اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستیم با بازیهای محلی رغبت دانش آموزان را به مدرسه افزایش دهیم؟

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستیم با بازیهای محلی رغبت دانش آموزان را به مدرسه افزایش دهیم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستیم با بازیهای محلی رغبت دانش آموزان را به مدرسه افزایش دهیم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی

راه حل های پیشنهادی:

ایجاد و گسترش بازی های محلی در مدرسه

روش تدریس مشارکتی (فراگیر- مدار) توسط معلمان

تشکیل گروههای درسی توسط معلمان

استفاده از روش خود ابرازی برای همه دانش آموزان

تغییر شرایط فیزیکی مدرسه

تشویق دانش آموزان با روشهای مختلف

ایجاد نمایشگاه در دو بخش درسی- پژوهشی و فوق برنامه

تعیین ساعات گفتگو و ملاقات با دانش آموزان و اولیای آنان

برگزاری اردوهای داخل و خارج  شهر

استفاده از وسایل کمک آموزشی ، تکنولوژی آموزشی

دادن تکالیف متنوع درسی

دعوت از همکاران پایه های دیگر جهت حضور در کلاس

گرفتن امتحان به روش مختلف در طول سال

استفاده از سبقت جویی و تعاون به عنوان محرک آموزشی

ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان

برخی از اقداماتی که کارکنان مدارس می توانند انجام دهند عبارتند از:

۱)تشخیص اهمیت مطالب غیر کلامی

۲)توجه به زیبایی محیط آموزشگاه و کلاسهای درس

۳)نقل داستانهایی در باره مدرسه

۴)برگزاری جشنها و مراسم مذهبی

۵)حقیقت و اعتبار

۶)پرورش و تقویت بیان

۷)پرورش روح دانش آموزان

۸) شناسایی علتها به جای توبیخها

اجرای راه حل انتخابی:

تعدادی از روشهای بالا انتخاب و اجرا شد . مهمترین برنامه ای که از میان راه حل های فوق انتخاب گردید  گسترش بازی های محلی در آموزشگاه بود . البته راتهکار های دیگری نیز انتخاب گردید که به برخی از آنها اشاره می کنیم.گروههای درسی توسط معلمان تشکیل شد و هرگروه به نام دانشمندی نامگذاری گردید. هر چند مدت یکبار طرز نشستن دانش آموز و چینش نیمکت ها تغییر می کرد و ابتدای هر زنگ از وضعیت نور ، سر و صدا و تهویه کلاس پرسش می شد. لیستی از فعالیت ها برای دانش آموزان تهیه گردید و به آنان ارائه شد و هر کدام با توجه به علاقه تعدادی از وسایل را ساختند و در نمایشگاهی جهت بازدید تمام دانش آموزان و همکاران و مسئولین اداره ارائه گردید.

در طول سال تحصیلی دانش آموزان با روشهای مختلف اعم از کارت تشویقی ، ورزش تشویقی ، اردویی تشویق شدند. در یک عمل ابتکاری ساعتی جهت گفتگو با دانش آموزان و اولیای آنان در هفته به صورت فردی اختصاص یافت که مورد استقبال آنان قرار گرفت.

تمامی دانش آموزان به نوعی در مدرسه می توانستند خود را ابراز کنند و استعداد و توانایی خود را به دیگر دانش آموزان عرضه کنند . تکالیف از حالتی یکنواختی در آمده و بصورت متنوع عرضه شد که تکالیف شامل انجام پروژه تحقیقاتی ، فعالیت خارج از کلاس ، گزارش ، مصاحبه و پیش مطالعه درس بود مشخص شد و امتحان نیز به روشهای فردی ، گروهی ، شفاهی ، کتبی و عملی انجام پذیرفت. حال به مهمترین راهکاری که در مدرسه اجرا گردید اشاره می کنیم. این راهکار افزایش بازی های محلی بود. بازی های زیر در مدرسه اجرا شد.

