اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان افغانی را به اجرای طرح مدیریت بازیافتها تشویق و ترغیب نمایم ؟

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان افغانی را به اجرای طرح مدیریت بازیافتها تشویق و ترغیب نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان افغانی را به اجرای طرح مدیریت بازیافتها تشویق و ترغیب نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

انتخاب راه جدید به طور موقت: 

بدیهی است که شکوفایی یک رویکرد جدید ، مستلزم اندکی تمرین و بردباری است. اما از آنجایی که راهبردهای آموزشی اثر بخش بریافته های علمی و تجربه های عملی و مکتب رفتارگرایی و شناختی متکی هستند، می توان از آن به عنوان رویکردی مناسب و اطمینان بخش در آموزش مفاهیم استفاده کرد. چه بسا، بسیاری از ما در مدرسه همیشه به دنبال راهی نو برای تغییر روش های خود هستیم. اما آیا هیچ وقت سعی کرده ایم این تغییر را در خودمان ایجاد کنیم و آن را در جهت بهبود وضعیت مدرسه استفاده کنیم؟ بعد از اینکه دلایل به وجود آورنده را تجزیه و تحلیل کردم، سعی کردم تا تعدادی از راه حل های مورد نظرم را اجرا کنم. سعی کردم راه حل های خود را بیشتر حول محیط کلاس و تکیه بر آموزه های دینی و مذهبی قرار دهم تا نتایج بهتری را به دست آورده و کمتر به خطا بروم. البته در انتخاب راه حل باید از دیگر همکاران نیز کمک می گرفتم تا من را در اجرای صحیح راه حلها یاری دهند. حالا من می توانستم با صبر و حوصله بیشتر به انتخاب راه حل برای بقیه مشکلات بپردازم. راه حل های پیشنهادی خود را با دیگر همکاران در مدرسه وسرگروهای دروس در گروه های آموزشی منطقه در میان گذاشتم و در مورد آن با ایشان نظرخواهی کردم و خوشبختانه همگی نظر مساعد خود را اعلام کردند.

اجرای راه حل ها

بعد از برگزاری چند جلسه دستور العمل زیر را به دانش آموزان دادم :

ــ برای خودمان یک برنامه شخصی بازیافت تهیه کنیم .

ــ تا جایی که ممکن است هر دو روی کاغذ را بنویسیم تا کاغذ سفید هدر نرود .

ــ مجلات ، روزنامه ها ، کارتن و مقواهایی که استفاده نمی شوند را روی هم بگذاریم و با طناب ببندیم .

روزنامه ها را به همراه زباله ها بیرون نریزیم .

توجه :

کاغذهای روغنی مثل کارت ویزیت ، جلد رنگی بعضی از مجلات و … بازیافت نمی شود .

روش های دفع زباله:

۱ــ دفن بهداشتی : در این روش ابتدا گودال هایی حفر می کنند ، سپس زباله ها را درون آن ریخته و روی آن را با خاک می پوشانند . این عمل هرروز انجام می گیرد . دفن بهداشتی باعث کاهش جمعیت مگس ها ، موش ها و دیگر حشرات موذی می شود.

۲ــ سوزاندن زباله با دستگاههای زباله سوز : در این روش زباله ها را در دستگاههای زباله سوز می سوزانند و از گرمای بوجود آمده آب را بخار می کنند که از انرژی حاصل از بخار آب ، برق کارخانه ها بدست می آید.

۳ــ تلنبار کردن یا انباشتن زباله ها روی هم : در این روش کاملا” قدیمی ، زباله ها را در زمین های خالی و یا مکان هایی که خالی از سکه است می ریزند که این کار باعث انتشار آلودگی ، تولید بوی بد ، جمع شدن حشراتی مثل سوسک ، موش و زشت شدن چهره آن محیط می شود.

تولید زباله یعنی استفاده از منابع طبیعی برای تهیه مواد اولیه؛ آلوده کردن زمین برای دفن زباله یعنی شیوع بیماری و یعنی هزینه فراوان برای جمع‌آوری و دفع آن.

برای جلوگیری از این مشکل دو راه وجود دارد: اول تولید کمتر زباله و دوم بازیافت.

ببین با جدا کردن دو تا کیسه زباله بی‌ارزش چه کارهای بزرگی می‌توانیم بکنیم؛ باور نمی‌کنی…

فایده‌های بازیافت را مهندس فیاض می‌شمارد و ما می‌بینیم که در نتیجه این کار، می‌توانیم از تصرف زمین برای دفن زباله جلوگیری کنیم؛ یعنی نگذاریم زمین قبرستان زباله شود.

