نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی

ارائه راه حل موقت :

با استفاده از وسایل کمک آموزشی وامکانات موجود خودروی همکاران ویا پیکان سرایدار مدرسه انتخاب واجرای راه حل:بر اساس تحقيقات انجام گرفته در حوزه روانشناسي, حدود ۷۵ درصد يادگيري انسان از طريق کار برد حس بينايي, ۱۳ در صد از طريق حس شنوايي, ۶ در صد از طريق حس لامسه, ۳ در صد از طريق حس چشايي و ۳ درصد از طريق حس بويايي صورت  مي گيرد که اين امر ضرورت فراهم ساختن بستري مناسب براي کاربرد اصولي از طريق حس بينايي هموارتر مي سازد. اين نکته را مولانا به گونه اي شيوا بيان کرده است:

آنچه  يک ديدن کند ادراک آن              سال ها نتوان نمودن با بيان

باتوجه به اینکه نمی توان آداب ورسوم وفرهنگ یک قوم وملّت  ،وضعیت اقتصادی ، فرهنگی ،اجتماعی مردم را به راحتی عوض کرد ،بهترین راه حل را بر اساس  نتایج تحقیقات که بیشترین در صد یادگیری از طریق بینایی است انتخاب نمودیم،تدریس بااستفاده از وسایل کمک آموزشی ومشاهده عینی

اجرای راه حل:

کارهای قبل از  تدریس:

۱)تقسیم بچه های کلاس (۳۰نفر)به ۵گروه ۶نفری ۲) تقسیم فصل به قسمتهای مناسب، برای تدریس ۳)آماده کردن مطالب اضافی و حاشیه ای مورد نیاز برای تدریس قسمتهای گوناگون. ۴)آماده کردن و برنامه ریزی برای استفاده از تمام وسایل کمک آموزشی موجود در جای خود.   ۵)استفاده از اشکال مناسب باقسمتهای مختلف درس ۶) در جریان گذاشتن وکمک از دبیران که از خودرو ی آنها استفاده کنیم ۷)بالا بردن اطلاعات عمومی خودم در زمینه خودرو

شروع تدریس:

– بردن تک تک گروهها به ترتیب داخل حیاط

– کمک از خود دانش آموزان برای تدریس که چقدر با  اتومبیل وقطعات  آن آشنایی دارند وشنیدن صحبتهای آنان

– کامل کردن صحبتهای بچه ها و درس ازروی اتومبیل همکاران ودیدن قطعات بطور عینی ولمس قطعات

–  بعد از مشاهده عینی ،جلسه  کلاسی و استفاده از شکلها،پوسترها ونقاشی  قطعات اتومبیل مناسب بادرس وکمک از خود دانش آموزان باتوجه به اینکه  قطعا ت رااز نزدیک دیدند ولمس نمودند برای کامل شدن ویادگیری بهتر(اشکال در ضمائم )

– در پایان هر قسمت یا در جلسات بعدی از دانش آموزان بصورت شفاهی یا کتبی ارزشیابی صورت می گرفت. بدین صورت که با استفاده ازاتومبیل داخل حیاط وانگشت گذاشتن روی قطعات ،یانشان دادن شکلها ،پوسترها و… از دانش آموزان سؤال می شد.  این نکته در یادگیری بچه ها و تکرار مطالب بصورت تصویری یا عملی بسیاری مؤثر بود. دانش آموز باید درس را می فهمید تا بتواند توضیح دهد. در امتحاناتی که از طریق پوستر قطعات بطور شفاهی سؤال می شدویا از طریق ماشین ومشاهده عینی بود بااستقبال بیشتری ربرو می شدیم.

شواهد(۲) ابزارهای اطلاعاتی:

– وسیله کمک آموزشی ( اتومبیل همکاران وسرایدار مدرسه) – پوستر وعکسهای مربوط به قطعات اتومبیل – دانش آموزان پایه سوم – والدین دانش آموزان -امتحانات شفاهی وکتبی

گرد آوری اطلاعات:

– بالا بودن سطح نمرات امتحانات شفاهی از طریق مشاهده عینی اتومبیل ویا پوستر قطعات – نظر خواهی از دانش آموزان و احساس رضایتمندی بچه هااز این روش تدریس

– حضور والدین  در آموزشگاه وابراز رضایتمندی از اینکه بچه هادر منزل این بخش را از روی ماشین ،بحث وگفتگوباپدر وبرادرمرور می کنند وجو خوبی در منزل حکمفرماست.

– رضایت همکاران ازاین روش که آنها هم اطلاعاتشان در زمینه خودرو بیشتر شده است

– استفاده از  سؤالات تصویری در امتحان کتبی

– احساس خوب ونداشتن استرس دانش آموزان  در امتحانات کتبی وشفاهی

این بخش البته برسر راه  مشکلاتی  از قبیل کمبود رسانه آموزشی ، نبودن ماشین در روزهایی که قرار برتدریس این بخش بود  ،عدم تطابق مطالب وعکسهای ماشین داخل کتاب که مربوط به پیکان می باشد و ماشینهای امروزی که مدرن می  باشندو…..وجود داشت.

ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار:

۱)دانش آموزان در کلاسی که به اینگونه تشکیل می شود حضوری فعال دارند و معلم متکلم وحده نیست.

۲) فضای کلاس درس کار و فن آوری متنوع بوده و در حاشیه مطالب زیادی گفته می شود که اصلاً در کتاب وجود ندارد وموجب توجه بیشتر دانش آموزان به درس می شود.

۳) دانش آموزان در رابطه با مبحث مورد تدریس، سوالات متنوع و زیادی را مطرح می کنند. بویژه آنکه بسیاری ازابزارها و قطعات را از نزدیک می بینند و یا از طریق پوستر درباره آنها بحث می کنند.

۴)در این روش، با استفاده از وسایل کمک آموزشی، یادگیری مباحث عمیق تر است.

۵) در یک کلاس فعال جایی برای بی نظمی و اخلال شاگردان باقی نمی ماند.

۶) مدیرمدرسه ، معاونین، بعضی همکاران و والدین و … این روش تدریس رامفید ومؤثر می دانند.

۷) بسیاری از دانش آموزان این روش تدریس را باعث علاقه مند شدن خود به این درس و بعضی از رشته های فن آوریی وکار ای معرفی شده در کتاب و همچنین افزایش اطلاعات عمومی خودمی دانند و اعتقاد دارند وسایل کمک آموزشی دراین راه بسیار موثر بوده اند

۸) اکثر دانش آموزان خوب اعتقاد دارند که قبل از امتحان کار وفن آوری ثلث و میان ثلث استرس و هیجان ندارند، چون مطالب را این بخش رابه خوبی درک کرده اند

۹) در این روش دانش آموزان فشار زیادی برای حفظ مباحث درس کار و فن آوری متحمل نمی شوند و میانگین نمرات نیزبالاست.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

کسب نتایج  پیرامون مقوله  جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  جذاب ساختن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فن آوری با وسایل کمک آموزشی نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

منابع

 ۱-احمدی حمیدروزنامه خراسان یکشنبه ۲۷/۱/۱۳۹۱ص ۱۲

۲-الهیاری ،زهرا، ۸۰-۸۶

۳-دهخدا،علی اکبر، لغت نامه

۴-دلاور،علی-۱۳۷۴-ص۱۳۸

۵-سیف،علی اکبر،روانشناسی پرورشی،انتشارات آگاه ۱۳۷۶

۶-شاملو،محسن«بررسی راههای ایجادانگیزه مطالعه وتحقیق دردانش آموزان »استادراهنما:جناب آقای حبیب ا.. زارعی

۷-فخرایی،سیروس،نقش عوامل محیطی-اجتماعی درانگیزه های تحصیلی دانش آموزان –تربیت ماهنامه پرورشی وزارت آموزش وپرورش،سال سیزدهم مهر۱۳۷۶

۸-مجوزی ،عبدالله ،چراتشویق

۹-« مقدم،بدری،کاربردروانشناسی درآموزشگاه، انتشارات صداو سیما ۱۳۷۹»

۱۰- معین ،محمد،فرهنگ معین

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

6 + 1 =