نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم فاطیما را به درس و مدرسه و ماندن در کلاس علاقه مند نمایم ؟

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم فاطیما را به درس و مدرسه و ماندن در کلاس علاقه مند نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم فاطیما را به درس و مدرسه و ماندن در کلاس علاقه مند نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس

دلايل بی علاقگی فاطیما به درس و کلاس و ماندن در مدرسه

١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند

۲-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه  مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.

٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن فاطیما براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.

* كم كردن وابستگي فاطیما:

بايد مادر فاطیما  سعي مي كرد  با استفاده از روش هاي مناسب ( مثل گذاشتن فاطیما در خانه اقوام به مدت يكي دو ساعت در روز به صورت پراكنده يا بردن او به پارك و همراه كردن او با كودكان همسن و سال خودش) به تدريج وابستگي فاطیما را به خود كم كند.

* ايجاد آمادگي ذهني در فاطیما :

بايد سعي مي كردم  با شروع سال تحصيلي ذهن فاطیما را نسبت به مدرسه، معلم آماده كنم.به طوري كه با تعريف و تمجيد واقعي و منطبق برواقعيت از مدرسه و معلمان شور و اشتياق مدرسه رفتن را دركودك ايجاد نمايم مادرش نیز بايد سعي مي كرد  به او اطمينان دهد معلمش مهربان است و او را حمايت خواهد كرد.

ايجاد انگيزه:

چند روزی در مشاوره ای که با فاطیما داشتم با علاقه و اشتياق زياد در باره آنچه كه او در مدرسه خواهد آموخت مثل خواندن، نوشتن، حساب كردن، شمردن، نقاشي، ورزش كردن حرف زدم. · مادرش نیز بنا بر توصیه من می بایست با كتاب خواندن براي فاطیما و هديه دادن كتاب داستان به او علاقه او را به يادگيري خواندن و با سواد شدن افزايش می داد.

اجرای راهکارها

در تاریخ ../../..برای تشویق اوجوایز مختلفی که توسط مدرسه وحتی اولیاتهیه شده بودبه دانش آموزاهداشد.درزنگ های تفریح مسوولیت دربانی رابه اوسپردیم وهمچنین خودمن با او مشاوره کردم ؛بهانه های مختلفی می آورد،گاهی می گفت:« من ازمعلم خوشم نمی آید».«می خواهم جایم راعوض کنم».درعمل به هیچ کدام ازاین هاراضی نمی شدوازجواب دادن طفره می رفت.حتی تهدیدهم اثرنمی کرد. اودلیل آن راخستگی اوعنوان می کردند.وهمچنین نمی تواندبه بازی هایش برسد.

طی دوجلسه مشاوره با این دانش آموز و مادرش که انجام شد.نتیجه ای قابل توجهی  گرفتیم.با اینکه همه ی راهکارها را خود دانش آموز از قبل بلد بود.وهیچ کدام ازراه حل ها او را راضی نمی کرد.طی چندین جلسه دعوت اولیای دانش آموزبه مدرسه وهمچنین مراجعه به خانه آن ها(ازآن جایی که دختران دراین سن وابستگی عاطفی زیادی به مادردارند) کمک قابل ملاحظه ای در حل این مشکل کرد.

يكي ديگر از راهكار هايي كه به كار بردم اين بود كه  برای حل این مسأله، من که قبلا”رابطه دوستی خوبی با دانش آموز برقرارکرده بودم علت راازطریق مصاحبه بادانش آموز   دریافتم۰بادعوت ازمادر دانش آموزبه مدرسه وقول گرفتن ازاودرحضورفرزندش که دیگر بدون فرزندش در ساعاتي كه فاطیما در مدرسه است به جایی نرودحتی ایشان ۲جلسه هم دردفترمدرسه نشست تاخیال فرزندش راحت شود. فاطیما زنگ های تفریح اوبه دفترسرمی زد تاببیندکه من هستیم یانه.

آن جلسه به فاطیما مسوولیت دربانی دادیم ومن هم دردفترمدرسه بودم وقراربودکه به اوبه دفترسربزندکه یادش رفت وازروزبه بعدبودکه اودیگردرکلاس درس حاضر می شد.البته  به اولیا به خصوص به مادرش توصیه کردیم که حتی الامکان نیم ساعت مانده به وقت تعطیلی مدرسه درخانه حاضرباشدودرخانه حرف از برنامه های خرید ودید و بازدید در زماني كه فاطیما در مدرسه بوده نزنند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  علاقه مند کردن فاطیما به درس وماندن در کلاس نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

فهرست منابع

۱-پرینگل،میاکلمر(۱۳۸۶)،نیازهای دانش آموزان،ترجمه نیره ایجادی وجوادشافعی مقدم،تهران،رشد

۲-خوش کام،سیمین(۱۳۸۱)،ترس ازمدرسه،مجله تربیت،شماره۲۸۱،صفحه۴۸

۲-طالعی،سهیلا(۱۳۸۷)، مدرسه گریزی در دانش آموزان را جدی بگیریم،

۳-کریمی،رامین(۱۳۸۷)،آنچه هرمعلمی بایدبداند،تهران،نشربهارسبز

۴-گنج جو،بهروز(۱۳۶۸)،«فوبیای مدرسه»ترس ومدرسه گریزی دانش آموزان،نشریه

اطلاعات،شماره۱۲۴،صفحه

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

19 − = 15