دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس تشویق نمایم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس تشویق نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس تشویق نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

تجزیه و تحلیل داده ها

در اولین جلسه با کار دانش آموزان را برای انجام کار به صورت گردهمایی کوچک تقسیم کردیم و برای هر گروه ، سر گروه تعیین نمودیم که سر گروه از دانش آموزانی بود که از لحاظ درسی و انجام کار عملی در موقعیت بهتری قرار داشت. و سپس توضیحاتی در رابطه با کارگاه مدرسه و توصیف کارگاه که از لحاظ مکانی با آزمایشگاه علوم مشترک بودند و در رابطه با کارگاه مدرسه که متصدی ندارد و نبود متصدی باعث به هم ریختگی و نامنظم بودن کارگاه می شود. که از سر گروه و دانش آموزان خواسته شد که نظم و انظباط گروهی را در رابطه وسایل بیشتر رعایت کنند. دانش آموزان در گروههای خود سازماندهی شدند. مدتی طول کشید تا بچه ها با هم هماهنگ شوند و بتوانند به صورت گروهی کار کنند وظایف مشخص شده توصیه های ایمنی جهت انجام کار درکردن کارگاه و حفظ نظم و انظباط پرهیز از شوخی کردن در هنگام کار با وسایل مخصوصاً وسایل برقی به دانش آموزان گوشزد شد. وسایل در اختیار گروهها قرار می گرفت و آنها هم بعد از توضیحات لازم توسط دبیر مربوطه شروع به ساختن وسیله ی مورد نظر می کردند معلم هم بعنوان راهنما بر کارهای دانش آموزان نظارت داشت و رفع اشکال می کرد. و توضیحاتی در باره وسایل نحوه کار و سؤالات دانش آموزان را پاسخ می داد.

جدول شماره (۱)

۱۵ ۱۴ ۱۳ ۱۲ ۱۱ ۱۰ ۹ ۸ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱
۷ ۱۰ ۱۱ ۹ ۷ ۹ ۶ ۵ ۳ ۳ ۴ ۶ ۶ ۶ ۶

 

۳۰ ۲۰ ۲۸ ۲۷ ۲۶ ۲۵ ۲۴ ۲۳ ۲۲ ۲۱ ۲۰ ۱۹ ۱۸ ۱۷ ۱۶
۷ ۸ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۱ ۱۰ ۸ ۹ ۱۱ ۷ ۱۰ ۱۱ ۹ ۹

 

لازم به تذکر است جدول شماره یک مربوط به آزمون تشخیصی نسبت به شناخت وسایل و انجام کار گروهی ، مشارکت دانش آموزان در گروه و انجام کار عملی می باشد و از ۱۲ نمره عملی درس کار و فناوری پایه سوم می باشد و اسامی دانش آموزان بر اساس شماره دفتر نمره کلاس می باشد.

راه حل های پیشنهادی

از آن جایی که هدف این طرح به کارگیری انجام کار گروهی و مهارت کار عملی در جهت بهبود عملکرد کار گروهی – عملی دانش آموزان است. ابتدا به مطالعه پیشینه ی پؤوهش پرداخته شود تا دیدگاه روشنی نسبت به موضوع و مسائل پیرامون آن حاصل گردد.

پژوهش زمانی دارای اهمیت است که برآمده از مطالعات کافی در باره پیشینه موضوع باشد وقتی از اطلاعات دیگران آگاه باشیم می توانیم با نقد و تجزیه و تحلیل منطقی آنها وضعیت خودمان را مشخص کنیم و همواره از خود بپرسیم: آیا اطلاعات به دست آمده منطقی و عملی است ، اطلاعات به دست آمده دارای چه نکات مثبت و منفی است و پرسش های دیگر که تحقیق را هدایت کند. مطالعه دقیق روش های گروهی فعال ، گرفتن تست روان شناختی گروهی ویژه ی دانش آموزان، تشکیل جلسات توجیهی برای اولیاء، بررسی رفتار دانش آموزان خجالتی، اجرای راههای مناسب عملی برای تقویت روحیه ی پذیرش جمعی در کار عملی. برطرف کردن خجالت دانش آموزان، تشکیل نمایشگاه از فعالیت عملی دانش آموزان در گروه، تشویق و ترغیب مناسب و به جا ، اجرای روش های فعال تدریس، نظرسنجی از والدین و دانش آموزان در انتهای کارهای اجرایی.

انتخاب راه حل

برای حل این مشکل راه حل های زیادی به ذهنم رسید و با نظرخواهی از خود دانش آموزان برای اینکه کارهای عملی و گروهی هم با کیفیت و کمیت، سازگاری داشته باشد و هم بتواند انتظارات فراگیران و معلم را هم برآورده کند پیشنهاداتی مطرح شد.؟

  • گروه بندی که یک نفر به عنوان سرگروه و هماهنگ کننده اعضاء و همچنین تقسیم وظایف بین گروه
  • تهیه کیت های آموزش کار و فناوری
  • آموزش مهارت های جمعی و نحوه ی برقراری ارتباط گروه
  • استفاده از نرم افزارهای آموزشی در باره کارهای عملی کار
  • خرید چندین جلد کتاب در زمینه انجام کار عملی مربوط به کتاب و در اختیار قرار دادن دانش آموزان
  • مطرح کردن موضوع در شورای دبیران مدرسه و درخواست کمک از دیگر همکاران راه حل اول کار مشکلی نبود و دانش آموزان با توجه به علاقه و روابط اجتماعی که با هم داشتند گروهبندی در بین آنها انجام گرفت و سرگروهها مشخص شد. کار گروهی به دانش آموزان نحوه تعامل و برقراری ارتباط با همدیگر را در آنها تقویت می کند و باعث میزان رضایت و پیشرفت در کار و علاقه مندی فراگیران برای کار عملی شد. و ثبت نمرات در سال نشان دهنده ی موفقیت فراگیران در کار کارگاهی بود و مطالب برای آنها از عمق بیشتری برخوردار بود.

مراحل اجرای راه حل و نظارت بر آن

پس از برنامه ریزی های به عمل آمده زمینه برای اجرای راه حل ها فراهم گردید. گروهبندی هایی که برای دانش آموزان در نظر گرفته بودیم و فعالیتهای عملی هر گروه را نیز مشخص نمودیم. مراحل کار گروهی – عملی به شرح ذیل است:

  • سازماندهی
۳۰ ۲۹ ۲۸ ۲۷ ۲۶ ۲۵ ۲۴ ۲۳ ۲۲ ۲۱ ۲۰ ۱۹ ۱۸ ۱۷ ۱۶ ۱۵ ۱۴ ۱۳ ۱۲ ۱۱ ۱۰ ۹ ۸ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

در زمینه فعالیت گروهی دانش آموزان بعد از شناخت ویژگی های اعضای کلاس تشکیل گروهها به صورت دانش آموزان سطح بالا ، متوسط و ضعیف را نمودم. گروهبندی بین دانش آموزان به صورت ۶ گروه ۵ نفری تقسیم شدند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی  دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی  دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری  

کسب نتایج  پیرامون مقوله تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی  دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری

منابع و مآخذ

  • حسن شعبانی مهارتهای آموزشی و پرورشی (در روشها و فناوریون تدریس) تهران. (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی) ۱۳۸۰٫
  • گزارشهای برتر اقدام پژوهی – گردآوری: پژوهشکده تعلیم و تربیت استان همدان – انتشارات کوثر،۱۳۸۹
  • اقبال قاسمی راهنمای عملی پژوهشی در عمل، تهران: وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت ۱۳۸۰

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

34 − 30 =