اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم میزان پرخاشگری دانش آموزان را در کلاس کاهش دهم؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم میزان پرخاشگری دانش آموزان را در کلاس کاهش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم میزان پرخاشگری دانش آموزان را در کلاس کاهش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم  را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار:

براساس شواهد ۲ تأثیرات اقدامات انجام شده را بنا به دلایل زیر مثبت ارزیابی کردم:

گزارشی از کلاس هاي مذكور توسط مدیر محترم تهیه شد و تعیین اعتبار از طریق افراد زیر انجام گرفت:

۱- ارزیابی طرح توسط دانش آموزان      به وسیله پرسشنامه       ۲- توسط خودم

۳- توسط همکاران و آموزگاران            ۴- به وسیله کتاب ها

برای تحقق اهداف نظم و انضباط در مدارس باید با تکیه بر همه مطالب یاد شده، به دو موضوع مهم اصول انضباط و روش های آن توجه خاص داشت:

الف – اصول انضباط

اعمال و برقراری انضباط تابع اصول و قواعدی به شرح زیر است که بدون درک آن ها امکان موفقت در تغییر و اصلاح رفتار وجود ندارد:

۱- مبنای انضباط باید بر پایه دوستی دو طرفه معلمین و شاگردان باشد.

۲- مسائل انضباط صرفاً به محیط مدرسه محدود نمی شود. دانش آموزان فقط چند ساعتی در مدرسه هستند و بقیه ساعات زندگی خود را در خانواده و محله می گذرانند. بنابراین، ریشه های آن را باید در جاهای دیگر نیز دید و برای حل آن نیز باید از آن ها کمک گرفت.

۳- انضباط نباید بر پایه تنبیه اعمال شود.

۴- کنترل فرد بر رفتار خود از ضروریات ارزش انسانی است و بنابراین، برای برقراری انضباط باید از خود دانش آموزان استفاده کرد و خودشان درباره ی رفتارشان و چگونگی تأمین انضباط تصمیم بگیرند.

۵- انضباط باید به عنوان یک امر ضروری برای زندگی جمعی در مدرسه به حساب آید و همه اعضای سازمان آموزشی مانند دانش آموزان، معلمان، کارکنان، مدیران و حتی اولیاء آن را درک کنند.

۶- باید برای برقراری انضباط، مطالعات و امکانات لازم و آموزش آن پیش بینی شود.

۷- برای برقراری انضباط، دانش آموزان باید درک کنند که انضباط فقط مربوط به مدرسه و برای مدرسه نیست، بلکه آن پایه ای برای انضباط اجتماعی و رعایت مقررات و نظم جامعه و زندگی است.

۸- درک چراهای رفتاری و انضباطی مقدم بر رفتار ظاهری و رعایت انضباط است.

۹- از آن جا که انضباط مربوط به تمام زندگی است، توجه به نکات زیر ضروری است.

الف – نگاه به انضباط برای حفظ سلامتی و بهداشت فرد و اجتناب از عادت های بد،

ب- کوشش مستمر به سوی توسعه و بهسازی روانی و ذهنی،

ح- آزاد اندیش شدن و رعایت حدود آزادی ها و حقوق دیگران،

د- اجتناب از بدخواهی علیه هر کس

ه- آموزش و توسعه سعه صدر، دوستی و عدالت نسبت به دیگران.

۱۰- رعایت اصل اعتدال و عدالت در امور انضباطی بر اساس توان و تکلیف افراد.

ب- روش های برقراری انضباط

بر پایه مطالعات و گفتاری پیشین، روش های زیر برای برقراری انضباط پیشنهاد می شود:

۱- به کار گیری مشکل شناسی به عنوان پایه اصلی رهبری و مدیریت انضباط در سازمان آموزشی.

۲- تعیین اهداف، استانداردها، قوانین و مقررات روشن.

۳- روش ساختن و تفهیم انتظارات مدرسه از دانش آموزان و کارکنان.

۴- کوشش برای اعمال کوشش ها و فعالیت های هماهنگ بین مدیر، معلمان، دانش آموزان و اولیاء.

۵- بالا بردن توانایی های معلمان و مدیران در انگیزش، روش تدریس و روابط.

۶- بستر سازی و دادن مسئولیت برای خود کنترلی دانش آموزان در امور مدرسه.

۷- داشتن روابط حسنه با دانش آموزان – احترام به جای ترس.

۸- پیش بینی برنامه های متنوع ولی منظم و زمان مند بر اساس نیازهای دانش آموزان و اهداف تعلیم و تربیت و تلفیق آن ها.

۹- به کار گیری و دخالت دانش آموزان در امور برنامه ریزی و استقرار نظم و انضباط.

۱۰- ارتباط بین اولیاء و مربیان و توافق آن ها در مسائل تربیتی و روش ها.

۱۱- اعمال روش های درست تشویق و تنبیه.

۱۲- برنامه دار بودن و پیش بینی فعالیت ها.

راهكار ها

ذکر چند نکته برای اداره ی مناسب كلاس و مدرسه كه نقش مهمّی در نظم اجتماعی و بالا رفتن بازدهی آموزشی دارد به شرح زير می باشد :

۱- قوانينی را  كه برای اداره ی كلاس ضروری  به نظر مي رسد باید با عباراتی مشخص در ابتدای سال تحصيلی برای دانش آموزان بيان  كرد  و بچه هايی كه از قوانين اطاعت  كنند و از مقرّرات كلاس سرپيچی نكنند را جهت تشويق در اردو های تدارك ديده  شركت  داد .

۲- در اوّل سال تحصيلی  جهت  اجرای مناسب  قوانين  واحد آموزشی مدرسه تعهّدنامه ی ثبت نام دانش آموزان را در چندين نوبت مراسم صبحگاهی قرائت و تعهّد اخلاقی از كلّيّه ی دانش آموزان گرفته شود .

۳- جهت اجرای نظم دركلاس ها و برای  همكاری با مدير آموزشگاه  برای هر كلاس يك مبصر – جانشين – مسئول غائبين و  يك نفر  به عنوان مسئول  انتظامات سالن  در  حين  خروج  از  كلاس  و  حياط  مدرسه  با  تأييد  دانش آموزان انتخاب می شوند .

۴- انتخاب دو نفر از دانش آموزان  تحت  عنوان  انتظامات جلوی  درب  ورودی سالن كه در زنگ های تفريح مشغول انجام وظيفه می باشند .

۵- انتخاب سه نفر از دانش آموزان  شورای دانش آموزی  مدرسه  تحت عنوان انتظامات درب ورودی حياط مدرسه در زنگ های تفريح جهت كنترل افراد متفرّقه و دانش آموزان .

۶- تهيّه ی پارچه ی سفيد بازوبند برای انتظامات حياط مدرسه  و درب  ورودی حياط مدرسه و درب سالن ورودی در زنگ های تفريح .

۷- تذكّر و قرارداد با دانش آموزان مبنی بر اين كه درحياط مدرسه رعايت حال دانش آموزان بيمار و ضعيف را بكنند و حتی احتمال بدهند كه در حين دويدن امكان دارد به يك دانش آموزی برخورد كنند كه عمل جراحی كرده و بر اثر برخورد آن ها به زمين بخورد و منجر به خسارت شود ،  در صورت بروز چنين حوادثی دانش آموز بی توجه مسئول پرداخت هزينه می باشد .

۸- تذكّر به دانش آموزان در خصوص  باز بودن درب ورودی حياط مدرسه   مبنی بر  اين كه ورود دانش آموزان  به مدرسه  آزاد  امّا  خروج  از مدرسه ممنوع مي باشد  و بدون اجازه ی مسئولين مدرسه  و خودسرانه خارج شدن  از مدرسه  تخلّف محسوب مي شود .

۹- تهيّه ی دفتر انضباطی جهت يادداشت موارد تذكّر داده شده و موارد تشويقی دانش آموزان .

۱۰- پيگيری جدّی در مورد  غائبين و در صورتی كه دانش آموز  بدون اطّلاع خانواده اش غيبت كند  قبل از زنگ مدرسه با خانواده اش تماس گرفته و علّت غيبت سؤال شود .

۱۱- تذكّرات خصوصی به دانش آموزان شلوغ ( بيش فعّال ) و ايجاد انگيزه و علاقه در دانش آموزان .

۱۲- داشتن قابليّت صبر و بردباری درصورت بروز مشكل و توانايی گوش دادن به حرف های دانش آموزان تارسيدن به نتيجه و برقراری آشتی و رضايت بين دانش آموزان در صورت چشم پوشی كردن آن ها از مسايل به وجود آمده .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش پرخاشگری دانش آموزان در کلاس اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم  

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی کودکان،تهران، انتشارات مدرسه،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک معلم بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم  و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 5