نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم با توجه به کم رویی دانش آموزم تینا او را به مشارکت گروهی ترغیب کنم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم با توجه به کم رویی دانش آموزم تینا او را به مشارکت گروهی ترغیب کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم با توجه به کم رویی دانش آموزم تینا او را به مشارکت گروهی ترغیب کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی

کمرویی در لغت:

کمرویی از نظر لغوی به معنای تنها و مجرد و در خلوت نشستن و از جمع کناره گرفتن است. گوشه گیر کسی است که از مردم دوری کند وعزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط اطراف سازگار می سازد، البته هر نوع عزلت و در تنهایی ماندن کمرویی تلقی نمی شود، هر انسان گاه گاهی دوست دارد تنها باشد تا به خود شناسی و حل مشکلات زندگی بپردازد.کمرویی زمانی حالت بیماری پیدا می کند که فردازآمیزش باجمع و همنوعان بیزار و بیمناک باشد. در این مورد اگرکمرویی به موقع درمان نشود به پیدایش حالات روانی شدید و افسردگی منجرمیشود.(سیف، ۱۳۸۴: ۳۳۵)

انواع انزوا طلبی و کمرویی:

کناره گیری اجتماعی- لالی انتخابی- دوری گزینی- اوتیسم

درکنره گیری اجتماعی افراد انزوا طلب در سازگاری اجتماعی دچار شکست می شوند و از بروز برخورد و معاشرت با مردم خود داری می کنند و سرگرمی های فردی را بر هر چیزی مقدم می شمارند. اغلب آرام و بی سرو صدا بوده و دارای حرکاتی کند  می باشند ولی گاهأ عکس العملی  تند از خودشان نشان می دهند و در انجام امور دچار شرم می باشند و این کار موجب عدم توانایی درکسب مهارتها میگردد.

افراد گوشه گیر در کلاس درس اشکالی برای معلم خود به وجود نمی آورند و اکثرأمعلم با آنها برخوردی ندارد و اغلب به حال خود رها میشوند و چنین دانش آموزی از این کار رها شدن در عذاب است.(شفیع آبادی، ناصری ،۱۳۸۳ : ۱۸۶)

تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده به روش نقشه ی مفهومی

والدین        معلم

هم کلاسی ها           دوستان صمیمی

 

خود دانش آموز          پرونده تحصیلی

       سایت اینترنتی       سایر کتابهای روانشناسی                               و…

عوامل بروز کمرویی در دانش آموزان

* محرومیت از محبت خانواده

* عدم امنیت روانی در محیط خانه و مدرسه و غشارهای روانی مستمر

*  شکست وتحقیر شدن در جمع

* اختلال در تکلم و گوش دادن

*  نقص عضو وبیماری های جسمی فیزیولوژیک

*کنترل شدید تربیتی وسخت گیری های وسواس گونه و غیر منطقی

*   تنبه،توبیخ و سرزنش کودک و نوجوان توسط والدین بویژه محرومیت از عواطف مادر

کمرویی

کمرویی از نظر لغوی به معنی تنها و مجرد و در خلوت نشستن و از جمع کناره گرفتن است . گوشه کیر کسی است که از مردم دوری می کند و عزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط اطراف سازگار می سازد؛ البته هر نوع عزلت و در تنهایی ماندن ، کمرویی تلقی نمی شود . هر انسان گاهگاهی دوست دارد تنها باشد تا به خود شناسی و حل مشکلات زندگی بپردازد. کمرویی زمانی حالت بیماری پیدا می کند که فرد از آمیزش با جمع و همنوعان بیزار و بیمناک باشد. در این مورد، اگر کمرویی بموقع درمان نشود به پیدایش حالت روانی شدید و افسردگی منجر می شود (شفیع آبادی ، ۱۳۷۴، ص ۹۴)

یک کودک ممکن است به دلایل مختلف نتواند با کودکان دیگر ارتباط متقابل برقرار سازد. یکی از دلایل ممکن است به ترس از عکس العمل هایی از قبیل مورد حمله واقع شدن ، نادیده گرفته شدن ، یا مورد تمسخر قرار گرفتن مربوط باشد . مع هذا ، دلایل دیگر با ناتوانی کودک از فرا گرفتن مهارتهای اجتماعی مورد نیاز برای برقرار کردن ارتباط متقابل موثر و  مفید با همسن و سالان ارتباط داشته باشد . برای مثال ، کودکی که نمی داند چگونه با دیگران بازی کند به احتمال زیاد ارتباط با کودکان دیگر را ناخوشایند و تشویش انگیز خواهد یافت. در این صورت، کناره گرفتن از گروه بر اثر    تقلیل اضطراب تقویت می شود .

نمونه ای از کودکانی که کمرویی اجتماعی آنان به کمبود مهارتهای اجتماعی بر می گردد توسط بول، استوارد، هریس و بر ارائه شده است. این مولفین درباره بچه ای کودکستانی که نمی دانست چگونه از وسایل زمین بازی استفاده کند گزارش داده اند . در نتیجه این کمبود ، کودک مزبور به ندرت با کودکان دیگر ارتباط متقابل برقرار می کرد ولی پس از آنکه محققین مورد بحث طرز استفاده از وسایل زمین بازی را به او یاد دادند تماسهای بدنی و کلامی کودک با کودکان دیگر و نیز شرکت او در بازیهای مستلزم همکاری

با دیگران به سرعت افزایش پیدا کرد. متاسفانه کمرویی اجتماعی تنها از طریق تقویت منفی ناشی از تقلیل اضطراب حفظ نمی شود بلکه تقویت مثبتی نیز که غالبا به صورت توجه بیشتر افراد بزرگسال به کودک «خجالتی » بروز می کند باعث نگهداری این حالت می گردد .

علایم و نشانه ها

کمرویی با یک سلسله علایم متعدد و به هم پیوسته همراه است . گوشه گیر چون مشکلاتش را نمی تواند در عالم واقعیت حل کند ، به تخیل فرو می رود و به خیالبافی می پردازد . او انسانی است بی هدف و نمی داند چه باید بکند و برای آینده اش چه طرحی بریزد. از مردم گریزان است و هر تمنا و خواهش را یک تحمیل تلقی می کند و در برابر آن بشدت مقاومت می کند ؛ از این رو ، اطرافیان دچار تضاد و کشمش می شود. برای دفاع از حقش اقدام نمی کند و کناره گیری را بر تلاش ترجیح می دهد .

محدود ساختن تمام جنبه ها و فعالیتهای زندگی ، خجالت و سکوت ، محرومیت ، ناتوانی در برقراری رابطه با دوستان و معلمان ، فرار از فعالیتهای اجتماعی و به تعویق انداختن انجام دادن کارها ، بی حوصلگی و کسالت و احساس خستگی و نگرانی از آینده ، کمک نخواستن از دیگران ، هنگام نیاز ، در انجام دادن کارها از این شاخه به آن شاخه پریدن ، سازش با وضع موجود و اعتراض نکردن به آن ، حتی در صورت احساس ناراحتی و نگرانی ، احساس پوچی و بی ارزشی ، ابراز وجود نکردن، تسلیم شدن در برابر خواسته های دیگران ،تقصیر گناهان را به گردن گرفتن ،ناتوانی در بروز احساس خصومت و پرخاشگري ، اجتناب از رقابت ، درون گرايي و در خوى فرو رفتن، زود رنجي ، داشتن نگرش منفي و بدبينانه به اطرافيان ، مطرح نكردن اشكالات درسي در كلاس و عقب ماندگي درسي در بين دانش آموزان گوشه گير بسيار مشاهده مي شود .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

کسب نتایج  پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزم تینا به مشارکت گروهی نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

فهرست منابع و مــآخذ

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.
  • سیف ،تینا فاطمه. (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 2 = 5