نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم راهبردهای یادگیری را از طریق مدیریت مدرسه محور و راهکار های جذاب به دانش آموزان آموزش داده و بررسی کنم ؟

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم راهبردهای یادگیری را از طریق مدیریت مدرسه محور و راهکار های جذاب به دانش آموزان آموزش داده و بررسی کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم راهبردهای یادگیری را از طریق مدیریت مدرسه محور و راهکار های جذاب به دانش آموزان آموزش داده و بررسی کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در  نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور

انتخاب راه حل پیشنهادی

با توجه به بررسیهای انجام گرفته و وضعیت دانش آموزان و راهنمایی گرفتن از همکاران و دبیران دروس مختلف، از بین کلیه راه حلهای ممکن برای کاهش عدم پیشرفت تحصیلی این دانش آموزان چند روش که به نظر می رسید نتایج بهتری به دنبال داشته باشند انتخاب گردید و زمینه را برای اجرای آن فراهم نمودیم.

از جمله این راههای منتخب عبارت بودند از:

  1. تنظیم برنامه مطالعه روزانه و هفتگی به کمک دانش آموزان و خانواده.
  2. جلب همکاری والدین برای نظارت و کنترل اجرای برنامه و محدود کردن ساعت تماشای تلویزیون و خواب بعد از ظهر.
  3. تهیه بروشور و توزیع آن دربین دانش آموزان با موضوعات؛ روشهای مطالعه و یادگیری، راههای یادگیری موثر، ایجاد انگیزه و تمرکزحواس …
  4. برگزاری جلسات راهنمایی گروهی و کارگاههای آموزشی راهبردهای یادگیری- روشهای مطالعه و یادگیری

۵- همکاری و هماهنگی با دبیران برای پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان و تاثیر اقدامات انجام گرفته در میزان و روند پیشرفت آنان.

اجرای راه حل پیشنهادی

پس از جمع آوری این اطلاعات شروع به تهیه پیام هایی در خصوص یادگیری و تمرکز حواس و بروشورهایی با موضوعات تعیین اهداف، روشهای یادگیری، تمرکز حواس، انگیزه …. نمودم و سپس جلسات کارگاهی برای آموزش این شیوه ها به دانش آموزان برگزار نمودم. در مرحله بعد طی جلسات راهنمایی گروهی به آموزش شیوه درست برنامه ریزی و تنظیم یک برنامه مطالعه روزانه با توجه به حجم دروس و برنامه هفتگی و در کنار آن یک برنامه مطالعه جبرانی برای دروس پایه که اکثراً در آنها ضعف داشتند پرداخته و شروع به اجرای برنامه نمودم.

از طرف دیگر با کمک خانواده ساعت مطالعه، تماشای تلویزیون و رفت و آمدهای آنان ثبت و به اطلاع من می رسید.

پس از تنظیم برنامه و با توجه به اطلاعات جمع آوری شده که اکثراً دانش آموزان روش درستی را برای مطالعه و پژوهش  به کار نمی بردنند، شروع به آموزش روشهای یادگیری پرداخته و آنان را با مهمترین روشهای یادگیری که با توجه به شرایط آنان می توانست بازده خوبی داشته باشد پرداختم.

از جمله این روشها، روش یادگیری با فاصله بود که از آنجائیکه آنان عادت به مطالعه طولانی نداشتند به نظر روش مناسبی می آمد. چنانچه نتایج تحقیقاتی هم که در این زمینه صورت گرفته است نشان می دهد، فاصله زمانی بین یادگیری همیشه بهتر از یادگیری بطور مداوم و بدون استراحت است. زیرا اگر فردی مدّت زیادی را صرف یادگیری نماید، ممکن است دچار خستگی شده و در نتیجه کارآیی او کاهش یابد.

به علاوه فعالیت کوتاه مدّت موجب افزایش انگیزه می شود و فرد در طی دوره فعالیت مطالب یاد گرفته شده را تکرار می کند و اینکار باعث ارتباط و پیوند بین آنچه یاد گرفته می شود. همچنین روی مساله ایجاد علاقه و انگیزه به یادگیری متمرکز شدیم. زیرا در مطالعه علاقه یکی از عوامل موثر است. دروسی که مورد علاقه نباشند، انگیزه ای برای مطالعه آنها وجود ندارد و در نتیجه نه تنها دیرتر یاد گرفته می شوند، بلکه زودتر هم فراموش می شوند.

در واقع علاقه به هر موضوع، با مقدار اطلاعاتی که درباره آن داریم، نسبت مستقیم دارد. یعنی هر چه بیشتر درباره مطلبی اطلاعات کسب شود، علاقه به مطالعه به آن بیشتر می شود. با توجه به این نکات؛ ایجاد علاقه اوّلین قدم برای انگیزش به مطالعه است، و می توان با نشان دادن هدف نهایی مطالعه و یادگیری هر درس در یاد گیرنده این علاقه را ایجاد کرد.

قدم بعدی ایجاد انگیزه در دانش آموزان بود. انگیزه نیروی لازم برای انجام کار در انسان را فراهم می کند و اعتماد به نفس، احساس مسئولیت و تلقین مثبت می تواند در ایجاد انگیزه موثر باشد. در مرحله بعدی به بیان روش های مطالعه پرداخته و مهمترین روشهای مطالعه و مراحل آن را بررسی کرده تا روش های مناسب را با توجه به وضعیت خود انتخاب کنند که از جمله این روشها:

  1. روش خواندن اجمالی در این روش هدف کسب اطلاعات کلی درباره مطالب کتاب در زمان کوتاه و با سرعت زیاد است. که مهمترین فواید آن عبارتند از:

الف- برآورد اهمیّت مطالب کتاب برای انتخاب روش درست.

ب- تخمین مقدار مطالب ودشواری آن برای مشخص کردن زمان مناسب برای مطالعه آن

ج- کسب دید کلی از مطالب قبل از مطالعه جزئیات بای افزایش درک مطلب و نگهداری آن در ذهن

  1. روش عبارت خوانی که هدف این روش افزایش سرعت مطالعه از طریق خواندن جملات و عبارات است. از جمله فواید این روش عبارتند از:

الف- افزایش سرعت مطالعه

ب- افزایش درک مطلب ا راه شناسایی مفاهیم و رابطه بن آنها.

ج- افزایش تمرکز حواس

  1. روش دقیق خواندن هدف این روش درک کامل مطلب خوانده شده و نگهداری آن در حافظه بطور منظم است. فواید روش دقیق خواندن عبارتست از:

الف- افزایش فهم بیشتر مطالب

ب- نگهداری بیشتر مطالب در حافظه بوسیله مرور کردن

ج- افزایش توانایی پاسخ گویی به سئوالات.

از جمله فنونی که در این روش به کار می رود؛ علامت گذاری و حاشیه نویسی است. و در کنار آن از روشهای خلاصه کردن، سازمان دادن و مرتب کردن مطالب نیز استفاده می شود. بعد

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بررسی راهبردهای یادگیری از طریق مدیریت مدرسه محور نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی 

منابع و مآخذ

  1. دلجو- شریعت- شیوه های یادگیری و مطالعه- انتشارات چاپار- چاپ سوم- ۱۳۸۷
  2. خیابانی- ناصر- روشهای مطالعه یادگیری – انتشارات شلاک- سال انتشار ۱۳۸۱
  3. بیابانگرد- اسماعیل- اصول و بهداشت مطالعه- انتشارات آرین- سال انتشار ۱۳۷۷

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

56 − = 46