اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت نمایم؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی

راه حـل هـاي پيشـنهادي

براي برطرف شدن اين مشکل موارد زير پيشنهاد شد:

۱) توجه به تفاوت هاي فردي دانش آموزان وتعيين تيپ هاي شخصيتي آنها(بصري-سمعي-جنبشي ولمسي)

۲) استفاده از تشويق لفظي

۳) تقويت کنجکاوي ، جستجوگري وتمايل به اکتشاف در شاگردان

۴) انجام دادن کارهاي غيرمنتظره در کلاس

۵) استفاده از نمايش وبازي درتبيين مطالب درسي

۶) ترتيب دادن شرايط محيط آموزشي به نحوي که براي شاگردان خوشايند باشد.

۷) اتاق درس دل انگيز

۸) بيان اهداف آموزشي درس درابتداي بحث

۹) تغيير روش تدريس معلم

۱۰) توجه به وضعيت جسماني

۱۱) مسئوليت دادن به شاگردان درون گرا وکم رو.

۱۲) توجه به تغذيه مناسب دانش آموزان

۱۳) عدم ورود به بحث هاي حاشيه اي زمان تدريس.

۱۴) هماهنگي با دفتر مدرسه براي کنترل شلوغي خارج کلاس وهماهنگي با اوليا براي عدم تهيه ي وسايل فانتزي.

اجـراي راه حـل هـا

اجراي موارد زير پس از اعتباريابي صورت پذيرفت.

۱)  توجه به تفاوت هاي فردي دانش آموزان ومشخص کردن تيپ هاي شخصيتي آن ها.

فروانی

مولفه ها

بصري سمعي لمسي جنبشي کل
درصد ۰۹/۳۴ ۴۷/۲۰ ۷۲/۲۲ ۷۲/۲۲

جدول شماره ۲- فراواني تيپ هاي شخصيتي

۲- کنترل دانش  آموزان شلوغ وممانعت از صحبت هاي بي مورد آنها در کلاس.

۳- تغيير روش تدريس معلم

۴- استفاده از وسايل کمک آموزشي

۵- استفاده از نمايش وبازي در تبيين مطالب

۶ – استفاده از شعر ونقاشي وتقويت قدرت تخيل دانش آموزان در تفهيم موضوع درسي

۷- توجه به تغذيه مناسب دانش آموزان وا ختصاص زمان معين براي صرف صبحانه

۸- عدم استفاده دانش آموزان از وسايل فانتزي

۹- هماهنگي با دفتر مدرسه وهمکاران جهت حفظ آرامش محيط بيرون کلاس

گرد آوری شواهد دو

در اواخر سال تحصيلي باتوجه به فعاليت هاي انجام شده درکلاس وبا توجه به نظرهمکاران وخود دانش آموزان نتايج زير حاصل شد دانش آموزان:

۱) تمرکز لازم جهت شرکت در کلاس را داشتند وکتاب هايشان رابه طور منظم درکلاس مي آوردند.

۲) درفعاليت هاي آموزشي وگروهي شرکت مي کردند.

۳) توانايي لازم براي پاسخگويي به سوالات ارزشيابي تکميلي را داشتند.

۴) انگيزه لازم براي حضور در کلاس را داشتند واز کلاس لذت مي بردند.

۵) انگيزه تميز ومرتب نگه داشتن دفتر  و کتاب را در خود تقويت کردند.

۶) جهت برقراري سکوت در کلاس با ما همکاري لازم را انجام دادند.

۷) به ساختن وسايل کمک آموزشي علاقه نشان داده ومبادرت مي ورزيدند.

۸) از وسايل فانتزي استفاده ي محدودتري مي کردند.

باتوجه به شاخص هاي کمي وکيفي طرح مي توان نتيجه گرفت : که استعدادهاي زيستي، بلوغي وبه کارگيري تعدادي از راهبردهاي معين به دانش آموزان کمک مي کند تا علاقه وانگيزشان نسبت به درس ریاضی  بالا رود ودر نتيجه تمرکز بيشتري هنگام حضور در کلاس داشته باشند.

انسان ، به سبب ويژگيهاي بي نظيرش در ميان همه موجودات ، عنوان اشرف مخلوقات را به خود اختصاص داده است. او استعداد خاص تفكر و يادگيري دارد كه به او اجازه مي دهد اعمال خاص انجام دهد .

نتايج اعمالش را پيش بيني و ارزيابي كند .تغيير و تحولات گوناگون و سريعي را در عرصه علم و فناوري به وجود آورد. آنچنان كه به قول تافلر دنيا را به دهكده اي تبديل كند كه اطلاعات را در سريع ترين زمان ممكن از قاره اي به قاره ديگر انتقال دهد .

بنابراين بر اثر پيشرفت سريع و غير قابل انتظاري كه در قلمرو دانش و فناوري طي چند قرن اخير نصيب انسان شده است حجم اطلاعات و دانسته هاي بشري روز به روز به طور سر سام آوري در حال افزايش است.

بر دانش آموزان و دانشجويان لازم است كه هرچه سريعتر خود را با اين تغيير و تحولات همگام سازند. در اين راستا، بسياري از دانش آموزان و دانشجويان كوشش زياد مي كنند .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی اقدام پژوهی آموزگار دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی اقدام پژوهی آموزگار دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی اقدام پژوهی آموزگار دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی اقدام پژوهی آموزگار دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی اقدام پژوهی آموزگار دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله جذب توجه و تمرکز دانش آموزان در ساعت ریاضی اقدام پژوهی آموزگار دبستان

منابع و ماخذ

حري، عباس: جامعه‌شناسي تمركز حواس در كودكان و  نوکودکان، پايان‌نامه كارشناسي ارشد، رشته كتابداري ۱۳۵۱٫

فخرايي، سيروس: بررسي روش‌هاي موثر در افزايش ميزان تمركز دانش‌آموزان دوره‌ي متوسطه در شهر تبريز، شوراي تحقيقات آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي ۱۳۷۵٫

ميرزامحمدي، محمد حسين: فرهنگ مطالعه، سخنراني ارائه شده در برنامه‌ي درگذر لحظه‌ها، شبكه سوم سيماي جمهوري اسلامي ايران، خرداد ۱۳۷۹٫

بررسي راهكارهاي علمي ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني غير درسي در ميان دانش‌اموزان نظام جديد، آموزش و پرورش متوسط شهر تهران ۱۳۸۰

نوري، حسن: راه‌هاي جذب دانش‌آموزان به مطالعه و تحقيق در شهرستان اسدآباد، پايان‌نامه كارشناسي رشته كتابداري ۱۳۸۳٫

 

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

21 − = 15