در مصرف مواد و انرژی هم صرفه‌جویی می‌کنیم. با این‌که این کلمه بارها تکرار شده، اما باور کنید صرفه‌جویی در انرژی خیلی مهم است.

از بوی بد سوزاندن زباله و آلودگی که در نتیجه آن به‌وجود می‌آید، جلوگیری می‌کنیم.از بیماری‌ها و آلودگی آب و خاک کشاورزی هم جلوگیری می‌کنیم، ضمن این‌که به یک وظیفه مذهبی در مورد خودداری از اسراف عمل می‌کنیم، یک کار اخلاقی شهر نشینی هم انجام می‌دهیم و به حفظ منابع ملی کشورمان کمک می‌کنیم.

یک کار اقتصادی بزرگ هم انجام می‌دهیم که به برگشت مواد به چرخه تولید و کاهش هزینه‌های استخراج کمک می‌کند . جدا سازی زباله هم عملیات انتقال، پردازش و دفن را کاهش می‌دهد.

به طوركلي بازيافت مواد را مي‌توان به ۳ دسته تقسيم كرد:‌‌

دسته اول- بازيافت موادي كه بدون هيچ‌گونه فرآيندي و فقط با شستشو، ضدعفوني و رعايت مسايل بهداشتي قابل استفاده مجدد هستند، مانند بطري‌‌هاي شيشه‌اي سالم.

دسته دوم- بازيافت موادي كه پس از طي فرآيند به مواد جديد تبديل مي‌شوند. مانند شيشه خرده، فلزات، مواد پلاستيكي و كاغذ.

دسته سوم- بازيافت مواد، مثل تبديل مواد زايد فسادپذير به كود كمپوست و يا بازيافت انرژي، مثل تجزيه بي‌هوازي مواد زايد فسادپذير و توليد گاز متان (بيوگاز).

مزاياي بازيافت مواد زايد

تجمع زباله‌هاي خشك روي هم ضمن اشغال فضاها، منظره ناخوشايندي را ايجاد مي‌كند و موجب تجمع حشرات، تخم ريزي سوسك‌ها و ساير ناقلين بيماري را نيز فراهم مي‌آورد، وهم‌چنين بوي مشمئزكننده نيز مزيد بر علت شده و دفع مناسب را مي‌طلبد، اين امر بايد از لحاظ بهداشت، سلامت، اقتصاد و اشتغال نيز قابل قبول باشد.

لازم به ذكر است از آن‌جا كه برخي مواد مثل پلاستيك، لاستيك و… قابليت تجزيه و برگشت به چرخه طبيعت را ندارند پس به صرفه و عاقلانه است كه به گونه‌اي ديگر دفع شده كه گزينه مناسب براي اين كار بازيافت (استفاده مجدد و توليد مواد جديد) است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها  اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  

منابع

– انبارکی ، میترا ، نوجوانان و مد در ایران ( ۱۳۸۹ )، مجله اینترنی فصل نو،( ۱۳۸۹ ) ، سال پنجم، شماره ۵۴ ، ص ۱۶

– باقری نژاد ، مرتضی ( ۱۳۸۰ ) بررسي جامعه شناختي دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم دبيرستانهاي پسرانه شهر كرمان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ،سال ۱۳۸۰ ، دانشگاه شهید با هنر کرمان

– حسینی شاهرودی ، سید مرتضی (۱۳۹۰ ) ،ابعاد دین

– حیدری ، محمدرضا ( ۱۳۷۶ ) پژوهشي در نوجوانان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال ۱۳۷۶ ، دانشگاه فردوسي مشهد

– خسروی زاده، ادریس( ۱۳۸۷ )، بررسی جامعه شناختی رذایل اخلاقی .

– سراج زاده سید حسین ( ۱۳۸۷ )، بررسی رابطه دینداری با احساس آنومی و کجروی در میان نمونه ای از دانشجویان، مجله مسائل اجتماعی ایران، سال ۱۶ ، شماره  ۶۳ ، ص ۶۳

– سیف ، علی اکبر ( ۱۳۷۸ )، روشهای اندازه گیری و ارزشیابی، تهران، چاپ نیل

– شایان مهر، علیرضا ( ۱۳۷۷ )، دایرة المعارف تطبیقی علوم اجتماعی، جلد اول، تهران، نشر کیهان،

– شجاعی زند، علیرضا ( ۱۳۸۴ ) ، مدلی برای سنجش دینداری در ایران ، مجله جامعه شناسی ایران ، دوره ی ششم ، شماره ی ۱

– شکوهی ، مسعود( ۱۳۸۸ )، حقیقت مد و رذایل اخلاقی، مجله اینترنی فصل نو، سال ۱۳۸۸ ، سال پنجم ، شماره ۵۴ ، ص ۱۶-۵۴

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

4 + 3 =