قائم بوشک- اتک متک – اهم ابر –توپ دو –خرسوز – چوچو –کمربند بازی – کلاه پرک – لپر بازی – شاه دزد بازی –پرتا پیک –  چسنک بازی – چرق چرغ – هفت سنگ – کلاغ پر – طناب کشی – قوقو – وسط بازی – لی لی بازی – تیله بازی – سکه بازی – بالا بلندی – لقمه بلند کردن – سیخ بلند کردن – مچ انداختن – کشتی محلی – پرتاپ سنگ- پرش ارتفاع و پرش طولی –  املاش,بملاش – از جمله بازیهایی است که در این منطقه رایج بوده است و بعضی از آنها هنوز اجرا می شود.

قائم بوشک :

اهداف بازي : پرورش اعتماد در كودكان به هنگام تنهايي ، زايل كردن ترس در تاريكي ، تقويت جسماني

تعداد بازيكنان : ۵ الي ۱۰ نفر

سن بازيكنان : ۶ ساله به بالا

ابزار : ندارد

محوطه بازي : مكاني مانند كوچه باغ . حتي اتاق هاي ساختمان

شروع بازي : بچه هاي دواطلب بازي ، ترجيحاً در تاريكي عصر ، در محوطه كه داراي كمينگاه و درخت و كنج و غيره …. جهت قايم شدن ، باشد دور هم جمع شده و به قيد قرعه ، مانند سنگ انداختن ، يا شير و خط يكي را به عنوان شروع كننده بازي انتخاب مي كنند .

شروع كننده در محلي كه توسط همه ي بازيكنان مشخص مي شو.ند ، روي ديوار يا روي تنه درخت پشت به بچه ها ايستاده و چشمانش را مي بندد و با كف دست چشمان خود را مي گيرد تا جايي را نبيند و بنابر قرار داد مثلاًُ از ۱ تا ۲۰ مي شمارد تا ساير بازيكنان در اين فرصت خود را مخفي كنند .

سپس مي گويد : قايم شدين ؟ بيام يا نه ؟ چنانچه جوابي نشنيد به اين مفهوم است كه همه قايم شده اند و شروع به جستجو مي كند و هر كدام را كه پيدا كند بايد دست به همان بازيكن بزند تا او را بسوزاند و اگر نتواند كسي را بسوزاند آن شخص جايش را با شروع كننده بازي عوض مي كند و باز بازي از اول شروع مي شود . لازم به ذكر است موقعي كه بازيكن به جستجوي سايرين مشغول است ، بازيكن ديگر سريعاً خود را به محلي كه روي ديوار علامت زده اند مي رسانند و با كف دست خود محل مورد نظر را لمس مي كنند و با گفتن كلمه « جور » برنده شدن خود را اعلام مي كند .

قديمي ترين نام اين بازي شرماسك است كه قدمت هفتصد ساله دارد . در بعضي مناطق اين بازي توسط بزرگسالان نيز اجرا مي شود .

اتک متک  یا چوگور بازی  (گرو خشو):

چند نفربا هم که به صورت دو گروه می شوند.یک گروه پشت خط  بازی و با چوب و گر به دست  و گروهی  در میدان برای گرفتن گر در هوا  آماده می شوند,  اگر گروه که در میدان است  گر را در هوا بگیرد  نوبت بازی عوض می شود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم

منابع و مآخذ

۱-        باهنر، ناصر: آموزش مفاهیم مدرسه شاد  همگام با روان شناسی رشد، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، (۱۳۸۷)

۲-        بهزادی چینجانی، زهرا: تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده، ماهنامه تربیت، سال شانزدهم، ص ص ۶۵-۶۳، (ویژه نامه تابستان ۱۳۸۰)

۳-        جمشیدی، نرگس: نقش والدین و معلمان در ایجاد محیط شاد و پویا ، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز (ص ص ۸۴-۶۷)، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۷)

۴-        خزائی، علیرضا: نقش معلمان در فضای شاد دانش آموزان، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش معلم، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت ۱۳۸۰)

۵-        ساکی، رضا: اقدام پژوهی راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس، تهران، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت، (۱۳۸۳)

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

39 − 34 =