دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم وضعیت انضباطی دانش آموزان پایه دوم متوسطه را بهبود بخشیدم ؟

دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم وضعیت انضباطی دانش آموزان پایه دوم متوسطه را بهبود بخشیدم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم وضعیت انضباطی دانش آموزان پایه دوم متوسطه را بهبود بخشیدم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقول بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان ه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان

اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها:

راهکارهای پیشنهادی را می توان از درون داده ها چنین بدست آورد و نتیجه گرفت:

۱- گرفتن کمک از خود دانش آموزان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی

۲- مشورت و جلسه با اولیای مدرسه و همکاران و گرفتن ایده های ایشان برای حل معضل

۳- مشورت با اولیای دانش آموزان برای حل معضل

۴- ایجاد انگیزه با ترتیب دادن برنامه های متنوع، اردو و برنامه های شاد

۵- تقویت اعتماد به نفس و تشویق و ترغیب ایشان به بهود اوضاع

۶- توجه به محاسن و ندیدن و اغماض عیوب ایشان تا حدی که به مسئله تربیتشان لطمه نزند و به آنها کمک کند.

۷- تغییر روش تربیتی و آموزشی از سنتی به نوین

۱- گرفتن کمک از خود دانش آموزان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی. در این مورد چنانچه به خاطر دارم، در اوایل امر به دلیل کم تجربگی خودم و عدم شناختم از دانش آموزان سعی کردم خودم هم کمی خشک برخورد کنم و فکر می کردم اگر با بچه ها راحت تر باشم ممکن است خودم و کلاسم مورد سوء استفاده قرار بگیریم و این را یکی از عواملی دیدم که در خراب شدن اوضاع این کلاس و ایجاد فاصله بین من و دانش آموزانم و سخت شدن کار مؤثر بود. به طور مثال زمانی که حتی بچه های کلاس ابراز علاقه به اینجانب می نمودند حال یا به زبان می آوردند یا به هر نحو دیگری، من نیمه ی خالی لیوان را می دیدم و فکر می کردم همه ی این رفتارهای آنها چاپلوسی است و همین امور باعث ایجاد شکاف و مشکل شد. تا اینکه در طی این مدتی که روی این کلاس اقدام پژوهی انجام می دادم به این نتیجه رسیدم که عدم توجه و کم تجربگی خودم یکی از عوامل مشکل آفرین بوده در حالی که دبیر دینی و عربی باید با دانش آموزانش دوست باشد، اعتماد آنها را جلب کند، درد آنها را بفهمد و رسالتی بیش از سایر دبیران بر عهده دارد. تصمیم گرفتم تغییر رویه بدهم، کمی نرم تر و در عین حفظ اقتدار روابط را حسنه کنم. اتفاقاً تقریباً موفق شدم و در این راه اینگونه عمل کردم:

در یکی از جلسات کلاس یکی از دانش آموزان که در برخورد با من رعایت ادب و احترام را می نمود، اما در عین حال شیطنت در وجودش موج می زد و اتفاقاً شخصیتی داشت که حکم رهبر یا معاون رهبر گروه بچه های شیطان کلاس را داشت آمد و گفت آقا امروز بیایید با هم برویم خانه تا یک مقدار از راه که با هم هم مسیر بودیم همراهیم کرد. بین راه حس کردم او حس نزدیکی بیشتری نسبت به گذشته با من می کند. شاید قبلاً هم بارها می توانسته و دوست داشته بیاید و پیشنهاد همراهی را به من بدهد ولی به دلیل برخورد های خشک و رسمی من به خود این اجازه را نمی داد یا شاید هم این بر می گشت به جو خارج از کلاس و مدرسه و این علت این امر بود به هر حال او چنین جسارتی پیدا کرده بود. در بین راه دیدم راحت تر شد و موبایلش را از کیف بیرون آورد و آن را چک کردو بعد گفت آقا می شود شماره تان را به من بدهید؟ اول کمی در این کار تردید داشتم اما بعد شماره را دادم. او هم شماره اش را به من داد و این اولین گام در ایجاد دوستی با یکی از اعضای این گروه مشکل دار و مشکل ساز بود و چون او به نوعی رهبریت سایرین را بر عهده داشت این کار من در حل مشکل با بقیه نیز بی تأثیر نبود. آزمون نیمه اول (دی ماه) را که از بچه ها گرفتم، یکی از ضعیف ترین دانش آموزان از لحاظ درسی و شیطان ترین آنها از لحاظ اخلاقی نمره پایانی اش ۵ شد. زمانی که به آنها اعلام نتیجه کردم کلیه دانش آموزان در ابراز هم دردی با دوستشان از من خواستند که آقا از ما یکی یک نمره کم کنید و به احمدی بدهید. در عین حال احمدی (همان دانش آموز ضعیف و شیطان) به حالتی که نمی دانستم واقعاً متنبه شده یا اینکه این هم یکی از حرکات به قولی دلقک بازی و شیطنتش هست. مدام می گفت: آقا من قول می دهم جبران کنم، سرم به سنگ خورده فقط نگذارید من از این درس بیفتم و . . .  اما همین حرف ها را هم با خنده می گفت. دقت که کردم دیدم اصلاٌ پسر شاد و خنده رویی است و نمی تواند خود را حتی تصنعی هم شده ناراحت نشان دهد. من آن روز مقاومت کردم و گفتم احمدی باید نتیجه بی خیالی و درس نخواندن هایش را ببیند و به او گفتم: نمره تو تغییر نخواهد کرد و . . .

