اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان را در ستاره رحیمی برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان را در ستاره رحیمی برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان را در ستاره رحیمی برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم  می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی

گوشه گیری وانزوا طلبی چیست؟

.عارضه ای است که باعث می شود کودک و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری کند.این کودکان ونوجوانان نوعأ با تقلیل یلفتن علایق ذهنی وعاطفی نسبت به اطرافیان خود از داشتن دوستان نزدیکو صمیمی محرومند. نوجوان که گوشه گیر است معمولأ ازحضور در فعالیت های جمعی سر باز می زند و فقط با تک دوست خود که نوعأ به او بسیار وابسته می شود اوقات خود را می گذراند.

این رفتار یکی از زفتارها نسبتأ شایعی است که فرد را به شدت آزار می دهد و اگر درمان نشود فرد را به سمت مشکلات دیگری مثل عدم اعتماد به نفس،افسردگی،اضطراب و زودرنجی سوق می دهد.عدم احساس توانمندی وکمی عزت نفس و نیز ناتوانی در بروز احساسات،بیان افکار ونظریات خود باعث جدایی فرد از فعالیت های گروهی است.

برخی از کودکان ونوجوانان در برخورد با محرومیت عاطفی وناکامیها و تنشهای موجود در خانواده راه عزلت طلبی وانزوا گزینی را پیش می گیرند وبر خلاف افراد پرخاشگر که دیگران را مورد پرخاشگری خویش قرار می دهند او با پرخاشگری درونی، خود را هدف پرخاشگری شان قرار می دهند.(لیندن فیلد،۱۳۸۳ : ۲۰۷)

حساسیت های شدید یک نوجوان در کنار برخی از برداشت های غلط وی،بد بینی و انزوای او را به همراه آورده وهمین عوامل به بی علاقه شدن وی نسبت به درس انجامیده است.از طرف دیگر معلملنی که در زندان هوا وهوس وخود پرستی هستند برای توجیه کوتاهی خود در انجام وظایف انسانی نسبت به دانش آموز که نیازمند راهنمایی وکمک است سعی می کند با زدن بر چسب هایی نظیر روانی،استثنایی و… ضمن توجیه عدم مساعدت خود به این قبیل از دانش آموزان مانع از خجلان ذهن مرداب گونه خود شوند.همین برچسب های شکننده سبب می شود تا انزوا وبدبینی شاگرد عمیق تر شود و در نهایت کار به جایی بکشد که دانش آموز به سبب رفتارهای نابهنجارش با برچسب های بسیا زننده از مدرسه اخراج شود

گوشه گیری در لغت:

گوشه گیری از نظر لغوی به معنای تنها و مجرد و در خلوت نشستن و از جمع کناره گرفتن است. گوشه گیر کسی است که از مردم دوری کند وعزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط اطراف سازگار می سازد، البته هر نوع عزلت و در تنهایی ماندن گوشه گیری تلقی نمی شود، هر انسان گاه گاهی دوست دارد تنها باشد تا به خود شناسی و حل مشکلات زندگی بپردازد.گوشه گیری زمانی حالت بیماری پیدا می کند که فردازآمیزش باجمع و همنوعان بیزار و بیمناک باشد. در این مورد اگرگوشه گیری به موقع درمان نشود به پیدایش حالات روانی شدید و افسردگی منجرمیشود.(سیف، ۱۳۸۴: ۳۳۵)

انواع انزوا طلبی و گوشه گیری:

کناره گیری اجتماعی- لالی انتخابی- دوری گزینی- اوتیسم

درکنره گیری اجتماعی افراد انزوا طلب در سازگاری اجتماعی دچار شکست می شوند و از بروز برخورد و معاشرت با مردم خود داری می کنند و سرگرمی های فردی را بر هر چیزی مقدم می شمارند. اغلب آرام و بی سرو صدا بوده و دارای حرکاتی کند  می باشند ولی گاهأ عکس العملی  تند از خودشان نشان می دهند و در انجام امور دچار شرم می باشند و این کار موجب عدم توانایی درکسب مهارتها میگردد.

افراد گوشه گیر در کلاس درس اشکالی برای معلم خود به وجود نمی آورند و اکثرأمعلم با آنها برخوردی ندارد و اغلب به حال خود رها میشوند و چنین دانش آموزی از این کار رها شدن در عذاب است.(شفیع آبادی، ناصری ،۱۳۸۳ : ۱۸۶)

تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده به روش نقشه ی مفهومی

    والدین        معلم

 

هم کلاسی ها      دوستان صمیمی

 

خود دانش آموز      پرونده تحصیلی

       سایت اینترنتی    سایر کتابهای روانشناسی       و…

عوامل بروز گوشه گیری در دانش آموزان

* محرومیت از محبت خانواده

* عدم امنیت روانی در محیط خانه و مدرسه و غشارهای روانی مستمر

*  شکست وتحقیر شدن در جمع

* اختلال در تکلم و گوش دادن

*  نقص عضو وبیماری های جسمی فیزیولوژیک

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  حل مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی در ستاره رحیمی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

فهرست منابع و مــآخذ

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.
  • سیف ،ستاره ستاره. (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران.

 

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم  و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 3 = 1