نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه می توانم لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف نمایم ؟

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه می توانم لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه می توانم لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم

گردآوری اطلاعات و شواهد۱:

من در اقدام پژوهی خود در درجه اول به عنوان یک آموزگار خود را مؤظف می­دانستم تا بتوانم ببینم از چه طریقی می­توانم لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف سازم.

دانش­آموزم نجیبه جعفری نام داشت نجیبه از نظر گفتاری از کودکی دچار مشکل بود طی صحبت­هایی که با او داشتم از کودکی با این مشکل دست و پنجه نرم می­کرد وگاهی اوقات تمسخر دیگران بیشتر روی او تاثیر می­گذاشت ودر روند بهبود او تأخیر می­انداخت .متأسفانه والدین او هم نسبت به این امر بی­توجه بودند نجیبه دچار یاس وناامیدی بود به طوری که او هیچ وقت فکر نمی­کرد بتواند مثل افراد عادی صحبت کند در روزهای اول که من در این کلاس شروع به تدریس کرده بودم شناخت زیادی روی دانش­آموزانم نداشتم بعد از مدتی متوجه این موضوع شدم.

سر کلاس بخوانیم چون همه دانش­آموزان تقریبا ۳ یا ۴ خط از متن کتاب را می­خوانند متوجه شدم وقتی نوبت به نجیبه می­رسد چون     نمی­توانست به راحتی متن را بخواند به خود فشار زیادی میاورد وخواندن را رها می­کرد و شروع به گریه می­کرد. سعی کردم چند جلسه خصوصی با او صحبت کنم همچنین ملاقاتی را هم با مادرش داشتم. و سعی کردم اعتماد و اطمینان او را به خود جلب کنم.

مادر نجیبه هم از این موضوع ناراحت بود ولی علی­رغم مشکلات و مسائل خاص خانه­داری پیگیری نکرده بود. از مادر اوخواستم تابا ما همکاری کند و یک سری پیشنهادهایی را به مادرش دادم واز او خواستم تا به سایر افراد خانواده نیز انتقال دهد. وسعی کند محیط خانه را محیط امنی بسازد تا نجیبه درآن ارامش داشته باشد.و به هیچ عنوان مورد تمسخر اعضای خانواده قرار نگیرد.

از دیگر توصیه­های من به اولیای او این بود که پدر و مادری که در درمان فرزندشان بیش از حد هم نگرانی نشان دهند فرزند را نسبت به مشکل خویش بیش از پیش اگاه میکنند.ودر نهایت فرزن آنها نسبت به گفتار خویش حساس شده و ممکن است مقاومت منفی نشان دهد.در حقیقت دیدگاه مثبت یا منفی دیگران در مورد لکنت می­تواند در فرد لکنتی همان دیدگاه را ایجاد کند وکودک را بیزار کند.

مشاهده شده والدین عکس­العمل­های مختلفی مانند احساس نگرانی، اعتراض،تنبیه وتحقیر و….دارندکه میتواند تأثیر جبران ناپذیری بر روی افراد داشته باشد.

عکس­العمل­های والدین به گونه­های زیر است:

عزیزم چرا این طوری حرف می­زنی؟(نگرانی)

بچه چرا این طور حرف میزنی ؟(اعتراض)

حرف نزن بچه.(تنبیه)

خجالت نمیکشی این طور حرف میزنی ؟(تحقیر)

زود باش حرف بزن کار دارم.(تعجیل)

آرام­تر صحبت کن (تجویز)

از مادر نجیبه خواستم از گفتن چنین جملاتی پرهیز کند.به او کمک کند مقابل آیینه صحبت کند وصدای خود را ضبط کند در حالی که با صدای بلند متنی را می­خواند و…..

از آنجایی که یک مشاور می­تواند نقش بسزایی در رفع مشکلات داشته باشد به کمک مدیر محترم دبستان سرکار خانم اسماعیل­زاده این دانش­آموز را به مرکز مشاوره ارجاع دادیم.

