دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی به ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن به موفق شوم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی به ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن به موفق شوم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۰ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی به ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن به موفق شوم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

اجرای فعاليت های تکميلی در سال جاری و نظارت بر آن

اجرای راه حل اول

عنوان : تعمیم و تطبیق کاربرد رسم ریاضی

هدف  : – آشنایی دانش آموزان با کاربرد و کارائی رسم های تزیینی و فنی در مکان ها و موقعیت های مختلف

– به قول نژاد صادقي ( ۱۳۷۶ ) ایجاد یک تصویر عینی ساده و روشن در ذهن آنان و فراهم آوردن زمینه برای علاقه مندی بیشتر فراگيران است .

اجرا : از همان اوایل سال در نيمه دوم مهرماه به بخش رسم هندسه كه رسیدیم تصاویری در مورد کاربرد رسم ها در زمینه های مختلف به آنان نشان دادم تا با دیدن کاربرد رسم ها در مکا ن ها و موارد متفاوت زمینه علاقه مندی آنان را ایجاد نمایم و توجه آنان را به اين قسمت جلب نمايم . (پیوست شماره۱۳  ص۴۴)

برای این کار صفحاتی از رسم های متفاوت اول و دوم وسوم راهنمایی با کاربردهایشان را در موقعیت های متفاوت به آنها نشان دادم . از جمله :

-کاربرد رسم صفحه ۲۸ کتاب ریاضی سوم راهنمایی در آینه کاری .  (پیوست شماره۱۴ ص۴۵)

-کاربرد رسم صفحه ۴۹ کتاب ریاضی سوم راهنمایی در سرامیک و کاشی (پیوست شماره۱۵   ص۴۶ )

-در رسم صفحه ۴۰کتاب ریاضی دوم راهنمایی به دانش آموزان طراحی را آموزش داده که صفحه را شطرنجی نموده و الگوی مورد نظر را در آن طراحی کنند که این مورد را در کاشی کاری ، قالی بافی ، آجرنمای جدید و قدیم ، گلیم بافی و…. می توان مشاهده کرد . (پیوست شماره۱۶ از ص۴۷ تا ص ۵۱)

– کاربرد رسم صفحه  ۱۸۷ کتاب ریاضی دوم راهنمایی همان رسم فنی بوده که من طرحی از رسم فنی یا قطعات بوشینگی و رزینی را به آنان نشان دادم که با طراحی و ساخت این وسیله توسط متخصصان کشورمان دیگر لزومی به وارد کردن آن قطعه از کشور ژاپن نيست . (پیوست شماره ۱۸  ص۵۲)

– همچنین هدف رسم صفحه ۱۲۶ کتاب ریاضی دوم راهنمایی آموزش نقشه کشی وپلان و نما یعنی همان رسم فنی می باشد كه به اين منظور چند نما و پلان را به آنان نشان دادم.  (پیوست شماره ۱۹  ص۵۳)

البته امروزه با استعانت از شیوه های علمی ارائه شده به راحتی می توان با استفاده از روش های سنتی یا رایانه ها و برنامه های اتوکد و … ساختمان ها و تاسیسات بزرگ را به وسیله نقشه کشی به تصویر کشید و برای ساخت در اختیار متخصصان قرار داد .

– حال کمی زمینه برای علاقه مندی و آشنایی آنان با کاربرد رسم هندسی بوجود آمده بود (پیوست شماره۲۰ ص۵۴)که باید اقدام به فعالیت های بعدی می کردم .فعاليت هاي  انجام شده را با همكارانم در هر بخش در ميان مي گذاشتم كه بسيار مورد توجه وتاييد ايشان قرار مي گرفت . ( پيوست شماره ۲۱ ص۵۴)

اجرای راه حل دوم

عنوان : آموزش طرحی با نام گره

هدف : – آشنايی بارسم تزيينی

– تعمیم و تعميق یادگیری رسم ریاضی جهت تقویت استعداد توان مندی های دانش آموزان

اجرا

در اجرای راه کارهای سال گذشته کتاب نقش به روایت هندسه ، معرفی گردیده شد که در آن به این نکته اشاره شد که برای کشیدن طرح هندسی ، لازم به رسم کلیه طرح نیست بلکه با کشیدن قسمتی از آن با دوران یا انتقال می توان شکل را کامل کرد .

در تاريخ ۸/۹/۸۷ رسم طرحی به نام گره را به دانش آموزان معرفی کردم که در آن ۱۲/۱ از شکل رسم می شود و با دوران طرح کامل می گردد و کاربرد آن را در قسمت های مختلف از جمله درب های مشبک رنگی ، منبت کاری ، آینه کاری ، خاتم کاری ، میناکاری ، فرش،    کاشی کاری و….نشان دادم . (پیوست شماره ۲۲ از ص۵۵ تا ص۵۸)

در این طرح با دانش آموزان به این هدف نیز رسیدیم که می توان یک طرح را رسم کرد ولی در موارد و کاربردهای متفاوتی به کار بست . تا این جا با راه کارهایم توانسته بودم نظر دانش آموزان را به رسم جلب کنم و زمینه ای برای علاقه مندی آنان ایجاد نموده و جوابی برای این سوال که همیشه برای دانش آموزان مطرح بود که « رسم چه کارش به ریاضی ؟ » پیدا کنم .

در این قسمت نیز با همکارانم سركار خانم ها سلطاني ، اوجي و زارع در مورد اجرای این مرحله و مرحله ی بعدی صحبت و تبادل نظر داشتم و از راهنمايي آنها بهره گرفتم . (پیوست شماره ۲۳ ص۵۸)

اجرای راه حل سوم

عنوان :  بازدید از آینه کاری کاشی کاری  ومنبت کاری اماکن متبرکه و طراحی و رسم آن توسط دانش آموزان

هدف : آشنایی با رسم های تزیینی

در این قسمت تاجایی که امکان داشته سعی شده تا تجسم فضایی درک علمی  و تفکر منطقی تحقق یابد وهر جزء از درس را با تصویر عینی که به اندازه کافی ساده و روشن باشد مرتبط کنم ( با توجه به مطالب نژاد صادقی ۷۶ )

– به علاوه برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموز با معلومات شان وکمک به حل مسایل آنها وایجاد ذوق و اشتیاق در آنان نيز از ديگر اهداف اين بخش است .

اجرا :  با توجه به نتایجی که در مدرسه راهنمایی پویش داشتم سعی کردم دانش آموزان مدرسه راهنمایی فرزانگان را نیز با هماهنگی مدیر مدرسه در تاريخ ۹/۱۰/۸۶  به بازدید از حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع)ببرم . در آنجا پس از زيارت ، دانش آموزان گروه بندي شدند و هر گروه قسمت هاي مختلفي از جمله آينه كاري ، منبت كاري و دريچه هاي مشبك رنگي را طراحي مي كردند . (پیوست شماره ۲۴ ص۵۹)

روز بعد از بازدید ، دانش آموزی می گفت که من فکر کردم که ریاضیات فقط یک سری فرمول و تست و محاسبات است نمی دانستم ریاضی اینقدر جالب و گسترده است . (پیوست شماره ۲۵ ص۶۰ و ۶۱)

تا اینجا موفق شده بودم حس کنجکاوی دانش آموزان را جلب کنم و به آنان در حل مسایل کمک نموده و ایجاد ذوق و اشتیاق نمایم .

دراین مرحله نیز با همكاران بحث و تبادل نظری داشته و نظرات آنان را جویا شدم (پیوست شماره۲۶ ص۶۱)

نمونه اي از رسم هاي طراحي شده توسط دانش آموزان به پيوست ارسال مي گردد . ( پيوست شماره ۲۷ از ص  ۶۲ تا ص ۶۷ )
اجرای راه حل چهارم

عنوان : درست کردن احجام هندسی جذاب

هدف : آشنایی با منابع مختلف

– در این روش فعاليت دانش آموز با مواد و ابزارهای متنوعی مانند مدل ها تصاویر و نمادهای گرافیکی ریاضی و توضیحات جنبی و جذاب ترتیب داده شده تا سبب افزایش درک مفاهیم و بهره وری مناسب از وسایل گردد . ( با توجه به مطالب اميني و صالحي ، ۷۸ )

اجرا

در این مرحله کتاب « احجام هندسی بسازیم » از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را به آنان معرفی کردم (پیوست شماره ۲۸ ص۶۸ ) در این کتاب الگوهایی از احجام هندسی از دوازده وجهی ، مکعب يخ بیست وجهی ، صلیب هشت وجهی ، دوازده وجهی قطری ، پنج چهار وجهی ، معرفی گردیده که در مورد مراحل ساخت آن یعنی : برش ، خط انداختن ، تا کردن چسباندن وتزیین توضیحاتی داده است .

جهت رسیدن به هدفم در تاريخ ۲۰/۱۱/۸۷ الگوهای کتاب را کپی کرده و دراختیار گروه های هر کلاس قرار دادم و آنان باکمک دوستان احجام هندسی را درست کردند (پیوست شماره ۲۹ ص ۶۹)

سپس با کمک دانش آموزان نمایشگاهی از کارهای آنان تشکیل دادیم(پیوست شماره ۳۰ ص۷۰ )

كه مورد تأييد همكاران و مسئولين محترم مدرسه قرار گرفت ( پيوست ۳۰ ص ۷۱)

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

فهرست منابع

– اسدی ، نسترن . (سال ۱۳۸۱) ، مقاله خلاقیت و آموزش ریاضی ، دبیر ریاضی مرکز پیش دانشگاهی کوثر سنندج ، ناحیه ۱ .

– تصویر رودی ، فرشته . (سال ۱۳۸۴) ، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش تبین جایگاه فعالیت های مکمل و فوق برنامه ، انتشارات رسانه تخصصی ، سازمان آموزش و پرورش استان کرمان .

– زمرشیدی ، حسین . (پاییز۱۳۷۰) ، کاشی کاری ، انتشارات کیهان ، چاپ اول .

– زمرشیدی ، حسین . (  تابستان ۱۳۶۸ ) ، طاق و قوس ها ، انتشارات كيهان ، چاپ اول .

-شرف الدین ، احمد . (سال ۱۳۸۳) ، هندسه دلپذیر ، انتشارات مدرسه ، چاپ سوم .

–  صالحی طالقانی ، امیر . (بهمن۱۳۷۸)مقاله هندسه کاغذ و تا در کلاس درس ، مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران ، دفتر نشر فخر دانش ، معاونت و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش تهران .

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

58 − 52 =