اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل.
اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل. با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه
اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل. نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل
دیباچه مطالب پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل
بروز رفتارهايي از دانشآموزان كه انضباط كلاس را مختل ميكند تنها به معلم ،كلاس درس مربوط نيست بلكه علل ديگري نيز نظير عوامل آموزشگاهي،خانوادگي،اجتماعي وجود دارند كه به طور مستقيم يا غير مستقيم زمينه را براي رفتارهاي مخرب دانشآموزان فراهم ميكنند . اين عوامل را ميتوان به مواد زير تقسيم بندي كرد :
الف :علل مربوط به دانش آموزان مانند:
- ناراحتيهاي جسمي، روحي و رواني
۲٫نداشتن علاقه و انگيزه
- سردرگم بودن و بيتوجهي به انتظارات معلم و كلاس
- نداشتن برنامهي شخصي مطالعه
- كم خوابي و خستگي مفرط
- انجام ندادن تكاليف خود
- تغذيه نامناسب
۸ . نااميدي به آينده
- استقلال طلبي و مقابله با اقتدار معلم(صفوي)
دانشآموزان كه مشكلات خاصي ايجاد ميكنند در نظر فونتاناشامل دو دستهاند :
- شاگردان سرآمد :چون بهرهي هوشي بالايي دارند ، سطح درس خيلي پايينتر از توانايي آنهاست پس به طور خلاصه خستگي و كسالت مشكلاتي پديد ميآورند.
- كودك آسيب ديده شديد : به علت مشكلات بنيادين رواني كه درآنها وجود دارند به نوعي ناسازگاري رسيدهاند و رفتارهاي نامطلوب را به وجود ميآورند ( فونتانا۱۹۸۷)
ب)علل مربوط به معلم
- فقدان آمادگي جسمي ، روحي و رواني معلم
- نامناسب بودن وضعيت ظاهري معلم
- نا آگاهي از روشهاي جديد تدريس واستفاده از روشهاي سنتي
- بي علاقگي به شغل معلمي
۵٫ناتواني در بر قراري ارتباط مطلوب با دانشآموزان
- تبعيض گذاشتن بين دانشآموزان
۷٫نا مناسب و نا رسا بودن صداي معلم
- نداشتن طرح درس
- بيتوجهي به دانشآموزان
- فعال بودن معلم و منفعل بودن دانشآموزان
- استفاده نامناسب از تشويق و تنبيه
- بيحوصلگي و نداشتن صبر و سعه صدر
۱۳٫بي نظمي معلم ( ديرآمدن به كلاس و ترك كردن زود هنگام آن)
- تسلط نداشتن به موضوع مورد يادگيري
۱۵٫بيتوجهي به مسائل و مشكلات دانشآموزان
- مبهم بودن توقعات و انتظارات معلم
- بروز رفتارها و حركات نامنظم دركلاس
- تحقير و تمسخر دانشآموزان
- نداشتن روحيهي انتقاد پذيري و خودداري از پاسخگويي به سوالات دانشآموزان
- ناآگاهي از روشهاي اصلاح رفتار
- علاوه بر اينها شخصيت معلم نيز ممكن است نقش عمدهاي در بينظمي و يا برقراري نظم و انضباط كلاس داشته باشد،چنانچه برخي روانشناسان معتقداٌ در جايي كه دانشآموزان معلم خود را از صميم قلب دوست داشته باشند بي انضباطي وجود نخواهد داشت.(صفوي۱۳۸۳)
ج)علل مربوط به كلاس درس:
محيط مدرسه را ميتوان از دو بعد فيزيكي و عاطفي مورد بررسي قرار داد.
تأثير محيط فيزيكي كلاس:وضعيت فيزيكي كلاس مانند،نظافت و پاكيزگي،برخورداري از نور و هواي مناسب ،ميز و صندلي راحت وكافي،تخته و وسايل سرمايشي و گرمايشي مناسب نقش انكارناپذيري در ايجاد نظم و انضباط كلاس دارند (همان).”مارلند”(۱۹۷۵)در اهميت محيط فيزيكي كلاس ميگويد :«تأثير فيزيكي كلاس ميتواند كمك يا مانعي درآموزش باشد و بخشي از هنر كلاس داري استفادهي مناسب از فضاي كلاس است» (صفوي،نقل از زماني۱۳۷۸).
در كلاس كه وسايل سرمايشي يا گرمايشي مناسب وجود نداشته باشد ،دانشآموزان به دليل سرماي زياد يا گرماي بيش از اندازه نميتوانند راحت بنشينند .از اين رو مجبور ميشوند دست به اعمالي بزنند كه نظم كلاس را مختل كند .(صفوي۱۳۸۳)
علاوه بر عوامل فيزيكي كلاس ، عوامل عاطفي مانند تعويض مكرر برنامهي درسي ،برخورد نامناسب دست اندركاران ستادي مدرسه با دانشآموزان ،يكنواخت بودن برنامههاي صبحگاهي يا عصرگاهي مدرسه بيتوجهي به خواستههاو انتظارات معقول دانشآموزان و….را ميتوان نام برد كه شرايط و موقعيت را براي بروز رفتارهاي نامطلوب دانشآموزان فراهم مي كند.
صاحب نظران روانشناسي تربيتي يكي از مهمترين نهادهاي موثر در تربيت و رفتار آدمي را خانواده ميدانند؛زيرا محيط خانواده اولين و با دوامترين عامل در تكوين شخصيت كودكان و نوجوانان ميباشد(صفوي۱۳۸۳)عوامل متعدد ميتواند در رفتار كودكان و نوجوانان تأثير بگذارد (از جانب خانواده)كه به موارد زير اشاره ميكنيم.
- فضاي رواني و عاطفي ؛
منظور مجموعه روابط و تعاملات رواني و عاطفي است كه بين اعضاي خانواده وجود داشته باشدو بصورت مستقيم(آموزشهاي اخلاقي و…)يا غير مستقيم(همانند سازي و تقليدو…)رفتار فرزندان را تحت تأثير قرار ميدهد.
- شرايط ناسالم خانوادگي:
شامل مواردي مانند طرد كودك ،تنبيه شديد ، عدم توجه به نيازهاي اساسي كودك ،انتظار نابجا از كودك و… ميباشد.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
کسب نتایج پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علل بی نظمی دانش آموزان و حل این مشکل اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه
- اصغری پور، حمید، ۱۳۸۰ ، کلیات متوسطه و مشاوره ، مشهد، نشر تمرین.
- ردولف دریکورس، ۱۳۸۷، ترجمه مینو واثقی و مریم واراش زاده، انضباط بدون اشک، تهران رشد.
- عمید، حسن، ۱۳۶۹، فرهنگ فارسی.
- فونتانا، دیوید۱۹۸۷، کنترل کلاس، ترجمه ساده حمزه و مجید محمدی، ۱۳۷۵، تهران رشد.
۵٫کلاک ماک لین ایزابل ، متوسطه مشاوره کودک در مدرسه ترجمه رضا شاپوریان ، تهران امیر کبیر.
- علیمردان ، محمد علی، جلد اول، مجموعه قوانین و مقررات تحصیلی.
برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید