نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما را در کلاس اصلاح کنم ؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما را در کلاس اصلاح کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما را در کلاس اصلاح کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس

ارائه دلایل مشکل پرخاشگری:

 ۱: تفاوت های جنسیتی

پسرها پرخاشگرتر از دخترها هستند. این تفاوت در غالب فرهنگ ها و تقریباً در همه سنین و نیز در غالب حیوانات دیده می شود. پسرهابیش از دخترها پرخاشگری بدنی و لفظی دارند. از سال دوم زندگی این تفاوت ها آشکار می شود. براساس مطالعات مشاهده ای در مورد کودکان نوپای بین سنین ۱ تا ۲ سال تفاوت های جنسیتی از لحاظ تعداد پرخاشگری بعد از ۱۸ ماهگی ظاهر می شود و قبل از آن اثری از آن نیست. پسرها به خصوص وقتی که به آنان حمله می شود یا کسی مزاحم کارهایشان می شود تلافی می کنند.

۲: عوامل خانوادگی پرخاشگری 

عوامل خانوادگی به عنوان یکسری از عوامل محیطی در بررسی عوامل تربیتی افراد موثر می‌باشند، چرا که خانواده به عنوان اولین محیط اجتماعی زندگی افراد بسیار حائز اهمیت می‌باشد و خیلی از چیزها را افراد در سالهای اولیه حیات اجتماعی خود در آن می‌آموزند. خانواده می‌تواند از جهات مختلف موجب بروز یا تشدید پرخاشگری شود که مهم‌ترین این عوامل عبارت‌اند از:

 ۱) نحوه برخورد والدین با نیازهای کودک: معمولاً کودکی که وسایل و اسباب بازی مورد علاقه خود را در دست دیگری می‌بیند برانگیخته می‌شود و در صدر گرفتن آن حتی با اعمال خشونت می‌شود.تجربه نشانگر آن است که چنانچه در کودکی همیشه توقعات و انتظارات فرد برآورده شده باشد او بیشتر از کسانی که توقعات و انتظاراتشان برآورده نشده‌است خشمگین و پرخاشگر می‌شود.

۲) وجود الگوهای نامناسب: داشتن الگوی مناسب در زندگی یکی از نیازهای انسان است زیرا انسان‌ها علاقه مند هستند که رفتار و کردار خود را مطابق با کسی که مورد علاقه خودشان است انجام دهند و چنین کسانی را راهنما و الگوی زندگی خود قرار دهند بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر کودکان پرخاشگر والدین خشن و متخاصمی داشته‌اند یعنی نه تنها کودک آنها از محبت لازم برخوردار نبود از الگوی پرخاشگری موجود در خانواده نیز تأثیر پذیرفته بود. دیکتاتوری خانواده‌هایی که تابع اصول دیکتاتوری هستند معمولاً رشد فرزندانشان را محدود می‌کند در این نوع از خانواده یک نفر حاکم بر اعمال و رفتار دیگران است که غالبا پدر چنین نقشی را دارد اما گاهی اوقات مادر، خواهران و برادران بزرگ‌تر نیز با دیکتاتوری رفتار می‌کنند در این گونه خانواده‌ها فرد دیکتاتور تصمیم می‌گیرد، هدف تعیین می‌کند، راه نشان می‌دهد، وظیفه معلوم می‌کند، برنامه می‌ریزد و همه باید به طور مطلق مطابق میل او رفتار کند و حق اظهارنظر از آن اوست. بچه‌هایی که در محیط دیکتاتوری پرورش پیدا می‌کنند ظاهراً حالت تسلیم و اطاعت در رفتارشان مشاهده می‌شود و همین حالت آنهارا به هیجان و اضطراب وا می‌دارد. این بچه‌ها در مقابل دیگران حالت دشمنی و خصومت به خود می‌گیرند و به بچه‌های هم سن و سال خود یا کمتر از خود صدمه می‌رسانند این افراد از تعصب خاصی نیز برخوردارند و از به سر بردن با دیگران عاجز هستند، در کارهای گروهی نمی‌توانند شرکت کنند و از اعتماد به نفس ضعیفی برخوردارند و در امور زندگیشان بی لیاقتی خود را نشان می‌دهند و اغلب در کارها با شکست روبرو می‌شوند.

 ۳) تأثیر رفتار پرخاشگرانه: عده‌ای از افراد پرخاشگر و زورگویی را تقبیح نمی‌کنند بلکه آنرا نشانه شهامت و قدرت خود می‌دانند این افراد اعمال پرخاشگرانه خود و دیگران را مثبت موجه و حتی لازم می‌دانند و به آن صحه می‌گذارند.

 ۴) تشویق رفتار پرخاشگرانه: در مواقعی که رفتار پرخاشگرانه توسط والدین و دیگر افراد سبب تقویت مثبت و تثبیت این رفتار می‌شود. گاه با والدین یا مربیانی روبرو می‌شویم که به بهانه آموزش دفاع از خود به کودکی می‌گویند «از کی نخوری» «توسری نخوری» و… که به طور وضوح به جای نشان دادن رفتارهای منطقی در مقابل برخورد با موانع شخصی را به پرخاشگری بی مورد تشویق می‌کنند.

 ۵) تنبیه والدین و مربیان: والدین و مربیان که در برابر پرخاشگری و خشونت کودک عصبانی می‌شوند به صورت پرخاشگرانه اورا تنبیه می‌کنند از تشدید این رفتار در او موثرند درچنین مواقعی تنبیه عامل فزاینده و تقویت کننده پرخاشگری است زیرا علاوه بر اینکه سبب خشم و احتمالاً پرخاشگری کودک می‌شود، شخص تنبیه کننده الگوی نامناسبی برای پرخاشگری کودک می‌شود.

جمع آوری اطلاعات :

مشکل او روز به روز بیشتر می شد به دنبال حل مشکل رفتم باید راهی پیدا می کردم ولی چطور باید مشکل را حل کنم ؟  به سراغ کتابهای مختلف در مورد رفتارهای او رفتم .

به مطالب بسیار مفیدی در رابطه با این مشکل برخوردم که به طور خلاصه به آن اشاره می کنم:

وقتی پرخاشی از کودکی سر می زند ، دلیلی بر این است که مشکلی در زندگی احساسی او پیش آمده است .

یکی از عوامل اصلی بروز رفتار  پرخاشجویانه محیط و عامل ژنتیکی است که عامل ژنتیکی به نظر می رسد در سنین بالاتر بیشتر نقش داشته باشد ، اما عامل محیطی مستقیما کودک را آلوده می کند .

نوع تربیت و شکل پرورش والدین دیگر بروز این رفتار است که عدم نظارت کافی ، دم دمی مزاجی رفتار والدین ، عدم هماهنگی میان پدر و مادر ، عدم پذیرش کودک به عنوان عضوی از یک خانواده و مشارکت بسیار  محدود و ناکافی در کارها و فعالیت کودکان و عدم تعامل بین کودک و والدین را شامل می شود .

همچنین تاثیر مستقیم والدین بر احساسات کودک نیز می تواند عامل دیگری برای ایجاد این رفتار در کودک شود .

کودک احساس خشم را در خانه تجربه می کند و در آینده همان رفتار خود قرار می دهد .

گاهی نیز این مشکلات در دوستی های زمان مدرسه بروز داده می شود این افراد نمی توانند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کنند و باعث افزایش پرخاشگری می شود .

کودکان می توانند پرخاشگری را به پاداشی که به خاطر اراده چنین رفتاری دریافت می کنند بیاموزند یا از طریق تقلید از مدل بیاموزند بی تردید کودکان فرصت کافی برای مشاهده مدل های پرخاشگری را دارند والدینی که با تنبیه بدنی ، کودکان خود را ادب می کنند مدل های خوبی برای کودکانشان هستند .

به سراغ مدیر مدرسه رفتم و با او مشورت کردم . مشکل را از زمینه های مختلف مورد بررسی قرار دادیم .

نیما کودکی بود که از عدم نظارت کافی ، عدم هماهنگی میان پدر و مادر و دم دمی مزاجی رفتار والدین در زندگی برخوردار بود و با این شرایط بزرگ شده بود .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  اصلاح رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه نیما در کلاس نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم

منابع

۱-اکبری ابوالقاسم.مشکلات نوجوانان وجوانان،تهران،نشرساوالان،سال۱۳۸۱،چاپ دوم

۲-فوابی نژاد،شکوه.رفتارهای بهنجاروناهنجارکودکان،انتشارات انجمن واولیا ومربیان سال۱۳۸۲

۳-نلسون،ریتاولکس،الن سی،اختلافات رفتاری کودکان،ترجمه محمدتقی منشی

  طوسی،مشهد،انتشارات آستان قدس ،سال ۱۳۶۹ چاپ چهارم

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 32 = 40