی می شوند ، البته به دانش آموزان گفته می شود که بدترین ها هم  معرفی خواهند شد ولی هر گز این کار نمی شود اما به صورت خصوصی از اولیا ء آنان دعوت به عمل می آید .

–  معرفی سر صبحگاه – تشویق توسط دانش آموزان – دادن جایزه به برترین ها .

این روش بسیار رقابت بر انگیز  وترغیب کننده است دربین دانش آموزان شور وهیجان ایجاد می کند اینکه بسیاری از دانش آموزان برای اولین بار اسمشان سر صف خوانده می شود ،جایزه می گیرند اسمشان به عنوان دانش  آموز زرنگ روی تابلو می رود.

–  بالای ۱۹ را تشویق یا در صورت امکان به اردو می بریم .

– اگر این نمره شما خوب باشد بیشترین تاثیر را در نمرات مستمر دارد.

– قبل از شروع درس هر جلسه حتما حضور وغیاب  انجام می شد واز علت غیبت دانش آموزان مطلع می شدم واحوالشان را می پرسیدم همین کار باعث می  شد که دانش آموزان احساس ارزش کنند وبداند که معلمش به اوعلاقه مند است وحضورش در کلاس برایم  مهم است.

–  یکی دیگر از کارهایی که با توجه به نظر یکی از همکاران که در جلسه شورای معلمان مطرح نمودند انجام دادم این بود که هر دانش آموز قوی ودرس خوان با دانش آموزی که از نظر درسی ضعیف است کار کند و وضعیت دانش آموز ضعیف بهتر شود به نسبت بهبود وضعیت دانش آموز ضعیف ،دانش آموز قوی را تشویق خواهیم کرد. دانش آموزان درس خوان داوطلبانه وبه اختیار با یک یا دو دانش  آموز ضعیف کار نموده وضعیت درسی بهتر ازقبل شد.

ضرورت فعالیت های گروهی در ایجاد رقابت

جانسون و همکارانش ادعا می کنند که بهره گیری از روش های یادگیری مشارکتی دست کم دو دشواری ممکن را از بین می برد: افت پیشرفت تحصیلی و افزوده شدن گوشه گیری، از خود بیگانگی، بی هدف و ناراحت بودن در فعالیت های جمعی و این روشی است بر نگرش مثبت به مدرسه می افزاید، سبب بالا رفتن اعتماد به نفس شده و روابط فردی بین دانش آموزان را بهبود می بخشد.

برای گریز از گوشه گیری گروه های یادگیری، الزامی است گروه ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند، کارهایشان را به هم نشان دهند و در صورت نیاز از کارهای یک دیگر دیدن کنند و الگو بگیرند.

فعالیت های گروهی باعث می شود که بیش از حد انتظار بیاموزند زیرا یاد دادن به دیگران به فرد کمک می کند تا آموخته های خود را بهتر بفهمد. افراد دارای مسئولیت متقابل نسبت به یک دیگر می شوند و مهارت های اجتماعی به صورت مستقیم آموخته می شود.

مزایای فعالیت های گروهی  در رقابت

پیشرفت تحصیلی

شرکت فعال تر فراگیران در جریان یادگیری

انگیزش بیش تر برای یادگیری

مسئولیت پذیری بیش تر برای آموختن و یادگیری خویش

پرورش مهارت های همکاری و برقراری ارتباط

علاقه مندی بیش تر به درس و مدرسه

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس:

– استفاده وآشنایی معلمان محترم با انواع روش های نوین  تدریس در فرایند یاد دهی ویادگیری که موجب تنوع وعلاقه  مندی بیشتر دانش آموزان در بحث های درسی وعلمی می شود.

– پیش مطالعه درسی توسط دانش آموزان  ۲۰ دقیقه قبل از تدریس معلم در کلاس.

– مشارکت هرچه بیشتر معلمان ومسئولان مدرسه ها با دانش آموزانی که قصد انجام فعالیت های خارج از مدرسه را دارند .

– افزایش واهمیت دادن به دوره های تخصصی آموزش ضمن خدمت دانش افزایی معلمان درس وشرکت فعال همکاران

-استفاده نکردن از معلمان غیر متخصص برای تدریس درس

– استفاده از ارزشیابی  مستمر از نحوه تدریس وتهیه چک لیست های آموزشی – یادگیری توسط معلمان

– مجهز کردن کتابخانه های مدارس به کتاب های درس ومجلات آموزشی این رشته

– در صورت امکان تاسیس وتجهیز اتاق ادبیاتی مدارس ومناطق آموزش وپرورش وسیستم هوشمند رایانه ای

– برگزاری جشنواره های تدریس معلمان وجشنواره های از پژوهش های  دانش آموزی

–  استفاده از سایت تکنولوژی آموزشی وتجهیز مدارس

– در صورت امکان برای هر درس کلاسی اختصاص داده شود وامکانات لازم مورد نیاز برای هر درس به تناسب رشته تحصیلی ودرسی که تدریس می شود در اختیار معلم ودانش آموزان قرارداده شود

– استفاده بیشتر از نرم افزا رهای آموزشی می تواند در علاقه دانش آموزان موثر باشد به عنوان مثال مطالب درسی را به صورت پاورپوینت  آماده کرده ودر کلاس استفاده شود همانطوری که بنده در دروس درس این کار را انجام داده ام .

– تشکیل وحمایت از انجمن های علمی فرهنگیان ودانش آموزان با امکانات وفضای فراهم  تشکیل بانک اطلاعاتی در دسترس عموم از موفقیت ها وتجارب گذشته دانش آموزان برتر وفرهنگیان نمونه

– احیای پژوهشگاه معلم به شکل علمی – پژوهشی نه صرفا در قالب گروههای آموزشی

– برنامه ریزی وسرمایه گذاری صبورانه وهدفمند برکیفیت آموزشی که به تبع  بعد از چند سال کمیت آموزشی مورد نظر را نیز فراهم می کند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت  اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت  اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت  اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت اقدام پژوهی پایه چهارم دبستا

منابع قابل استفاده :

– الیس ، سوزان ووالن . آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،ترجمه طاهر رستگار ومجید ملکان،نشرنی ، تهران ،چاپ هفتم ،۱۳۸۲

– بروس ، چویس،ویل ،مارشال ،الگوهای تدریس ۲۰۰۰ ، ترجمه محمد رضا بهرنگی ، نشر کمال تربیت تهران ،چاپ اول ،۱۳۸۰ .

– شعبانی ، حسن ، مهارت های آموزشی ، روش ها وفنون تدریس ، انتشارات سمت ، تهران ،۱۳۸۴ .

– حایری زاده ، قاسم خان ، سودابه ، محمد حسین ، یادگیری از طریق همیاری ، نشرنی ،تهران ، چاپ چهارم ، ۱۳۸۴ .

– کرامتی ، محمد رضا ، الگوهای برتر تدریس ، یادگیری مشارکتی ، نشر فراانگیزش ، مشهد ،چاپ دوم ،۱۳۸۴ .

 

برای دانلود اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 4 = 6