نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم خواندن همراه با درک مطلب را در دانش آموزان تقویت کنم؟

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم خواندن همراه با درک مطلب را در دانش آموزان تقویت کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم خواندن همراه با درک مطلب را در دانش آموزان تقویت کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم  می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم  را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم  موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان

بیان مسئله

خواندن یکی از پیشرفته ترین وپیچیده ترین توانایی های ذهنی انسان است.خواندن یعنی ارتباط کلی فرد با یک سری اطلاعات سمبلیک که به جنبه بصری یادگیری اطلاق می شود(یعنی تبدیل نوشتاری به گفتاری).کیفیت و بازدهی خواندن ومطالعه به میزان اصلاح روش های آموخته شده در دوران ابتدایی بستگی دارد.

اساسی ترین منظور خواندن فهمیدن است و اگر همین هدف بر آورده شود سایر اهداف آموزش خواندن باکمی کوشش بر آورده می شود(ص ۲۹  انوشه پور).

ا – شناخت حرفها کلمه ها و درک معانی آنها

۲ – پرورش قوه ی قضاوت در کودک

۳ – ایجاد تواناییهای مطلوب در خواندن

۴ – گسترش خزانه ی لغات

۵ – آشنایی با ویژگیهای اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی جامعه  خویش و ایجاد قدرت سازگاری با آن

۶ – پرورش قوای ذهنی چون تفکّر ، تحلیل و……….

۷ – ایجاد علاقه به خواندن انواع کتابها و مطالب نوشتاری ( صـ ۶۷ ناعمی)

۸ – توانایی ترکیب اصوات گوناگون

۹ – توانایی تفسیرو تعبیر تصاویر و مطالب و حدس زدن معنی لغات در ضمن جمله .

۱۰ – افزایش توانایی فهم و تحلیل مو ضوعهای علمی مانند ریاضیات ، علوم و اصطلاحات علمی

۱۱ –ایجاد حس همکاری ،یگانگی وتعاون بین کودکان و پرورش افراد متعهداز طریق درک وبرداشتهای واقعی از موضوعات.

۱۲ – پرورش توانایی تمرکز افکار و تقویت درجه توجّه وتمرکز ذهن برای نتیجه گیری از موضوع (ص۳۰ انوشه پور).

گردآوری اطلاعات (شواهد۱):

             برای آگاهی از میزان  توانایی های دانش آموزان در مهارت  ، خواندن آزمونی را براساس  محتوای مواد تدریس شده به صورت شفاهی تدارک دادم و امتیازات  دانش آموزان ضعیف را برای ارزیابی بیشتر ثبت نمودم .

 شماره

 دانش آموز براساس ردیف دفتر کلاسی

۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶
نمره ۵ ۱۱ ۲ ۸ ۱۲ ۱۱

جدول شماره ۱ : امتیازات آزمون روان خوانی قبل از اجرای روش آزمایشی

جدول امتیازات  دانش آموزان را نزد مدیر مدرسه  و همکاران بردم  .  مدیر که قبلا برای  ارزیابی دانش آموزان به کلاس آمده بود  و ضعف  دانش آموزن را در مهارت های خواندن متذکر شده بود ، تاکید کرد فعالیت های انجام شده در امر یادگیری را کافی نمی داند و  باید در  روش های تدریس شده تجدید نظر به عمل آید .  همکاران معتقد  بودند  سطح معلومات دانش آموزان پایین است و برای بهبود وضع موجود اولا : زمینه ها و ریشه های  ضعف دانش آموزان بررسی شود  و دوما :  از طریق ارتباط  با سایر همکارانی که در پایه ششم تدریس می نمایند موضوع مطرح وراهکارهای مناسب اتخاذ گردد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر اقدام به تهیه دو پرسشنامه نمودم . پرسشنامه اول مربوط به اولیا بود که از آنها خواسته شد  برای  بهبود  وضعیت  فرزندشان سوالات  مطرح شده  را به  دقت پاسخ بدهند . اطلاعات حاصل از این پرسشنامه  در شناسایی  وضعیت دانش آموزان کمک فراوانی کرد. والدین دانش آموز عنوان نمودند ،  در منزل کسی نیست  که به وضعیت تحصیلی فرزند شان رسیدگی نماید. متوسط رسیدگی به وضعیت تحصیلی بعضی از آنها کمتر از نیم ساعت بوده  و استفاده از وسایل آموزشی  مانند رسانه های آموزشی ، بازیهای فکری و آموزشی ، کلاس های کمک آموزشی و کتاب داستان به ندرت مشاهده  گردید .  پرسشنامه دوم مربوط به همکاران پایه ششم در سایر مدارس  بود . در این پرسشنامه ازآنها خواسته شد به دقت سوالات را پاسخ داده تابتوانم از رهنمودهای آنها در حل مشکل روان خوانی دانش آموزان استفاده  نمایم . آنها ضمن پاسخ  نکات ارزشمندی را یادآوری کردند  که مورد استفاده واقع شد. همچنین مراجعه به نظریه ها ، تحقیقات وپژوهش های نظریه پردازان وصاحب نظران  چشم اندازجدیدی را برای حل مشکل روان خوانی برای من باز نمود .

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها :

ضعف در مهارت های خواندن مشکل اکثر کودکانی است که نمی توانند در برنامه های مدرسه پیشرفت هایی داشته باشند و از لحاظ   تاریخی آموزش خواندن اولین مسولیت مدارس است (فریار و رخشان ، ۱۳۶۹). بنابراین تمرکز روی این مساله و بررسی راهکارهای مناسب برای حل مشکل ضرورت دارد .

در جمع بندی اولیه یافته هایی که از طریق پرسشنامه های مربوط به همکاران ، والدین و مصاحبه با مدیر مدرسه ، معلم راهنما و دست اندرکاران به  دست  آمد  علل  ضعف  دانش آموزان در مهارت  خواندن چنین عنوان شد .

۱-     اشتغال بیش از حد والدین و عدم رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان

۲-     سطح سواد پایین والدین

۳-     عدم رشد و پختگی کافی دانش آموزان به دلیل اینکه دوره آمادگی را سپری نکرده اند .

۴-     عدم بهره گیری دانش آموزان از وسایل آموزشی  و رسانه های آموزشی

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم  

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم  

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم  

 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه ششم  و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

48 − = 46