اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی به پایان برسانم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی به پایان برسانم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی به پایان برسانم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی

ارائه راه حلهای پیشنهادی

بعد از جمع آوری اطلاعات و بررسی جوانب مسأله، راه حل هایی به ذهنم رسید که به تهیه فهرست آن اقدام نموده تا مناسبترین راه حل را برای اقدام انتخاب نمایم.

مهمترین این راه حل ها عبارت بودند از:

  1. تهیه بروشورهایی ساده با موضوعات روشهای مطالعه و پژوهش و یادگیری، مدیریت زمان، برنامه ریزی و روشهای آن- شناخت هدف، تمرکز حواس و نقش آن در یادگیری.
  2. جلسات راهنمایی گروهی و کارگاه آموزشی آشنایی با راهبردهای یادگیری- روشهای مفید مطالعه و پژوهش
  3. ۳٫ تهیه برنامه مطالعه و پژوهش روزانه و هفتگی کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  4. ۴٫ ثبت نام و عضو کردن و مشترک نمودن دانش آموزان در کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  5. ۵٫ آوردن کتب و مجلات درسی و غیر درسی و چیدن در کتابخانه کلاسی
  6. ۶٫ دعوت از کارشناسی برای جلسه با اولیاء و توجیه کردن خانواده ها و نقش کتب و مجلات درسی و غیر درسی در پیشرفت تحصیلی فرزندانشان.

انتخاب راه حل پیشنهادی

با توجه به بررسیهای انجام گرفته و وضعیت دانش آموزان و راهنمایی گرفتن از همکاران و آموزگار   از بین کلیه راه حلهای ممکن برای کاهش عدم یادگیری این دانش آموزان چند روش که به نظر می رسید نتایج بهتری به دنبال داشته باشند انتخاب گردید و زمینه را برای اجرای آن فراهم نمودیم

از جمله این راههای منتخب عبارت بودند از:

  1. ۱٫ آوردن کتب و مجلات درسی و غیر درسی و چیدن در کتابخانه کلاسی
  2. ثبت نام و عضو کردن و مشترک نمودن دانش آموزان در کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  3. جلسات راهنمایی گروهی و کارگاه آموزشی آشنایی با راهبردهای یادگیری- روشهای مفید مطالعه و پژوهش
  4. ۴٫ تهیه برنامه مطالعه و پژوهش روزانه و هفتگی کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  5. اقدام راه حل پیشنهادی

به نظر می رسد کتب و مجلات درسی و غیر درسی در اکثر مدارس جایی برای خود در بین دانش آموزان باز کرده باشد. در نگارش ، چاپ و انتشار کتب و مجلات درسی و غیر درسی یقیناً باید علاقه و نیاز های مخاطبان مد نظر قرار گرفته شده باشد. در این میان عوامل متعددی سبب علاقه مندی دانش آموزان نسبت به این رسانه آموزشی می شود که به برخی از آنها به شرح زیر اشاره می شود :

۱- خانواده : خانواده به عنوان نخستین پایگاه آموزش وپرورش و از اساسی ترین عوامل تشکیل دهنده شخصیت کودک است. اگر به خانواده به عنوان یک عامل اساسی در ایجاد علاقه نسبت به مطالعه و پژوهش توجه کنیم ، ابتدا باید در یک تقسیم بندی کلی خانواده ها را به سه دسته تقسیم کنیم :

– خانواده هایی که به مطالعه و پژوهش عادت داشته و به رشد فکری فرزندان خود علاقه مندند.

– خانواده هایی که تحصیل کرده هستند اما به کتابخوانی و مطالعه و پژوهش علاقه ای ندارند.

– خانواده هایی که سواد چندانی نداشته یا بی سوادند و معمولاً سرگرم گذران زندگی روزمره خود هستند.

خانواده هایی که به علت فقر فرهنگی یا بی سوادی به مطالعه و پژوهش بی علاقه اند نمی توانند در علاقه مند کردن و ایجاد انگیزه نسبت به خواندن در فرزندانشان نقشی چندانی داشته باشند. از طرف دیگر اگر والدین به مطالعه و پژوهش علاقه مند باشند فرزندان هم با کتاب و مطالعه و پژوهش بهتر و بیشتر آشنا شده و به آن عادت می کنند. دسته ای از پدر ومادران ، بی آن که خود متوجه باشند پیوسته در برابر کودک خود مطالعه و پژوهش می کنند کودک نیز ناخودآگاه به سوی مطالعه و پژوهش و کتابخوانی هدایت می شود. در اینجا حس تقلید خودنمایی می کند حسی که در کودکان بسیار نیرومند است. خانواده هایی که هنوز نسبت به مطالعه و پژوهش غیردرسی دانش آموزان به دید منفی نگاه می کنند معتقدند که مطالعه و پژوهش مجلات و کتب غیردرسی ، دانش آموزان را از مطالعه و پژوهش مواد درسی باز داشته و مانع آموزش دروس مدرسه ای می شود. گاهی در مدارس شاهد مراجعه اولیایی هستیم که از دست فرزندشان به جهت مطالعه و پژوهش کتب و مجلات غیردرسی نزد مربیان مدرسه گلایه می کنند و خواستار نصیحت دانش آموزشان در خصوص مطا لعه کتب درسی هستند !

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی  اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

کسب نتایج  پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی  اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله نقش و تاثیر پژوهش و فناوری را دروضعیت آموزشی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه  

منابع و مآخذ

۱- آقازاده، محرم؛ راهنمای روشهای نوین تدریس، نشر آییژ، چاپ سوم ۱۳۸۶

۲- احياي نقش راهنمايي و مشاوره اي معلمان؛ گروه مولفان: زير نظر سيد مختار موسوي؛ انتشارت تزكيه ، تهران، ۱۳۸۲

۳- پژوهش در كلاس درس، ديويد هاپكينز، ترجمه وفايي و مرعشي، انتشارات دفتر پژوهش هاي فرهنگي، چاپ اول، ۱۳۸۴

۴- ژان پیاژه،گفتگوی آزاد،کلود برنگیه، ترجمه محمود منصور و دادستان، چاپ دریا،۱۳۵۸،ص۱۳۷

۵- سنه، افسانه و آقازاده، محرم؛ فرهنگ مطالعه و پژوهش و پژوهش، موسسه فرهنگی منادی تربیت، چاپ ……۱۳۸۰

۶- شجری، رضا؛ ادبیات کودکان در ایران، چاپ شریف، نوبت اول۱۳۸۴٫

۷- شعاري نژاد،  علي اكبر ؛ فلسفه جديد تربيت ، تهران ، اطلاعات ، ۱۳۸۸

۸- شكوهي ، غلامحسين؛ مباني و اصول آموزش  و پرورش؛ مشهد ، به نشر، چاپ۲۷، ۱۳۸۵

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

32 − = 26