دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب را در ساعت درس کاهش دهم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب را در ساعت درس کاهش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب را در ساعت درس کاهش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  کاهش اضطراب در ساعت درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش اضطراب در ساعت درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس

اضطراب کاروفناوری چيست ؟

اضطراب کاروفناوری موجب ضعف فرايندهاي ذهني براي انجام عمليات کاروفناوری، منفي نگري و سر درگمي دانش آموزان مي شود اين گروه با اجتناب از كلاس کاروفناوری، ناتواني در انجام آزمون هاي کاروفناوری و اضطراب و تشويش فراوان از يادگيري اين درس طفره مي روند.

اين تصور كه استعداد کاروفناوری مادرزادي است يا پسرها نسبت به دخترها عملكرد بهتري در درس کاروفناوری دارند، يا درس کاروفناوری درس منطق است، نه درس خلاقيت، موجب عقب نشيني  و مقابله برخي از دانش آموزان از يادگيري علم کاروفناوری مي شود.

اضطراب کاروفناوری واكنش احساس آگاهانه به يك يا چند مورد زير است :

شركت در كلاس کاروفناوری، گوش كردن به سخنراني دربارة کاروفناوری، كار كردن بر روي يك مسئله کاروفناوری يا مبحث در مورد کاروفناوری.

علاوه بر اين چنين اضطرابي ممكن است در بين دانش آموزان مدارس راهنمایی و دبيرستان ها و دانشكده ها به وجود آيد.

اضطراب کاروفناوری سبب مي شود بچه ها از درس کاروفناوری  بترسند اين اضطراب مانع از توانايي دانش آموز در ارتباط دادن کاروفناوری به زندگي روزمره اش مي شود.

به گفته خ شيلا توبياس (۱۹۹۳) ميليون ها نفر از بزرگسالان به دليل ضعف در کاروفناوریات و ترس از آن ازفرصت هاي شغلي و شخصي محروم مي شوند و اين تجارب منفي در طول زندگي با بسياري از آن ها همراه است.

( بارودي ) و ( كاستيلم ) (۱۹۹۸)

يك مدل اضطراب کاروفناوری را توصيف كرد كه نشان مي داد چگونه عقايد غير منطقي مي تواند منجر به اضطراب شود و نتيجه اين اضطراب، رفتاری است كه مضرات طولاني مدت آن سبب تقويت عقايد غير منطقي مي گردد.

در اين چرخه به دور از هر گونه تكنيك جديد، اضطراب و عقايد غير منطقي دانش آموزان به طور پيوسته تشديد مي گردد.

 چگونه اضطراب کاروفناوری دانش آموزان افزايش مي يابد ؟

اضطراب کاروفناوری اغلب به علت تجربه منفي پيشين دانش آموز به هنگام يادگيري کاروفناوری در كلاس يا خانه تشديد مي گردد.دبیران و والدين سطح اضطراب دانش آموز را با تحميل ديدگاه هاي شخصي شان درباره کاروفناوری افزايش مي دهند. هرگونه تجربه منفي به ذهنيات آينده منتقل مي شود و نهايتاً سبب عدم درك کاروفناوری مي گردد.در روش هاي سنتي به دانش آموز ياد داده شده است كه بدون فهم و درك مهارت هاي کاروفناوری و كار بر روي مسائل، تنها به حفظ آن ها بپردازند.

اين موضوع تا حدود زيادي موجب افزايش سطح اضطراب کاروفناوری در دانش آموز مي گردد.

ماريلين كارتين فيليپس (۱۹۹۹) چنين اظهار داشت كه سه شيوة كار در كلاس هاس سنتي کاروفناوری وجود دارد كه سبب اضطراب زياد در بسياري از دانش آموزان مي شود:

قدرت تحميلي، ارائه عمومي و محدوديت زماني او نشان ميدهد كه روش هاي تدريس بايد دوباره ارزيابي شوند و تأكيد بيشتري بر روي شيوه هاي خاصي باشد كه در آن ها كلاس درس، دانش آموز محور بوده و بحث و گفتگو بيشتر و سخنراني كمتر باشد.

تجزيه تحليل و تفسير داده ها :

با جمع بندي اطلاعات به دست آمده و گفتگو با افراد متخصص توانستم عوامل مؤثر در ايجاد اضطراب دانش آموز را به شرح زير دسته بندي كنم كه به توضيح آنها مي پردازم :

الف) عوامل محيطي

۱- فشارهاي والدين :

بديهي است كه نقش والدين هادی در اضطراب او از درس و مدرسه بسيار مؤثر و غير قابل انكار است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس کاروفناوری ضعيف و كند بوده اند اين احساس و نگرشي خود را به فرزندانشان نيز منتقل مي كنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات خارج از توان فرزندانشان آن ها را دچار ترس و اضطراب مي كنند.

۲- شيوه آموزش دبير :

گروهي از آموزگاران و دبیران مقطع راهنمایی بدون در نظر گرفتن موقعيت ذهني –  رواني دانش آموزان و ميزان استعداد و توانايي هاي آنان مسائلي براي حل كردن طرح مي كنند كه از عمده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه موارد چون هادی موفق به حل مسائل نمي شود، احساس بي كفايتي و ناتواني مي كند و  نسبت به عملكرد و استعداد خود بدبين مي شود.

۳- محتوي كتاب هاي کاروفناوری :

در مواردي نيز محتوي كتاب و ترتيب درسهاي کاروفناوری به گونه اي است كه يادگيري مفاهيم کاروفناوری سخت جلوه مي كند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموز مي شود.

۴- تجارب منفي :

نمره هاي پايين از درس کاروفناوری پيش زمينه هاي ذهني آموزگاران جدي و سختگير قبلي- همگي موجب بدبيني هادی نسبت به درس کاروفناوری شده بود.

ب) شيوه هاي اشتباه آموزش کاروفناوری

۱) تأكيد بر سرعت در پاسخ گويي :

مسأله حل كردن و پاسخ دادن به سؤالات درس کاروفناوری نياز به درك مسأله و پرسش دبیر دارد.

پس فشار وارد كردن بر دانش آموزان براي حل كردن سريع باعث مي شود تا احساس ناكامي و سردرگمي در هادی كه نسبت به ديگر دانش آموزان كندتر است، وارد شود.

۲) نداشتن درك درست از كاربرد کاروفناوری در زندگي :

هادی موارد استفاده از کاروفناوری را در زندگي روزمره به خوبي نمي شناسد بنابراين باعث عدم علاقه او نسبت به اين درس شده است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش اضطراب در ساعت درس  دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

منابع : 

۱- جمال فر ، ترجمه، روانشناسي شخصيت ، انتشارات بعثت ، ۱۳۷۳ .

۲-  شاملو ، سعيد، آسيب شناسي رواني ، انتشارات رشد ، ۱۳۶۸ .

۳- آتش پور ، سيد حميد،اضطراب ، مجله بهداشت جهان ، سال دهم ، شماره سوم ، ۱۳۷۵ .

۴-  احمدي ، سيد احمد، مقدمه اي بر مشاوره و روان درماني ، انتشارات دانشگاه اصفهان ، ۱۳۷۱ .

۵-  بيرجندي ، پروين، روانشناسي رفتار غيرعادي ، نشر دهخدا ، ۱۳۷۵ .

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

8 + 2 =