شب از علی (دانش آموزی که قبلاٌ شماره تلفنم را از من گرفته بود) پیامکی دریافت کردم که خانم زارع شما را به خدا به احمدی کمک کنید و . . . ضمناً ذکر دو چیز لازم است: یکی اینکه علی قبلاً (چند روز قبل از این پیامک) هم چندین پیامک طنز و ادبی برایم فرستاده بود و صرفاً به این دلیل نبود که پیامک داد. دوم اینکه از اتحاد بچه ها خیلی خوشم آمد. هر چند این مورد اتحاد چندان مثبتی نبود، اما این ویژگی آنها را می توانستم در جهت مثبت هدایت کنم. قضیه را با دفتر مدرسه مطرح کردم و به این نتیجه رسیدم که یک فرصت به این دانش آموز بدهم و آزمونی دوباره از او بگیرم که این امر هم مرا در ایجاد رابطه و دوستی بیشتر با بچه ها یاری داد و هم آن دانش آموز با گرفتن نمره حداقل ۱۰ توانست به قول خودش از پرتگاه تجدیدی بیرون بیاید. در همین راستا در اوایل فصل بهار بعد از تعطیلات عید یک روز که با این کلاس درس داشتم به شدت باران می آمد. بچه ها گفتند آقا برویم زیر باران و از هوای بهاری لذت ببریم. البته دفتر مدرسه نگران ایجاد بی نظمی در مدرسه شده بود زیرا در این ساعت چند کلاس دیگر هم به دلایلی سر کلاسهایشان نبودند، و نهایتاً هم از من شاکی شدند. چون می خواستم با بچه ها همراهی و مدارا کرده باشم، با آنها به حیاط رفته و زیر باران شدید، از هوای لطیف و باران بهاری لذت برده و بعدهمگی خیس به کلاس بازگشتیم. آن روز کلاس تماماً به بازی زیر باران و خشک کردن تن و لباس هایمان گذشت و همه این موارد قدم به قدم در اصلاح وضعیت کلاس مرا یاری داد.

۲- مشورت و جلسه با اولیای مدرسه در راستای حل معضل بچه های دوم اما به دلایل ذیل به وقوع نپیوست:

اول اینکه مسئله را با اولیای مدرسه مطرح کردم و از آنها راهکار خواستم و گفتم کاش همه همکارانی که با بچه های این کلاس سر و کار دارند را در یک جلسه گرد هم می آوردیم و با مطرح کردن مسئله از نظرات ایشان نیز بهره می بردیم. ایشان گفتند در یک جلسه شورای دبیران مسئله را عنوان می کنیم که جلسه شورا یکی دو بار پس از این صحبت تشکیل شد که همیشه متأسفانه مسائلی که از دید مدرسه مهم تر بود مانع از طرح مسئله کلاس دوم شد و این مسئله هیچ گاه در شورا مطرح نشد. این بود که تصمیم گرفتم با ایجاد پرسشنامه از نظرات همکاران استفاده کنم که متأسفانه نسبت به جلسه شورا نتوانست به عنوان راهکاری مؤثر واقع شود. در مورد نظرات اولیای دانش آموزان و جلسه با ایشان هم همین موانع وجود داشت.

۳- در زمینه ایجاد انگیزه با ترتیب دادن اردو و برنامه های شاد اینگونه عمل کردم:

زمانی که تصمیم به رفتن به اردو با بچه ها گرفتم، متأسفانه متوجه شدم بخشنامه آمده که همه ی اردوها لغو شده است. و تنها کاری که توانستم در این مورد انجام دهم این بود که چند بار که کلاسم با برنامه ی جشن های پرورشی مدرسه برخورد می کرد و اختیار را به همکاران می دادند که اگر می خواستند می توانستند کلاس را تشکیل دهند، برای آنکه بچه ها بتوانند در آن ساعات از نظر روحی آرام شوند و بتوانند خود را با شادی و شرکت در جشن تخلیه روانی کنند، اجازه رفتن به جشن را به آنها می دادم. در ضمن خودم هم سعی می کردم همراه با آنها و در نزدیکترین مکان به آنها حضورمی یا فتم. و متأسفانه با توجه به شرایط تنها کاری که از دستم برآمد اینهایی بود که مطرح کردم و نه بیشتر.

۴- توجه به محاسن و ندیدن و اغماض عیوب ایشان تا حدی که به مسئله ی تربیتشان لطمه نزند و به آنها کمک کند. در این زمینه سعی کردم همیشه توانایی های بچه های دوم را درشت تر ببینم و گه گاه برخی کارهای مثبتشان را در کلاس های دیگر به عنوان الگو مطرح کنم. از آنجایی که بچه ها با هم در ارتباط اند و به یکدیگر اطلاع می دهند که فلان معلم راجع به شما چه می گفت، بچه ها باور کردند که نقاط مثبتی هم دارند. یک مرتبه هم از معاونت مدرسه تقاضا کردم که به عنوان تشویق در صف صبحگاه نامی از این کلاس بیاورد که این کار در بهبود وضع رفتاری بچه ها خیلی موثر بود. در ضمن هر گاه از دفتر به کلاس می رفتم حتی به صورت مصلحتی به بچه ها می گفتم: بچه ها جدیداً دفتر از شما خیلی رضایت دارد. این را خودتان می دانستید که خیلی عوض شده اید؟ و این کار خیلی آنها را بزرگ می کرد و در جهت بهبود دیدگاه مسئولان مدرسه سعی می کردم معایب بچه ها را کمتر مطرح کنم، مگر زمانی که به کمک ایشان جداً نیازمند بودم و محاسن بچه ها را بزرگ کرده به مسئولان گوشزد کنم که این کار در بهبود روابط بچه ها با دفتر مدرسه نیز بسیار مؤثر واقع شد.

۵- در مورد تغییر روش تدریس از سنتی به نوین سعی کردم ابتدا فضای کلاس را از شکل خشک و رسمی بیرون بیاورم به این صورت که صندلی های بچه ها گرداگرد کلاس چیده شود، همه چهره به چهره روبروی هم بنشینند و صندلی خودم را هم در میان آنها تعبیه کردم و ضمن گروه بندی آنها بنا به اقتضای درس از روش های مشارکتی و اعضای تیم در امر تدریس استفاده کردم که حس دوستی و روحیه ی همکاری را در بچه ها تقویت کرد. از دیگر اقداماتم در این راستا اینگونه بود:

در تاریخ  ۱۷/۹/۹۱ ابتدا با دانش آموزان وارد بحث شدم و به درد دل و مشکلات ایشان به صورت یک مصاحبه ی شفاهی از وضع برخوردهای بد مدرسه (اولیای مدرسه) و کمبودها گوش دادم و سعی کردم ایشان احساس اعتماد بیشتری نسبت به من کنند. به طور مثال زمانی که با تخلف آوردن موبایل توسط یک دانش آموز مواجه شدم، با اغماض ایجاد اعتماد کردم.

پس از گرفتن یک آزمون در تاریخ ۱۷/۱۰/۹۱ و مشاهده ی نتایج مطلوب تر از گذشته ی ایشان سعی کردم ایشان را تشویق کنم که در جهت جلب اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه و ایجاد رابطه ی حسنه ی خودم با بچه ها بسیار مؤثر بود.

در تاریخ ۲۲/۱۰/۹۱ پرسشنامه ای ترتیب دادم و نظرات همکاران را جویا شدم که پیشنهادات و اظهار نظرات ایشان نیز مرا در این امر تا حدی یاری رساند.

در تاریخ ۱۶/۱۱/۹۱ آزمون دیگری از بچه ها به عمل آمد که نتایج نسبتاٌ بهتری از دور قبل به اینجانب داد و این نشان بالا رفتن نمودار انگیزه در بچه ها بود ضمن اینکه کلاس توانسته بود آرامشی نسبی به دست آورد.

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار:

براساس شواهد ۲ تأثیرات اقدامات انجام شده را بنا به دلایل زیر مثبت ارزیابی کردم:

گزارشی از کلاس توسط مدیر محترم تهیه شد که متاسفانه این اسناد نا خواسته مفقود شد.

و تعیین اعتبار از طریق افراد زیر انجام گرفت:

۱- ارزیابی طرح توسط دانش آموزان به وسیله پرسشنامه

۲- توسط همکاران و دبیران

۳- به وسیله کتاب ها

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان  دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان  دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان  دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان  دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  بهبود بخشیدن به وضعیت انضباطی دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی

منابع

  • رفتار های بهنجار و نابهنجار نوشته دکتر شکوه نوابی نژاد
  • کتاب روانشناسی رشد نوشته دکتر لطف آبادی
  • مجله رشد تكنولوژي – مقاله ويژگي ها و خصايص ذاتي تربيت نوشته دكتر علي اكبر شعاري نژاد
  • مجله پیوند – اصول برقراری ارتباط با نوجوان نوشته دکتر احمد به پژوه

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

7 + 3 =