اقدام پژوهی معلم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان ضعیفم را با تشویق به درس خواندن علاقه مند نمایم؟

اقدام پژوهی معلم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان ضعیفم را با تشویق به درس خواندن علاقه مند نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی معلم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان ضعیفم را با تشویق به درس خواندن علاقه مند نمایم؟  نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن

تجزیه و تحلیل داده ها:

پس از مصاحبه با همکاران و اولیاء  و مشاهدات آنها در کلاس و مصاحبه با خودشان و اسناد و مدارک موجود مشخص شد آنها در تعدادی از دروس ضعف دارند و دلیل آن هم عدم تمرکز آنها در کلاس درس است .بنابراین عواملی را که باعث حواس پرتی و عدم تمرکز می شوند شناسایی شد که عبارت بود از:

 عوامل موثربر حواس پرتی وعدم تمرکز

 

معلم

 

خانواده

 

کتاب

 

محیط

 

دانش آموز

 

روشها

به طور کلی علل بی دقتی و حواس پرتی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

۱-حواس پرتی درونی و ذهنی :مانند مشغله های ذهنی دانش آموز

۲-بی دقتی و حواس پرتی بیرونی و محیطی:شامل محیط،خانواده،کتاب و موضوعات آن،معلم و روش تدریس معلم

حواس پرتی بیرونی آسانتر از حواس پرتی درونی برطرف می شود.

باید هر یک از این عوامل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا تشخیص دهیم هر کدام چگونه باعث حواس پرتی و عدم تمرکز می شود ،بعد از اینکه شناخت کافی صورت گرفت و عامل یا عوامل به وجودآورنده عدم تمرکز در دانش آموزان مشخص شد، بتوانیم راهکارهای مناسب ارائه دهیم.

محیط    :     گرمی و سردی هوای کلاس ،  صداهای ناهنجار         نور شدید و ضعیف

خانواده :  اغتشاشات فکری(مشکلات ارتباطی،اقتصادی،اجتماعی،اعتیاد) ، کمبود محبت و نشاط  ، احساس ناامنی  ، مقایسه دانش آموز و نوجوان با همسالان

روشها های تدریس  : عدم استفاده از روشهای فعال  ، عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی

کتاب    :  عدم احساس نیاز به مطالب کتاب

معلم    :   توقعات بیش از ظر فیت دانش آموز ، مقایسه دانش آموز با دیگران ،   بازگو کردن مطالب تکراری

دانش آموز    :      درد و رنج،بیماریها ، گرسنگی و تشنگی ،  غم و غصه ، ترس ، خشم و شادی ، اضطراب و نگرانی، فشارهای روانی ،  بی علاقگی ،     عدم آگاهی و آشنایی با روشهای صحیح مطالعه

یافته های تحقیق

دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.

تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد.

تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده  هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند

دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ می‌دهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است.

مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):۱- دقت ۲–ادراک – ۳-حافظه

۱-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز.

انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه .

سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(۷۵%) و شنوایی(۱۳%) ۶% بویایی -۳%چشایی ۳-%لامسه.

لذا اکثر دانش آموزان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد.

دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند.

دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.

۲-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد.

ادراک شنیداری: دانش آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند.

ادراک دیداری: دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.

۳-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است.

انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و…)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه .فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(۹-۵) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی.

حافظه بینایی: توانایی دانش آموز در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و…

حافظه شنوایی:توانایی دانش آموز در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن اقدام پژوهی معلم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن اقدام پژوهی معلم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن اقدام پژوهی معلم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن اقدام پژوهی معلم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن اقدام پژوهی معلم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن اقدام پژوهی معلم ابتدایی 

منابع

۱-قاسمی پویا، اقبال، راهنمای معلمان پژوهنده، ۱۳۸۳

۲-قائمی، علی، زمینه تربیت ، ۱۳۶۵

۳-عمید، حسن، فرهنگ فارسی عمید، ۱۳۶۳

۴-اصغری پور، حمید، کلیات ابتدایی و مشاوره ، ۱۳۸۳

۵-سایت تبیان

۶-سایت زلال

۷-سایت مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت

۸-روزنامه شاپرک

برای دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 4 = 3