نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه می توانم لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف نمایم ؟
نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه می توانم لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۵ صفحه
نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه می توانم لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم
دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم
گردآوری اطلاعات و شواهد۱:
من در اقدام پژوهی خود در درجه اول به عنوان یک آموزگار خود را مؤظف میدانستم تا بتوانم ببینم از چه طریقی میتوانم لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف سازم.
دانشآموزم نجیبه جعفری نام داشت نجیبه از نظر گفتاری از کودکی دچار مشکل بود طی صحبتهایی که با او داشتم از کودکی با این مشکل دست و پنجه نرم میکرد وگاهی اوقات تمسخر دیگران بیشتر روی او تاثیر میگذاشت ودر روند بهبود او تأخیر میانداخت .متأسفانه والدین او هم نسبت به این امر بیتوجه بودند نجیبه دچار یاس وناامیدی بود به طوری که او هیچ وقت فکر نمیکرد بتواند مثل افراد عادی صحبت کند در روزهای اول که من در این کلاس شروع به تدریس کرده بودم شناخت زیادی روی دانشآموزانم نداشتم بعد از مدتی متوجه این موضوع شدم.
سر کلاس بخوانیم چون همه دانشآموزان تقریبا ۳ یا ۴ خط از متن کتاب را میخوانند متوجه شدم وقتی نوبت به نجیبه میرسد چون نمیتوانست به راحتی متن را بخواند به خود فشار زیادی میاورد وخواندن را رها میکرد و شروع به گریه میکرد. سعی کردم چند جلسه خصوصی با او صحبت کنم همچنین ملاقاتی را هم با مادرش داشتم. و سعی کردم اعتماد و اطمینان او را به خود جلب کنم.
مادر نجیبه هم از این موضوع ناراحت بود ولی علیرغم مشکلات و مسائل خاص خانهداری پیگیری نکرده بود. از مادر اوخواستم تابا ما همکاری کند و یک سری پیشنهادهایی را به مادرش دادم واز او خواستم تا به سایر افراد خانواده نیز انتقال دهد. وسعی کند محیط خانه را محیط امنی بسازد تا نجیبه درآن ارامش داشته باشد.و به هیچ عنوان مورد تمسخر اعضای خانواده قرار نگیرد.
از دیگر توصیههای من به اولیای او این بود که پدر و مادری که در درمان فرزندشان بیش از حد هم نگرانی نشان دهند فرزند را نسبت به مشکل خویش بیش از پیش اگاه میکنند.ودر نهایت فرزن آنها نسبت به گفتار خویش حساس شده و ممکن است مقاومت منفی نشان دهد.در حقیقت دیدگاه مثبت یا منفی دیگران در مورد لکنت میتواند در فرد لکنتی همان دیدگاه را ایجاد کند وکودک را بیزار کند.
مشاهده شده والدین عکسالعملهای مختلفی مانند احساس نگرانی، اعتراض،تنبیه وتحقیر و….دارندکه میتواند تأثیر جبران ناپذیری بر روی افراد داشته باشد.
عکسالعملهای والدین به گونههای زیر است:
عزیزم چرا این طوری حرف میزنی؟(نگرانی)
بچه چرا این طور حرف میزنی ؟(اعتراض)
حرف نزن بچه.(تنبیه)
خجالت نمیکشی این طور حرف میزنی ؟(تحقیر)
زود باش حرف بزن کار دارم.(تعجیل)
آرامتر صحبت کن (تجویز)
از مادر نجیبه خواستم از گفتن چنین جملاتی پرهیز کند.به او کمک کند مقابل آیینه صحبت کند وصدای خود را ضبط کند در حالی که با صدای بلند متنی را میخواند و…..
از آنجایی که یک مشاور میتواند نقش بسزایی در رفع مشکلات داشته باشد به کمک مدیر محترم دبستان سرکار خانم اسماعیلزاده این دانشآموز را به مرکز مشاوره ارجاع دادیم.
از دیگر اقداماتی که انجام دادیم این بود که از دانش آموزان کلاس خواستم موقعی که نجیبه متنی را میخواند هیچکس کلامی حرف نزند و سکوت کامل باشد وکسی نارضایتی مبنی بر این که زود باش یا غلط های اورا بگیرد انجام ندهد .بچه ها با شوق زیاد قبول کردند و همکاری کردند .به طوری که وقتی نوبت نجیبه میرسید همه سکوت میکردند وهمکاری خوبی داشتند. از او خواستم هر روز قبل از شروع درس متنی را که از قبل آماده کرده را برای دوستانش در کلاس ارائه دهد و همه هم او را تشویق میکردند وبا ذوق گوش میدادند در پایان هم نجیبه سؤالاتی را در مورد متن خوانده شده از بچه ها میپرسید و بچهها هم نظرات خود را میدادند.
رفته رفته اعتماد به نفس نجیبله بالاتر میرفت .روزی از رادیو شنیدم که محققان به این نتیجه رسیدند که خواندن شعر میتواند حتی در افرادی که دچار سکته مغزی شدهاند ونیمکره مغز آنان مختل گردیده است تأثیر بسزایی بگذارد و زبان آنان را باز کند و در مورد افراد الکن هم مفید است.از نجیبه خواستم تا شعری دلخواه آماده کند وبا صدای بلند و آهنگین بخواند. بعضی اوقات وقتی وارد کلاس میشدم میدیدم نجیبه را در حال شعر خواندن بود در حالی که لبخند رضایت بر روی لبهایش بود و بچهها هم با دست زدن او را همراهی میکردند و این نشانه خوبی برای من بود نشانه بالا رفتن حس عزت نفس و اعتماد.
بعد از این که با همکاری خانواده و مدیر محترم دبستان نجیبه را به مرکز مشاوره نیز ارجاع دادیم راهکارهای خوبی توسط مشاورین ارائه داده شد از جمله:
۱-کشیدهگویی: با کشیدن نفس عمیق وبا صدای بلند حرف زدن و شمرده شمرده صحبت کردن
۲-صحبت کردن با تلفن: با همکاری دانش آموزانم و کسب اجازه از والدینشان چند نفر از دانشآموزان شماره منزل خود را به نجیبه دادند.تا در طول روز حداقل ۲یا۳نفر مکالمه تلفنی داشته باشد بچههای کلاس هم از روند بهبودی نجیبه مرا مطلع میساختند.
۳-خرید منزل :مثل خرید از بقالی ونانوایی و…
۴ – تلفن به جاهایی مثل ۱۱۸و گرفتن آدرسها و تلفنهای اتفاقی
۵-شناسایی و شناخت اینکه بیشتر در چه جاهایی دچار لکنت میشود.
اضطراب و و فشار عاطفی همواره لکنت را تشدید میکند به همین دلیل هدف بسیاری از توصیههای درمانی از لکنت زبان این است تا آنجایی که مقدور است تلاش کنیم اضطراب و فشارهای عاطفی را کاهش دهیم موفقیت زمانی حاصل میشود که بتوان منبع ومنشع اضطراب را بازشناخته و متوجه آن شد.
همچنین روشهای جدیدی که امروزه مشاورین به عنوان راه حل پیشنهاد میکنندکنترل تنفس حنجره و زبان لبها و فک است به فرد لکنتی میآموزندکه سرعت صحبت را کم و آهسته کنند و دربین صحبت کردن نفس عمیقی بکشند واجازه دهد در هنگام صحبت کردن هوا بیرون بیاید.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی
کسب نتایج پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف ساختن لکنت زبان دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی
منابع :
برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید