اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه می توانم میزان فراگیری دانش آموزانم را در درس … پایه ششم ابتدایی با استفاده از کامپیوتر افزایش دهم؟

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه می توانم میزان فراگیری دانش آموزانم را در درس … پایه ششم ابتدایی با استفاده از کامپیوتر افزایش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه می توانم میزان فراگیری دانش آموزانم را در درس … پایه ششم ابتدایی با استفاده از کامپیوتر افزایش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر

ارزشیابی اثربخشی فناوری اطلاعات

همگام با این که نظام های تربیتی، چه به صورت هدفمند و چه بدون هدف و ناگزیر به سوی استفاده فناوری در تدریس می روند توجه بیشتری به ارزشیابی از اثربخشی فناوری در کلاس درس می شود. نتایج یک تحقیق نشان می دهد که ارزشیابی از اثربخشی فناوری بر تدریس می تواند هفت پیامد انتقادی به دنبال داشته باشد.

۱.اثربخشی فناوری با اثر بخشی فعالیت های دیگر مدرسه ارتباط دارد و درهم تنیده است.
۲. وسایل و ابزارهای دقیق برای ارزشیابی از اثر فناوری بر تعلیم و تربیت به طور گسترده ای مورد نیاز است.

۳. نمره های آزمون های استاندارد اطلاعات محدودی را برای توسعه برنامه فناوری اطلاعات در مدرسه عرضه می کند، بنابراین مدارس باید در جست وجوی ابزارهای دقیق و اضافی برای جمع آوری داده های سودمند برای این هدف باشند.

۴.مدارس باید یافته های ارزشیابی خود از اثرات فناوری اطلاعات در تدریس را به صورت گزارش منتشر کنند تا نیازهای گوناگون مدارس و افراد دیگر برآورده شود.
۵. در ارزشیابی باید تلاش شود تا پاسخ ها با پرسش های گوناگون درباره اثربخشی فناوری آموزشی متناسب باشد.

۶. معلمان نقش بسیار زیادی در ارزشیابی اثر بخشی فناوری آموزشی در تدریس دارند و این به تنهایی وظیفه منحصر به فرد خاصی نیست.

۷. کاربرد نوآوری ها، ممکن است در مدارس نتایج خود را جدا از خط مشی های رسمی مدرسه نشان دهد، زیرا برخی خط مشی های موجود در مدارس برای استفاده از فناوری های آموزشی نیاز به تغییر و اصلاح دارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهند که هنوز ابزارهای دقیقی برای سنجش و اثربخشی فناوری آموزشی وجود ندارد.

ابتدایی ترین نیاز برای محقق ساختن اثربخشی فناوری اطلاعات در مدارس، وجود تجهیزات، سخت افزار و نرم افزار مناسب است، اما به هر حال وجود تجهیزات و زیربناها به تنهایی این نیاز را برطرف نمی کند، عوامل بسیار مهم تری در استفاده از این تجهیزات وجود دارد.
به زودی همه معلمان مجبورند از رایانه و فناوری اطلاعات در تدریس استفاده کنند، آنان باید بدانند از سخت افزار و نرم افزارهای موجود چگونه بهره بگیرند پس باید از زمان کافی و محیط حمایتی لازم برخوردار باشند.

امروزه یکی از مهیج ترین حوزه ها این است که دانش آموزان خودشان رسانه هایی را ایجاد کنند، وقتی رایانه عادی و رایج شود ما می توانیم دانش آموزان را از محدودیت های یک بعدی و گزارش های لفظی رهایی بخشیم و به آن ها اجازه دهیم مهارت را در مورد مسئله یا موضوعی از طریق رسانه هایی که خودشان ایجاد کرده اند نشان دهند.

فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی به خودی خود تاثیر اندکی بر کیفیت تدریس و یادگیری دارند. شک نیست که این فناوری ها فرصت های فراوانی برای ایجاد محیط های یادگیری فراهم می آورند، هرچند این فناوری های سبب می شوند تعامل آموزشی قابل توجهی به وجود آید، اما نمی توانند به تنهایی کیفیت یادگیری و تدریس را افزایش دهند. محتوای فعالیت های یادگیرنده، اجرای فعالیت های یادگیری، فرآیند سنجش عملکرد یادگیرندگان، و فرآیند بازخورد باید به گونه ای مناسب شکل گیرد، در غیر این صورت تضمینی وجود ندارد که هدف های آموزشی تحقق یابند.
● نقش معلمان

نقش معلمان در محیط های یادگیری جدید تغییر یافته است. نقش معلمان در محیط های یادگیری شبکه ای دچار این تغییرات شده است.

▪ معلمان به جای سخنرانی و ارائه اطلاعات به راهنمایی یادگیرندگان و مدیریت منابع می پردازند. ▪ معلمان به جای آن که به سؤالات پاسخ دهند یادگیرندگان را برای یافتن پاسخ هدایت می کنند.
▪ معلمان به جای آن که صرفاً محتوا را تهیه کنند به طراحی تجارب یادگیری برای دانش آموزان می پردازند.

▪ معلمان ساختار اصلی و چارچوب کار را برای دانش آموزان تدارک می بینند و یادگیرندگان را تشویق می کنند که خود فرآیند یادگیری را کنترل کنند.

▪ معلمان چشم اندازه های متفاوت یک موضوع را ارائه می دهند و بر مهم ترین دیدگاه ها تأکید می کنند.

▪ معلمان به جای آن که به تنهایی تدریس کنند، به صورت گروهی با یکدیگر همکاری و آموزش را رهبری می کنند.

▪ معلمان به جای آن که شخصاً بر محیط تدریس کاملا کنترل داشته باشند با مشارکت دانش آموزان این کار را انجام می دهند.

▪ معلمان به سبک های یادگیری دانش آموزان حساسیت بیشتری نشان می دهند.
● نقش دانش آموزان

در نقش دانش آموزان در محیط های یادگیری الکترونیکی تغییراتی به وجود آمده است. نقش دانش آموزان در محیط های یادگیری شبکه ای دستخوش این تغییرات شده است:
▪ دانش آموزان به جای آن که منفعل و پذیرای دانش باشند و فعال اند و به ساخت دانش می پردازند.

▪ دانش آموزان به جای حفظ کردن اطلاعات و حقایق به حل مسئله های پیچیده می پردازند.
▪دانش آموزان موضوعات را از چشم اندازهای گوناگون ملاحظه می کنند.
▪ دانش آموزان سؤالات خود را بررسی می کنند و برای یافتن پاسخ های مناسب به جست وجو می پردازند.

▪ دانش آموزان به صورت گروهی با یکدیگر کار می کنند و با انجام دادن فعالیت های مشارکتی مسئولیت هدایت و کنترل یادگیری خود را عهده دار می شوند.

▪ دانش آموزان می کوشند فعالیت هایی انجام دهند که با زندگی حرفه ای آنان در ارتباط است.
▪ دانش آموزان می کوشند مستقل، خودکار و خودانگیخته باشند و خودشان زمان سرعت یادگیری را تنظیم کنند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر  اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری 

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر  اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله افزایش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس با استفاده از کامپیوتر اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

منابع

  • اموزش کامپیوتر برای نوجوانان (مولفان دکتر علی جلالی ومهندس محمدعلی عباسی ومهندس طالب بیدختی)۱۳۸۹چاپ سوم
  • http://www.daneshforu
  • پرسشنامه از همکاران
  • فرم نظر سنجی از دانش اموزان واولیا

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

8 + 1 =