اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه برقرار کنم ؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه برقرار کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه برقرار کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه

اقسام ارتباط

ارتباط را مي‌توان به اعتبارات مختلف تقسيم كرد:

الف- به اعتبار محتوا: ۱٫ ارتباط خصوصي و بدون واسطه؛ ۲٫ ارتباط جمعي يا عمومي؛ ۳٫ ارتباط نوشتاري؛ ۴٫ ارتباط غيرنوشتاري؛ ۵٫ ارتباط ملّي؛ ۶٫ ارتباط فرا ملّي؛ ۷٫ ارتباط كلامي؛ ۸٫ ارتباط غيركلامي؛ ۹٫ ارتباط انساني؛ ۱۰٫ ارتباط ماشيني؛ ۱۱٫ ارتباط زماني؛ ۱۲٫ ارتباط غيرزماني؛ ۱۳٫ ارتباط سازماني؛ ۱۴٫ ارتباط غير سازماني؛ ۱۵٫ارتباط نمادين.

ب- به اعتبار كاركرد: «ديويد برلو» ارتباط را بلحاظ كاركردي به سه دسته تقسيم مي‌كند: ۱٫ ارتباط در جهت توليد و انجام كار؛ ۲٫ ارتباط در جهت ابداع؛ ۳٫ ارتباط در جهت حفظ و بقاء، خواه هويت فرد و خواه حفظ روابط بين افراد.

ج- به اعتبار چگونگي ايجاد: ۱٫ مستقيم؛ ۲٫ غيرمستقيم.

د- به اعتبار افراد مشاركت‌كننده: ۱٫ ارتباط شخصي؛ ۲٫ ارتباط غيرشخصي؛ ۳٫ ارتباط جمعي. (دادگران، ص ۳۲-۲۹)

مدل‌هاي ارتباط

مدل‌هاي مختلفي براي فراگرد ارتباط ارائه شده است كه بطور كلي مي‌توان آنها را از نظر وسعت عناصر تشكيل دهنده به صورت دو قالب ساده و پيچيده نشان داد. برخي از اين مدلها عبارتند از:

۱-  مدل لاسول: وي مدل ارتباطي خود را در قالب پنج سؤال اساسي عنوان مي‌كند:

الف) چه كسي؛ ب) چه مي‌گويد؛ ج) در چه كانالي؛ د) به چه كسي؛ هـ) با چه اثري.

۲-  مدل “كلود شانون” و “وارن ويور”: در اين مدل رمزها به صورت نشانه‌ها، از سوي منبع و از مسير كانال، به مخاطب مي‌رسند و پيامگير آنها را رمزگشايي مي‌كند. در چنين مسيري است كه علائم تبديل به پيام شده و قابل ادراك مي‌شوند. در اين ميان اختلال يا پارازيت در فاصلۀ ارتباطي بين رمزگذار و رمزگشاي مي‌تواند وجود داشته باشد و روی پيام اثر بگذارد. (دادگران، ص ۳۹-۳۸)

۳- مدل گرنبر: گرنبر با دقت و تفصيل بر روي مدل لاسول كاركرد و مدلي كلامي تحصيل كرد؛ كه ده حوزه اصلي پژوهش ارتباطي را نشان مي‌دهد. اين مدل در واقع گسترش مدل لاسول است.

۴- مدل شرام: شرام در رشته‌اي از مدل‌هاي اوليه از يك مدل ارتباطي ساده به سوي مدل پيچيده‌‌تري پيش مي‌رود كه تجربه‌هاي متراكم دو فردي را كه مي‌كوشند ارتباط برقرار كنند به حساب آورد و سپس به مدلي مي‌رسد كه ارتباط انساني را با كنش متقابل ميان دو فرد در نظر مي‌گيرد. (سورين ورنر و تانكارد جيمز،۱۳۸۶، چاپ سوم، ص ۸۷ – ۸۰)

عناصر ارتباط

در هر ارتباط عناصر گوناگوني وجود دارند كه با توجه به تركيب آنها طرز برقراري جريان ارتباط روشن مي‌شود. اين عناصر با توجه به نوع ارتباط متفاوتند:

۱-  ارتباط مستقيم: اين ارتباط ساده ترين جريان ارتباطي را داراست و شامل سه عنصر: گيرنده پيام، فرستنده پيام، و پيام مي‌باشد.

۲- ارتباط غيرمستقيم: در اين نوع ارتباط عنصر جديدي به نام وسيله ارتباطي به ۳ عنصر ارتباط مستقيم افزوده مي‌شود.

۳- ارتباط جمعي: در ارتباط جمعي علاوه بر عناصر موجود در ارتباط مستقيم و غيرمستقيم، عناصري ديگري نيز وجود دارند كه عبارتند از: ارتباط‌گر(رمزگزار)، دستگاه گيرنده، ارتباط‌گير(رمزياب) و بازخورد. (معتمدنژاد، ص ۴۶ – ۴۳)

پیشینه تحقیق :

با بررسی هایی که اینجانب انجام دادم  موارد زیر مشاهده گردید :

دربخشی از کتاب معاون یک معاون است  (، نشر امرود تهران ، ۱۸۵ صفحه ،۱۳۸۶  ) با موضوع  معاونت ایجاد و اعمال ارتباطات انسانی مناسب با همکاران ، مطالبی در مورد اینکه چگونه می توانیم چهار کارکرد جذب ، بهسازی ، نگهداری و کاربرد را به عنوان اجزای اصلی نظام معاونت منابع انسانی ، را در مورد همکاران اعمال کنیم  وجود داشت که در این خصوص برای هریک از مراحل راه حل هایی ارائه شده بود.

مارگريسون و كاكابادسه ( ۱۹۷۳) تحقيقي تحت عنوان مدیریت مؤثر از طريق داشتن مهارت در برخورد صحيح با افراد انجام داده اند. هدف اصلي اين تحقيق بررسي ميزان مهارت در برخورد صحيح براي انجام دادن كار مؤثر از سوي معاون ان ارشد بود . نمونه آماري اين تحقيق ۷۱ نفر از مقامات ارشد )شامل مسؤول وزارتخانه ها تا معاونان اول سازمانهاي خدماتي در ۱۶ وزارتخانه( زيمبابوه بود. نتايج زير از اين پژوهش به دست آمده است:

۱-  اكثريت معاون ان سطح بالا متفق القول بودند كه اداره افراد بيشترين وقت آنها را مي گيرد و از نقش خود در زمينة مدیریت روابط ميان افراد آگاهي داشتند.

۲-  مقامات ارشد، بر لياقت و مهارت در برخورد صحيح با افراد و ايجاد انگيزه در آنها به عنوان معيار اصلي براي افزايش اثربخشي و در نتيجه پيشرفت شغلي سريع تأكيد داشتند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه  اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه  اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه اقدام پژوهی معاون آموزشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه  اقدام پژوهی معاون آموزشی

منابع :

۱- كريمى، يوسف، روان شناسى اجتماعى، انتشارات آگاه، ۱۳۸۰

۲- جمعى از مولفان، روان شناسى اجتماعى، انتشارات موسسه پژوهشى حوزه دانشگاه قم ، ۱۳۸۲

۳- سون ویندال و دیگران؛ كاربرد نظريه‌هاي ارتباطات(نظريه‌ها و مكاتب ارتباطات)، عليرضا دهقان و ناصر ضرونچي، تهران، مركز تحقيقات رسانه‌ها، ۱۳۷۶،  چاپ اول، ص۳۷۵٫ و همان، مشهد، کنکاش دانش، ۱۳۸۴، چاپ اول، ص۵۹٫

۴- معتمدنژاد، کاظم؛ وسایل ارتباط جمعی، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۳۸۵، چاپ پنجم، ص ۲۸٫

۵-  دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۱۲-۱۱٫

۶- محسنيان راد مهدي؛ ارتباط‌شناسي، تهران، سروش، ۱۳۸۵، چاپ هفتم، ص ۳۷۵٫

۷- دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۳۲-۲۹٫

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

16 − 15 =