از دیگر اقداماتی که انجام دادیم این بود که از دانش آموزان کلاس خواستم  موقعی که نجیبه متنی را می­خواند هیچکس کلامی حرف نزند و سکوت کامل باشد  وکسی نارضایتی مبنی بر این که زود باش یا غلط های اورا بگیرد انجام ندهد .بچه ها با شوق زیاد قبول کردند و همکاری کردند .به طوری که وقتی نوبت نجیبه میرسید همه سکوت می­کردند وهمکاری خوبی داشتند. از او خواستم هر روز قبل از شروع درس متنی را که از قبل آماده کرده را برای دوستانش در کلاس ارائه دهد و همه هم او را تشویق می­کردند وبا ذوق گوش می­دادند در پایان هم نجیبه سؤالاتی را در مورد متن خوانده شده از بچه ها می­پرسید و بچه­ها هم نظرات خود را می­دادند.

رفته رفته اعتماد به نفس نجیبله بالاتر می­رفت .روزی از رادیو شنیدم که محققان به این نتیجه رسیدند که خواندن شعر می­تواند حتی در افرادی که دچار سکته مغزی شده­اند ونیمکره مغز آنان مختل گردیده است تأثیر بسزایی بگذارد و زبان آنان را باز کند و در مورد افراد الکن هم مفید است.از نجیبه خواستم تا شعری دلخواه آماده کند وبا صدای بلند و آهنگین بخواند. بعضی اوقات وقتی وارد کلاس می­شدم می­دیدم نجیبه را در حال شعر خواندن  بود در حالی که لبخند رضایت بر روی لبهایش بود و بچه­ها هم با دست زدن او را همراهی می­کردند و این نشانه خوبی برای من بود نشانه بالا رفتن حس عزت نفس و اعتماد.

بعد از این که با همکاری خانواده و مدیر محترم دبستان نجیبه را به مرکز مشاوره نیز ارجاع دادیم راه­کارهای خوبی توسط مشاورین ارائه داده شد از جمله:

۱-کشیده­گویی: با کشیدن نفس عمیق وبا صدای بلند حرف زدن و شمرده شمرده صحبت کردن

۲-صحبت کردن با تلفن: با همکاری دانش آموزانم و کسب اجازه از والدینشان چند نفر از دانش­آموزان شماره منزل خود را به نجیبه دادند.تا در طول روز حداقل ۲یا۳نفر مکالمه تلفنی داشته باشد بچه­های کلاس هم از روند بهبودی نجیبه مرا مطلع می­ساختند.

۳-خرید منزل :مثل خرید از بقالی ونانوایی و…

۴ – تلفن به جاهایی مثل ۱۱۸و گرفتن آدرس­ها و تلفن­های اتفاقی

۵-شناسایی و شناخت این­که بیشتر در چه جاهایی دچار لکنت می­شود.

تجزیه و تحلیل داده­ها:

اضطراب و و فشار عاطفی همواره لکنت را تشدید می­کند به همین دلیل هدف بسیاری از توصیه­های درمانی از لکنت زبان این است تا آنجایی که مقدور است تلاش کنیم اضطراب و فشارهای عاطفی را کاهش دهیم موفقیت زمانی حاصل می­شود که بتوان منبع ومنشع اضطراب را بازشناخته و متوجه آن شد.

همچنین روش­های جدیدی که امروزه مشاورین به عنوان راه حل پیشنهاد     می­کنندکنترل تنفس حنجره و زبان لب­ها و فک است به فرد لکنتی     می­آموزندکه سرعت صحبت را کم و آهسته کنند و دربین صحبت کردن نفس عمیقی بکشند واجازه دهد در هنگام صحبت کردن هوا بیرون بیاید.

 

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله  برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی   

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی

منابع :

www.sid.ir

www.noormags.com

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

31 + = 34