اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهای موثر بر تربیت دینی دانش آموزان افغانی آنها را از آسیب های اجتماعی دور کنم؟
اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهای موثر بر تربیت دینی دانش آموزان افغانی آنها را از آسیب های اجتماعی دور کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۶ صفحه
اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهای موثر بر تربیت دینی دانش آموزان افغانی آنها را از آسیب های اجتماعی دور کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی
دیباچه مطالب پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی
محیط، شامل کلیه شرایطی است که فرزندان دختر و پسر در جنبه های مادی یا معنوی در تعامل با آن قرار دارند.
استفاده از ورزشگاه های ویژه دختران و پسران و نیز فرهنگ سراهای مخصوص به هر یک، به تدریج اندیشه جدایی جنسیت را در هر یک از دو جنس دختر و پسر افزایش می دهد و به نظر می رسد روش جداسازی به طور غیر مستقیم، یکی از بهترین راه های انتقال این معنا باشد.جداسازی فضای آموزشی و غذا خوری دختران با پسران در مراکز آموزشی، دانشگاهی و غیره از این سیستم تبعیت می کند؛ چرا که برخورد کم این دو جنس با یکدیگر، موجب حفظ شخصیت آنان خواهد شد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پیوسته نگاه کردن و زیاد گفت و گو کردن با زنان و دختران (نامحرم) را از جمله عوامل قساوت قلب و سخت دلی بیان می فرماید.
حضرت علی علیه السلام برای دین داران نشانه هایی را بر شمرده اند که یکی از آنها برخورد کم با زنان نامحرم است؛ زیرا یکی بودن فضا، مقدمات آلودگی و در نتیجه گمراهی هویتی برای دختران و پسران را به بار می آورد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در یکی از خطبه های پیش از وفاتش فرمود:
هر کس با زن (و دختر) نامحرمی دست بدهد، روز قیامت در حالی که سرافکنده است، می آید و به او امر می شود که به جهنم برود. هر کس با زن نامحرم شوخی کند، برای هر کلمه ای که در دنیا با او حرف زده است، هزار سال در آتش زندانی می شود و اگر زن با مرد موافقت کند و مرد به طور حرام او را در آغوش بگیرد یا ببوسد و با هم به طور حرام تماس داشته باشند و شوخی کنند یا با او مرتکب عمل زشت شود، همان گناهی که برای مرد هست، برای او نیز هست؛ ولی اگر مرد به زور وادارش کند، گناه مرد و زن بر عهده مرد است… و هر کس زنی را برای مردی توصیف کند و از زیبایی های او بگوید و آن مرد مفتون و شیفته زن گردد و دچار گناهی شود، از دنیا خارج نمی شود، مگر آن که خدا بر او خشم و غضب می کند.
و نیز حضرت علی علیه السلام در این باره می فرماید: رسول خدا از زنان بیعت گرفتند که با مردان (نامحرم) در خلوت ننشینند.
تکمیل نشدن شخصیت هر یک از دو جنسیت دختر و پسر به انتقال عادت های جنس مخالف به یکدیگر و یا به تأخیر افتادن تکامل بعد شخصیتی هر یک از آنها می انجامد و در حالت افراطی می تواند موجب از میان رفتن بعد شخصیتی و عزت هر یک از آن دو شود.
پدیدار شدن عزت نفس در فرزندان دختر و پسر بسته به این است که هر یک از آنها خودِ واقعی شان را پیدا کنند تا به نیازهای فطری خویش پاسخ مثبت دهند. ازاین رو،یکی از ابتدایی ترین مرحله شکل گیری ساختار شخصیت انسان، یافتن هویت جنسی خویش است تا بتواند در سایه آن پاسخی منطقی و صحیح به خود بدهد و از تأثیر پذیری منفی جنس مخالف که سیر تکاملی او را به تأخیر می اندازد، دوری گزیند. به طور حتم، آموزش درک هویت جنسی، به خودی خود و رعایت حدود این روابط میان دختر و پسر، برای استقرار منطقی حیات اجتماعی و فردی انسان لازم است.
مراحل رشد جنسی دانش آموزان و نوجوانان
الف) از هنگام تولد تا ۳ سالگی
- نسبت به اعضای مختلف بدن خود کنجکاو میشود و در صدد کشف آنها بر میآید .
- از لمس کردن آلت تناسلی خود لذت میبرد (توجه داشته باشید که لذت دانش آموز ۳-۲ ساله ، با لذت جنسی تفاوت دارد).
- به راحتی و بدون هیچگونه خجالت و شرمساری دربارهی اعضای بدن خود صحبت میکند .
- قادر به صحبت با دیگران و درک گفتههای آنان است . میتوان نام اعضای بدنش را به او یاد داد . مادر و پدر میتوانند به منظور کمک به دانش آموزان خردسال (تا ۳ سالگی) و رشد ویژگیهای جنسی سالم در آنان به نکات آموزشی زیر دقت کنند :
۱- دربارهی اعضای مختلف بدن و کارکرد هر یک ، توضیحات ساده و قابل فهمی به دانش آموز بدهید . برای مثال ، دهان و دندانها برای خوردن و جویدن غذا میباشد ، چشمها برای دیدن و …
۲- دانش آموز را در آغوش بگیرید و اجازه دهید علاقه و محبت شما را از این طریق درک کند . دانش آموزان نیاز به برقراری تماسهای جسمانی با مدیران و اعضای خانوادهی خود دارند .
۳- به تدریج به فرزندتان تفاوت و خصوصی بودن بعضی از اندامهای بدنش را یاد بدهید . برای مثال ، بینی عضوی از صورت است و دست زدن به آن اشکالی ندارد ، ولی آلتتناسلی اندامی خصوصی است و دیگران نباید به آن دست بزنند .
۴- چنانچه فرزندتان با دانش آموز غیر همجنس خودش بازی میکند و متوجهی تفاوت جنسی خودش با او میگردد ، سعی کنید تفاوت دختر و پسر را خیلی ساده و راحت برایش توضیح دهید .
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
کسب نتایج پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
منابع
– انبارکی ، میترا ، نوجوانان و مد در ایران ( ۱۳۸۹ )، مجله اینترنی فصل نو،( ۱۳۸۹ ) ، سال پنجم، شماره ۵۴ ، ص ۱۶
– باقری نژاد ، مرتضی ( ۱۳۸۰ ) بررسي جامعه شناختي مدگرايي دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم دبيرستانهاي پسرانه شهر كرمان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ،سال ۱۳۸۰ ، دانشگاه شهید با هنر کرمان
– حسینی شاهرودی ، سید مرتضی (۱۳۹۰ ) ،ابعاد دین
– حیدری ، محمدرضا ( ۱۳۷۶ ) پژوهشي در پديده مدگرايي نوجوانان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال ۱۳۷۶ ، دانشگاه فردوسي مشهد
– خسروی زاده، ادریس( ۱۳۸۷ )، بررسی جامعه شناختی رذایل اخلاقی .
– سراج زاده سید حسین ( ۱۳۸۷ )، بررسی رابطه دینداری با احساس آنومی و کجروی در میان نمونه ای از دانشجویان، مجله مسائل اجتماعی ایران، سال ۱۶ ، شماره ۶۳ ، ص ۶۳
– سیف ، علی اکبر ( ۱۳۷۸ )، روشهای اندازه گیری و ارزشیابی، تهران، چاپ نیل
– شایان مهر، علیرضا ( ۱۳۷۷ )، دایرة المعارف تطبیقی علوم اجتماعی، جلد اول، تهران، نشر کیهان،
– شجاعی زند، علیرضا ( ۱۳۸۴ ) ، مدلی برای سنجش دینداری در ایران ، مجله جامعه شناسی ایران ، دوره ی ششم ، شماره ی ۱
برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید