نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد کمک کنم ؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد کمک کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد کمک کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد

با بررسی پاسخهای رامبد عواملی که باعث عدم تمرکز در او شده بود مشخص شد که این عوامل عبارتند از:

ا-مقایسه او با همسالان از طرف خانواده

۲-عدم علاقه به موضوع درس ریاضی

۳-اضطراب و نگرانی

۴-عدم آگاهی کامل با روشهای صحیح مطالعه

۵-افکار منفی

بعد از مشخص شدن عوامل باید راهکارهای مناسب ارائه می شد که برای مشکل اول که مربوط به عوامل بیرونی بود و چون این مقایسه از طرف مادرش صورت می گرفت از ایشان خواسته شد تا به مدرسه بیایند و در این مورد با هم گفتگو کنیم که مادر رامبد قصدش از این مقایسه کمک بیشتر به رامبد در جهت پیشرفت او بوده که ناغافل به او در جهت کمک به مشکلش کمک می کرده است ، ایشان پذیرفتند که دیگر مقایسه ای صورت نگیرد تواناییهای رامبد را بیشتر بازگو کنند و با هم بیشتر صحبت کنند.

اما در مورد عوامل بعدی که عوامل درونی است و مربوط به خود رامبد است که باید با خودش صحبت می کردم در مورد علاقه اش به درس ریاضی باید تقویت می شد چون مطالعه ثمر بخش از دو عامل متاثر است که ۱-علاقه نسبت به مطالب درسی۲-کاربرد ماهرانه فنون مطالعه نسبت به مطالب درسی

با علاقمند به موضوع ، خود به خود بر آن تمرکز می کند ، بیشتر دقت می کند ، به راحتی مطالب را به حافظه می سپارد و بعدا هم خیلی راحت به خاطر می آورد.بنابراین از اهمیت درس کمی با او صحبت کردم از جمله اینکه با یادگیری این درس،که باعث آمزش مهارتهای زندگی می شود و به افزایش خلاقیت و نوآوری کمک می کند و آمادگیهای لازم برای زندگی را فراهم می کند . در نهایت از او خواستم با ایجاد انگیزه های نیرومند و در نظر گرفتن اهدافی که برایش مهم و جالب توجه است نسبت به مطالعه درس در خودش شوق و علاقه ایجاد کند زیرا علاقه داشتن به موضوع، باعث تمرکز می شود.

عامل بعد، اضطراب و نگرانی است که دلیل این اضطراب را پرسیدم که گفت چون فکر می کنم درس سخت است و من نمی توانم یاد بگیرم ، مشخص شد اعتماد به نفس لازم را ندارد چون هوش و استعداد بالایی دارد از او خواستم به توانائیهایش یقین داشته باشد و پیوسته برای خودش تکرار کند که قادر به انجام کار هستم ، می توانم انجام دهم و باید انجام دهم ، بدین طریق تفکر مثبت را در خودش پرورش می دهد،و از تجربات گذشته استفاده کند و با خودش بگوید آینده چیزی نیست جز اندیشه های من و تاشم برای آفریدن آنها،هدفهایش را واقعی و به صورت جملات مثبت بگوید.قوی بودن اعتماد به نفس احساس شعف و شادی را در او به وجود می آورد و در حالت شادی از تمرکز حواس خوبی برخوردارید، بهتر فکر می کنید ،بهتر مطالعه می کنید و نتیجه کارتان بهتر است.

مارگریت کوریت می نویسد:”انسان در بحر اندیشه های خوشایند حافظه بهتری پیدا می کند و ذهن در حالت ارامی قرار می گیرد و میل به یادگیری را در خود به وجود می آورد.”

عدم آگاهی گامل با روشهای صحیح مطالعه عامل دیگر ایجاد عدم تمرکز بود که البته با پرشنامه ای که در اختیار رامبد گذاشته شد معلوم شد که بعضی از فنون مطالعه را اجرا می کند مثل زیر مطالب مهم خط کشیدن و مرور اجمالی درس،روشهای دیگر مطالعه صحیح را برای رامبد تبیین کردم از جمله تند خوانی ، عبارت خوانی، خواندن تجسسی(طرح سئوال های جزئی و کلی)، جدیت در مطالعه، استفاده از رهنما(انگشت،مداد و ..)

