نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در فرشاد دانش آموزم بهبود بخشم ؟
نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در فرشاد دانش آموزم بهبود بخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه
نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در فرشاد دانش آموزم بهبود بخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد
دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد
در مدت فوق، سطح درسی او كاهش پيدا كرده است نگراني و اضطراب او بيشتر شد. با دانشآموزان در زنگ تفريح درگير ميشود. حرفهاي زشت هم به دانشآموزان ميزند. ترس و نگراني در وجودش نمايان است. در هنگام زنگ خانه، تمايل چنداني به رفتن خانه ندارد. در هنگام رفتن چند قدمي ميرود و دوباره به پشت سرش نگاه ميكند. فرشاد دانشآموزي از يك خانواده پرجمعيت ميباشد. با بررسي اطلاعات و تجزيه و تحليل آنها، به اين نتيجه رسيدم كه مشاجرهي خانوادگي و بيمهري والدين و ايجاد يك محيط نامطلوب و تنش زا در خانه براي فرشاد، باعث اضطراب و نگراني او شده كه با جويدن ناخن ميخواهد آرامش پيدا كند.
با توجه به مشكلات و موانع موجود ، به راهحلهايي براي برطرف كردن مشكل فرشاد، فكر كردم از مشاور كمك و راهنمايي گرفتم. كتابهاي روانشناسي و مجلات در اين زمينه مطالعه كردم. كه اين راهحلها عبارتند از:
۱ـ محبت و مورد لطف قرار دادن فرشاد.
۲ـ شركت در كارهاي گروهي و دادن مسئوليت به او.
۳ـ كمك ويژه از نظر عاطفی به او.
۴ـ عدم تحقير و سرزنش او در هنگام جويدن ناخن.
۵ـ ايجاد محيط خانوادگي آرام و بدون تنش و درگيري.
۶ـ پي بردن مشكل او و حل آن.
اجراي راه جديد: براي تغيير رفتار او اقدمات زير را بعمل آوردم.
با اطلاع قبلي به منزل فرشاد رفتهام. چون براي حل مشكل فرشاد به خانه اش رفتم از انجام اين كار خيلي خوشحال شد.اين خوشحالي در چهره اش موج ميزد. در اين جلسه با والدين فرشاد، درباره وظايف والدين نسبت به فرزندان و ايجاد يك محيط سالم و آرام در خانه كه جزء وظايف والدين مي باشد صحبت كردم . وجود درگيري و اختلاف در خانواده، باعث از بين رفتن اعتماد به نفس در فرزند مي شود و نگراني و اضطراب را در او افزايش مي دهد. كه مبادرت به ناخن جويدن ميكند تا به نظر خودش به آرامش لازم دسترسي پيدا كند.
مسئوليت دادن و شركت دادن او در كارها و مسابقات متعدد ورزشي و فرهنگي.
براي اينكه ذهن او را نسبت به وقايع و اتفاقات بد منزل دور كنم مسئوليت كار كتابخانه را به او دادم. و در انجام بعضي از كارهاي كلاسي بيشتر از او استفاده مي كردم.به او بيشتر محبت مي كردم. مثل يك دوست با او رفتار كردم.در مسابقات از او استفاده ميكردم خيلي خوشحال شده بود كمتر دستش به دهانش مي رفت.
جلسه مشاوره با شوراي اسلامي و انجمن اوليا و مربيان مدرسه:
يكي از جلسه هاي انجمن اوليا و مربيان را به اين موضوع اختصاص دادم. و از آنها خواستم كه به كمك يكديگر بتوانيم مشكل فرشاد را درمان كنيم.
- قرار شد در موقعيت هاي مناسب مدرسه به او كمك ويژهاي شود.
از دانش آموزان خواستم به فرشاد محبت كنند به او احترام بگذارند و با دوست شوند و تا او به سراغ ناخن جويدن نرود.
گردآوري شواهد شماره دو
از زمان شروع اقدام پژوهي چند ماهي مي گذرد.اولين چيزي كه شنيدن آن خيلي خوشحالم كرد دانش آموزان اظهار داشتند خانم اجازه، فرشاد ديگر ناخن هايش را نميخورد، دانشآموزي كه ماههاي قبل دائماً در حال ناخن جويدن بود. الان رفتارش تغيير پيدا كرده است والدين او هم اين را تائيد ميكنند.
اضطراب فرشاد روز به روز کاهش یافت و دیگر به ناخن خوردن روی نمی آورد . به درس و مدرسه علاقه دو چندانی پیدا کرده بود . و همواره در آرامش به سر می برد.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی
کسب نتایج پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی
ـ سروري، محمد حسين ( ۱۳۷۷)، روان شناسي تجربي، انتشارات اميركبير
ـ قائمي، علي ( ۱۳۶۸) ترس و اضطراب در كودكان، تهران، انتشارات امير.
ـ فرقاني رئيسي، شهلا. شناخت مشكلات رفتاري در كودكان و نوجوانان. تهران، نشر معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش.
ـ ويكس ـ نلسون، ريتا، اختلالهاي رفتاري كودكان، مترجم، محمد تقي منشي طوسي. ناشر: انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ هشتم ۱۳۸۷٫
ـ سي. كيت كانرز و جوليت ال. جت، اختلال نارسايي توجه بيش فعالي، ترجمه: دكتر حميد عليزاده، قربان همتي، صديقه رضايي، انتشارات دانژه ۱۳۸۷٫
ـ جمشيدي، ابولفضل، بررسي افت تحصيلي.
نشريه ماهانه آموزشي ـ تربيتي پيوند، انتشارات انجمن اولياء و مربيان اسفند (۸۸).
برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید