نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های نوین مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان را برطرف سازم ؟

 نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های نوین مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان را برطرف سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های نوین مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان را برطرف سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان

تجزیه و تحلیل داده ها:

پس از مصاحبه با همکاران و مادر سامان و مشاهدات او در کلاس و مصاحبه با خودش و اسناد و مدارک موجود مشخص شد سامان در درس ریاضی ضعف دارد و دلیل آن هم عدم تمرکز او در کلاس درس است .بنابراین عواملی را که باعث حواس پرتی و عدم تمرکز می شوند شناسایی شد که عبارت بود از:

 عوامل موثربر حواس پرتی وعدم تمرکز

 

معلم

 

خانواده

 

کتاب

 

محیط

 

دانش آموز

 

روشها

به طور کلی علل بی دقتی و حواس پرتی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

۱-حواس پرتی درونی و ذهنی :مانند مشغله های ذهنی دانش آموز

۲-بی دقتی و حواس پرتی بیرونی و محیطی:شامل محیط،خانواده،کتاب و موضوعات آن،معلم و روش تدریس معلم

حواس پرتی بیرونی آسانتر از حواس پرتی درونی برطرف می شود.

باید هر یک از این عوامل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا تشخیص دهیم هر کدام چگونه باعث حواس پرتی و عدم تمرکز می شود ،بعد از اینکه شناخت کافی صورت گرفت و عامل یا عوامل به وجودآورنده عدم تمرکز در سامان مشخص شد، بتوانیم راهکارهای مناسب ارائه دهیم.

محیط    :     گرمی و سردی هوای کلاس ،  صداهای ناهنجار         نور شدید و ضعیف

خانواده :  اغتشاشات فکری(مشکلات ارتباطی،اقتصادی،اجتماعی،اعتیاد) ، کمبود محبت و نشاط  ، احساس ناامنی  ، مقایسه کودک و نوجوان با همسالان

روشها های تدریس  : عدم استفاده از روشهای فعال  ، عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی

کتاب    :  عدم احساس نیاز به مطالب کتاب

معلم    :   توقعات بیش از ظر فیت دانش آموز ، مقایسه دانش آموز با دیگران ،   بازگو کردن مطالب تکراری

دانش آموز    :      درد و رنج،بیماریها ، گرسنگی و تشنگی ،  غم و غصه ، ترس ، خشم و شادی ، اضطراب و نگرانی، فشارهای روانی ،  بی علاقگی ،     عدم آگاهی و آشنایی با روشهای صحیح مطالعه

یافته های تحقیق

دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.

تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد.

تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده  هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند

دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ می‌دهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است.

مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):۱- دقت ۲–ادراک – ۳-حافظه

۱-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز.

انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه .

سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(۷۵%) و شنوایی(۱۳%) ۶% بویایی -۳%چشایی ۳-%لامسه.

لذا اکثر کودکان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد.

دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند.

دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.

۲-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد.

ادراک شنیداری: کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند.

ادراک دیداری: کودکان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.

۳-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است.

انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و…)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه .فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(۹-۵) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی.

حافظه بینایی: توانایی کودک در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و…

حافظه شنوایی:توانایی کودک در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است.

علل بی دقتی و حواسپرتی

۱-حواس پرتی درونی و ذهنی:مانند:

– مشغله ذهنی دانش آموز. شامل مواردی از قبیل: درد، رنج، غم وغصه

-اضطراب و نگرانی

– گرسنگی و تشنگی

– ترس و خشم و شادی .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی سامان نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

منابع

۱-قاسمی پویا، اقبال، راهنمای معلمان پژوهنده، ۱۳۸۳

۲-قائمی، علی، زمینه تربیت ، ۱۳۶۵

۳-عمید، حسن، فرهنگ فارسی عمید، ۱۳۶۳

۴-اصغری پور، حمید، کلیات ابتدایی و مشاوره ، ۱۳۸۳

۵-سایت تبیان

۶-سایت زلال

۷-سایت مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت

۸-روزنامه شاپرک

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

6 + 2 =