اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات املا نویسی دانش آموزم امیرمحمد را با روش های نوین آموزشی برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات املا نویسی دانش آموزم امیرمحمد را با روش های نوین آموزشی برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات املا نویسی دانش آموزم امیرمحمد را با روش های نوین آموزشی برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی

ضرورت حل مشكل:

ـ اگر از ابتدا ضابطه و قانوني در تعليم املاء داشته باشيم ، راحت تر هستيم. (صفاپور ، عبدالرحمان)

خوب نوشتن نوعي توانايي است كه معلمان نقش مهمي در ايجاد اين توانايي در كودكان را دارند. (زندي ، بهمن ۱۳۷۹)

لازم به ذكر است كه املاء و فارسي زيربناي ساير دروس هستند. براي مثال اگر دانش آموزي رياضي را درست نفهمد دليل آن هميشه ندانستن رياضي نيست. گاهي اوقات شاگرد موضوع را نمي تواند درست بخواند و يا نمي تواند درست بنويسد بنابراين نمره نمي آورد. و اين امر باعث شكست دانش آموز در زمينه ي تحصيلي او شده و اعتماد به نفس او را پايين مي آورد.

حال با توجّه به موارد مطرح شده در اين فعاليت علمي ، اهداف زير را دنبال مي كنم:

۱- راهبردهاي چگونگي املانويسي را با توجّه به شرايط سني و سطح توانايي دانش آموز آموزش دهم.

۲- مهارت نوشتن را در امیرمحمد  افزايش دهم.

۳- اعتماد به نفس امیرمحمد را بالا ببرم.

۴- مهارت خواندن را در امیرمحمد پيشرفت دهم.

۵- دقّت و توجّه و تمركز را در امیرمحمد تقويت كنم.

۶- علاقمندي امیرمحمد را به درس املاء افزايش دهم.

گردآوري شواهد یک

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به امیرمحمد

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي امیرمحمد  در مدرسه

– امیرمحمد را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به امیرمحمد  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و امیرمحمد نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد امیرمحمد و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در امیرمحمد راه حل های مناسبی بیابم و روزانه ۲۰ -۱۵ دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

۱- برای تقویت توالی حافظه دیداری امیرمحمد با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

۲- تقویت حافظه دیداری امیرمحمد در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

۳- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

 اجرای راه حل های انتخاب شده

قبل از اجرای راه حل های انتخاب شده جدولی برای تشویق امیرمحمد و ثبت میزان پیشرفت او ، ترسیم کردم و در کنار تابلو نصب کردم تا امیرمحمد هم آن را ببیند، قرار شد که هر املائی که از امیرمحمد گرفته می شود، نمره او در جدول نوشته شود.

در مرحله اول برای تقویت توالی دیداری کلماتی مانند “مارد ” به جای “مادر” یا کلمه ی “نوازد “به جای”نوزاد “، فعالیتهای زیر انجام گرفت:

الف- روبروی امیرمحمد ایستاده و چند حرکت بدنی انجام داده و از امیرمحمد خواسته شده تا او همان حرکات را به ترتیب انجام دهد و این امر دو باره انجام شد و تا نتیجه خوبی گرفته شد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات املا نویسی امیرمحمد با روش های نوین آموزشی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم

فهرست منابع:

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۲ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها. تهران: نشرارسباران.

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۰ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– کریمی،ي. ( ۱۳۸۹ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– وینرایت،ویلیام(بیتا). عقل ودل. ترجمه: محمدهادي شهاب( ۱۳۹۴ ). قم: انتشارات پژوهشگاه علوم ومعارف اسلامی.

– مارشال،کاترین وراسمن،گرچنب. ( ۲۰۱۴ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: امیرمحمد پارسائیان وسیدمحمداعرابی(۲۰۱۶).تهران: انتشارات دفترپژوهشهاي فرهنگی. )

.– مارشال،ك. وراسمن،گ. ب. ( ۲۰۱۵ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: امیرمحمد پارسائیان وسیدمحمداعرابی ۱۳۷۷). تهران: انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگی.

– سرمد،زهره؛بازرگان،عباس وحجازي،الهه. ( ۱۳۹۴ ) روشهاي تحقیق درعلوم رفتاري. تهران: انتشارات آگه.

– سرمد،زهره،بازرگان،عباس وحجازي،الهه. ( ۱۳۹۱ ) روشهاي تحقیق درعلوم رفتاري. تهران: انتشارات آگه.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

19 − 15 =