اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی را در دانش آموزم روجا بر طرف کنم؟

اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی را در دانش آموزم روجا بر طرف کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی را در دانش آموزم روجا بر طرف کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا

ارائه راه حل:

در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده برایحل مشکل روجا راه حل های جدید وجالبی بدست آمده که به ترتیب اولویت عبارتند از:

* حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیتهای مناسب باتوجه به میزان توان جسمی و ذهنی روجا جهت تقویت اعتماد به نفس آن

* قرار ندادن روجا در موقعیت هایی که شکست را به دنبال دارد و بالعکس تشویق و زمینه سازی جهت حضور روجا در فعالیت های جمعی و گروهی

* ایجاد آمادگی لازم برای جرأت ورزی در بیان عقاید ونظریات خود ونیز پذیرش نظریات مخالف از طرف مقابل

* مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت جسمی روجا(در صورت وجود مشکل) و رفع مشکل و اندیشیدن راه جدید

اجرای راه حل:

در اجرای راه حل بر طبق اولویت بندی راه حل اول یعنی:

((حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به میزان توان جسمی و ذهنی روجا جهت تقویت اعتماد به نفس آن.))

را برگزیدیم و جهت اجرای به منوال زیر اقدام کردیم.

در اولین اقدام از اولیاء روجا دعوت کردیم که به مدرسه آیند ولی تنهامادر روجا به مدرسه آمد بعد ازاحوالپرسی های روزمره خواسته های خود را به ترتیب اولویت های زیربا اودر میان گذاشتم واز او خواستم که آنها را با خانواده در میان بگذارند وحتمأ به آن عمل کنند.

*مسولیت کارهای روجا را به خود او واگذار کنند.

*در کارهای خانه از روجا کمک بخواهند وبه او مسئولیت واگذار کنند.

*فرزند خود را با نام های آقای مهندس ، آقای دکترو… صدا بزنند.

*در جمع هایی که روجا حضور دارد ازاو تعریف وتمجید کنید.

و نیزتصمیم گرفتم خودم در مدرسه کارهای زیر را برای بهبود روجا آنجام دهم

*روجا را به عنوان نماینده ی کلاس معرفی کنم.

*در زنگ ورزش روجا را در بازی ها شرکت دهم و خودم عضو تیم او باشم.

*در زنگ های تفریح از او چشم بر ندارم وسعی کنم با او خلوت کنم وبا او هم صحبت شوم.

*بیشتر او را پای تخته بیاورم و از او سولات شفاهی بپرسم.

*کارهای خارج منزل وبه صورت گروهی (که روجا عضو گروه باشد)به آنها بدهم مانند ساختن بالن.

*و در نهایت مسئولیت هایی در مدرسه به او بدهم که بیشتر با دانش آموزان هم کلام شود. مثلأ شهردار مدرسه

جمع آوری اطلاعات (شواهد۲)

پس از اجرای راه حل ارائه داده شده نوبت به جمع آوری اطلاعات میرسد و ما در این مرحله میخواهیم بدانیم که آیا نتایج خوبی را از این راه حل بدست آورده ایم یا راه حل جدیدی برای مشکل روجا انتخاب کنیم.

معلم: بعد ازتغییر جای روجا به نیمکت اول دیگر در ردیف های آخر او را مشاهده نکرده ام  در زنگ تفریح هنوز هم در گوشه ای می ایستد ولی بعضی وقت ها مشاهده می شود که کنار بچه ها ایستاده و به حرف های آنها گوش می دهد. در زنگ ورزش با بچه ها بازی می کند ولی هنوزم از توپ گریزان است و توپی که به او می سپارند فورأ به فرد دیگری می سپارد تا از مسئولیت آن فرار کند. در دروس شفاهی بهتر شده اما هنوزم اثرات استرس واضطراب در چهره ی او آشکاراست وکار خود را به عنوان نماینده ادامه می دهد و همه ی  دانش آموزان از او راضی هستند.

والدین: در دیداری که با والدین روجا درمدرسه داشتم اظهار داشتند که روجا در جلوی آینه می ایستد و با خود حرف میزند( که این نشانه ی تلاش روجا برای اجتماعی شدن می باشد). وقتی به مهمانی میخواهیم برویم فورأ حاضر وآماده می شود.کارهایی را که به او می دهیم بعضی وقت ها انها را خراب می کند اما بازهم دوست دارد در کارهای خانه به ما کمک کند.گاهی اوقات دوست او روجا به خانه می آید وبا هم بازی می کنند ودرس می خوانند.

دوستان روجا و همکلاسی ها: روجا در درسهایش پیشرفت کرده و در زنگ ورزش با ما بازی می کند.هم گروهی های روجا اظهار داشتند روجا در کارهای گروهی خیلی خوب است و کارهایش را درست انجام می دهد و به ما هم کمک می کند. فاطمه می گوید:من به خانه روجا میروم و با او بازی میکنم ودر درسهایش به او کمک می کنم، روجا با بقیه بچه ها دوست شده و بچه دیگر به او بیمار نمی گویند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس و کم رویی در روجا اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

فهرست منابع

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.
  • سیف ،روجا فاطمه. (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران.

 

برای دانلود اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

13 − = 12