از دیگر اشکالات رامبد در درس خواندن بلند خواندن بود که خواندن بلند باعث افزایش میزان ساعت مطالعه و خستگی و کاهش بازده است و در نتیجه امکان ایجاد حواس پرتی را زیاد می کند.از او خواسته شد با چشم مطالعه کند زیرا مطالعه با چشم و دقت و تمرکز روی کلمات باعث یادگیری پایدارتر و طولانی تر و سرعت یادگیری را افزایش می دهد.از او خواسته شد به جای قدم زدن پشت میزش بنشیند و مطالعه کند.

عامل آخر افکار منفی است که این بدون برنامه ذهن را درگیر خود می سازند خیالبافیها از جمله این دسته از افکار هستندکه در مورد رامبد تخیلات است که برایش ناراحت کننده است .هر چند جلوگیری و توقف کامل این افکار وجود ندارد اما از آنجا که اغلب در کارهای فکری فرد موجب اشکال می شود و غالبا تمرکز فرد را به هم می ریزند لازم است با انواع تمرینات فکری تحت کنترل فرد قرار بگیرند از رامبد خواسته شد ورزشهایی مثل شطرنج ،منچ،دارت انجام دهد . روانشناسان استفاده از تکنیک ایست را نیز در بروز حواس پرتی تجویز می کنند .در این روش هرگاه دانش آموز دچار مشکل حواس پرتی می شود به خودش فرمان ایست را می دهد تا جلوی هدر رفتن زمان را گرفته و بتواند به صورت مفید به مطالعه ادامه دهد.از رامبد خواسته شد ضمن رعایت این موارد در این مواقع از جایش بلن شده کمی قدم بزند بعد بنشیند.

مراحل اجرای راه حل ها و چگونگی نظارت بر اجرای آنها

راه حل اول در مورد خانواده بود که طی تماسی که با مادر رامبد گرفته شد و رضایت خودش معلوم بود در خانواده رعایت می شود.

با شور و شعفی که در رامبد ایجاد شده مشخص است اعتماد به نفسش بالا رفته ،داوطلب شدن برای کنفرانس درس برای بچه ها حاکی از این مسئله و علاقمند شدن او به درس است.

ورزش دارت را انتخاب کرده و در منزل به انجام این ورزش مشغول شده است.

از فرمان ایست استفاده می کند و این قضیه برایش خوشایند است.   روشهای صحیح مطالعه را اجرا می کند که می گوید در اتاقم پشت میز نشسته،با چشم درس می خوانم و برای خودم سئوال طرح می کنم و پاسخ آنها را یادداشت می کنم.

گرد آوری شواهد۲

با مشاهده ی شور و شوق رامبد در کلاس،نمره های او در این درس و رضایت خانواده اش و صحبت های همکاران در مورد پیشرفت رامبد در درسهای آنها همگی نشان از رفع مشکل رامبد شده است.

امید است همه ما در باروری و شکوفایی استعدادها و تواناییهای فرزندان کشور و برطرف کردن مشکلات آنها سهم خویش را به خوبی ادا کنییم.

چگونگی ارزیابی و اعتبار یابی راه حل ها

چون عوامل ایجاد حواس پرتی و عدم تمرکز متفاوت هستند لذا این عوامل باید خوب شناسایی شوند تا راهکارهای مناسب ارائه شوند.

در مورد رامبد که یک عامل درونی و مربوط به خانواده بود و با توجه به شناختی که نسبت به آنها داشتم و به طور ناخواسته باعث مقایسه او با همسالان شده بودند در رفتارشان نسبت به این مورد تجدید نظر کردند.

اما عوامل بعدی که درونی و مربوط به خود رامبد بود با مصاحبه هایی که با او صورت گرفت و راهکارهای مناسب ارائه شد خوشبختانه به موفقیت منجر شد که سطح علمی  رامبد در ترم دوم که نسبت به ترم اول پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده است..

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد  نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد  نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

کسب نتایج  پیرامون مقوله  کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  کمک به رامبد خسروی که درس ها را زود فراموش می کرد نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

منابع

۱-قاسمی پویا، اقبال، راهنمای معلمان پژوهنده، ۱۳۸۳

۲-قائمی، علی، زمینه تربیت ، ۱۳۶۵

۳-عمید، حسن، فرهنگ فارسی عمید، ۱۳۶۳

۴-اصغری پور، حمید، کلیات ابتدایی و مشاوره ، ۱۳۸۳

۵-سایت تبیان

۶-سایت زلال

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 5