اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم با حمایت عاطفی مشکل کمرویی و خجالت را در دانش آموزم برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم با حمایت عاطفی مشکل کمرویی و خجالت را در دانش آموزم برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم با حمایت عاطفی مشکل کمرویی و خجالت را در دانش آموزم برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم

ارائه راه حل:

در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده برایحل مشکل فرحناز راه حل های جدید وجالبی بدست آمده که به ترتیب اولویت عبارتند از:

* حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیتهای مناسب باتوجه به میزان توان جسمی و ذهنی فرحناز جهت تقویت اعتماد به نفس آن

* قرار ندادن فرحناز در موقعیت هایی که شکست را به دنبال دارد و بالعکس تشویق و زمینه سازی جهت حضور فرحناز در فعالیت های جمعی و گروهی

* ایجاد آمادگی لازم برای جرأت ورزی در بیان عقاید ونظریات خود ونیز پذیرش نظریات مخالف از طرف مقابل

* مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت جسمی فرحناز(در صورت وجود مشکل) و رفع مشکل و اندیشیدن راه جدید

اجرای راه حل:

در اجرای راه حل بر طبق اولویت بندی راه حل اول یعنی:

((حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به میزان توان جسمی و ذهنی فرحناز جهت تقویت اعتماد به نفس آن.))

را برگزیدیم و جهت اجرای به منوال زیر اقدام کردیم.

در اولین اقدام از اولیاء فرحناز دعوت کردیم که به مدرسه آیند ولی تنهامادر فرحناز به مدرسه آمد بعد ازاحوالپرسی های روزمره خواسته های خود را به ترتیب اولویت های زیربا اودر میان گذاشتم واز او خواستم که آنها را با خانواده در میان بگذارند وحتمأ به آن عمل کنند.

*مسولیت کارهای فرحناز را به خود او واگذار کنند.

*در کارهای خانه از فرحناز کمک بخواهند وبه او مسئولیت واگذار کنند.

*فرزند خود را با نام های آقای مهندس ، آقای دکترو… صدا بزنند.

*در جمع هایی که فرحناز حضور دارد ازاو تعریف وتمجید کنید.

و نیزتصمیم گرفتم خودم در مدرسه کارهای زیر را برای بهبود فرحناز آنجام دهم

*فرحناز را به عنوان نماینده ی کلاس معرفی کنم.

*در زنگ ورزش فرحناز را در بازی ها شرکت دهم و خودم عضو تیم او باشم.

*در زنگ های تفریح از او چشم بر ندارم وسعی کنم با او خلوت کنم وبا او هم صحبت شوم.

*بیشتر او را پای تخته بیاورم و از او سولات شفاهی بپرسم.

*کارهای خارج منزل وبه صورت گروهی (که فرحناز عضو گروه باشد)به آنها بدهم مانند ساختن بالن.

*و در نهایت مسئولیت هایی در مدرسه به او بدهم که بیشتر با دانش آموزان هم کلام شود. مثلأ شهردار مدرسه

جمع آوری اطلاعات (شواهد۲)

پس از اجرای راه حل ارائه داده شده نوبت به جمع آوری اطلاعات میرسد و ما در این مرحله میخواهیم بدانیم که آیا نتایج خوبی را از این راه حل بدست آورده ایم یا راه حل جدیدی برای مشکل فرحناز انتخاب کنیم.

معلم: بعد ازتغییر جای فرحناز به نیمکت اول دیگر در ردیف های آخر او را مشاهده نکرده ام  در زنگ تفریح هنوز هم در گوشه ای می ایستد ولی بعضی وقت ها مشاهده می شود که کنار بچه ها ایستاده و به حرف های آنها گوش می دهد. در زنگ ورزش با بچه ها بازی می کند ولی هنوزم از توپ گریزان است و توپی که به او می سپارند فورأ به فرد دیگری می سپارد تا از مسئولیت آن فرار کند. در دروس شفاهی بهتر شده اما هنوزم اثرات استرس واضطراب در چهره ی او آشکاراست وکار خود را به عنوان نماینده ادامه می دهد و همه ی  دانش آموزان از او راضی هستند.

والدین: در دیداری که با والدین فرحناز درمدرسه داشتم اظهار داشتند که فرحناز در جلوی آینه می ایستد و با خود حرف میزند( که این نشانه ی تلاش فرحناز برای اجتماعی شدن می باشد). وقتی به مهمانی میخواهیم برویم فورأ حاضر وآماده می شود.کارهایی را که به او می دهیم بعضی وقت ها انها را خراب می کند اما بازهم دوست دارد در کارهای خانه به ما کمک کند.گاهی اوقات دوست او فرحناز به خانه می آید وبا هم بازی می کنند ودرس می خوانند.

دوستان فرحناز و همکلاسی ها: فرحناز در درسهایش پیشرفت کرده و در زنگ ورزش با ما بازی می کند.هم گروهی های فرحناز اظهار داشتند فرحناز در کارهای گروهی خیلی خوب است و کارهایش را درست انجام می دهد و به ما هم کمک می کند. فاطمه می گوید:من به خانه فرحناز میروم و با او بازی میکنم ودر درسهایش به او کمک می کنم، فرحناز با بقیه بچه ها دوست شده و بچه دیگر به او بیمار نمی گویند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل کمرویی و خجالت در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم

فهرست منابع و مــآخذ

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.

سیف ،فرحناز فاطمه. (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

80 − = 72