اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات رفتاری دانش آموزان را در ساعت درس با استفاده از روش هاي نوين تدريس مرتفع نمایم ؟

اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات رفتاری دانش آموزان را در ساعت درس با استفاده از روش هاي نوين تدريس مرتفع نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات رفتاری دانش آموزان را در ساعت درس با استفاده از روش هاي نوين تدريس مرتفع نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس

تجزيه و تحليل و تفسير داده ها

بر اساس شواهد ۱ دانش آموزان، در نظر خواهي های خود همگي خواستار اين بودند که به جای توضيح درس سئوال های متن کتاب را گفته و در آخر از بين آنها چند تا سئوال مهم را مشخص نمايم تا وضع کلاس بهبود يابد. زيرا طبق اظهار نظر خودشان وقت، قدرت یادگیری مطالب را نداشتند. از نظر اين دانش آموزان چنين معلمي، بهترين معلم به شمار مي رفت. زيرا اينجانب معمولاً درس را توضيح داده و به شکلي که مورد نظر دانش آموزان بود سئوال نمي گفتم. در دو تا از برگه های نظر خواهی نيز عنوان شده بود که ما اصلاً به دروسی مثل ریاضی  علاقه نداريم زيرا مي خواهيم بازيگر بشويم. با توجه به رابطه ی عاطفی که در کلاس برقرار شده بود وقتی از بچه ها سئوال نمودم که چه کسی به بازيگری علاقه دارد سريع دو نفر از بچه ها دست خود را بلند کرده و خيلی خوشحال از من شرايط ادامه تحصيل در بازيگری را پرسيدند و من متوجه شدم اينها دقيقاً همان دانش آموزانی هستند که در کلاس موقع تدريس به نقاشی کشيدن مشغول مي شدند. مشاهدات کلاسی نيز نشان داد که دسته ای به خاطر زور و بازوی زياد می خواهند در کلاس قدرت نمايي نموده و زور خود را به رخ ساير دانش آموزان و معلم خود کشيده و طرفدار دسته ی طرح سئوال های مهم متن کتاب بودند. از طرفي آرايش کلاس و رفتار دانش آموزان نشان مي داد که دو دسته ي کاملاً متفاوت در کلاس حضور دارند که خود بيانگر اتحاد هر دسته با خودشان و ناسازگاري آنها با دسته ي ديگر و متفاوت بودن خصوصيات آنها بود بررسی رفتار دانش آموزان موقع پرسش و پاسخ کلاسی نيز نشان داد که اکثر بچه ها موقعي که از آنها سئوال مي شود در ۹۰ درصد موارد در پای تخته خواستار تکرار مجدد سئوال هستند و اين نشان مي داد که آنها به هر دليلي در فهم سئوال مشکل دارند. همچنين مشاهدات کلاسی و بررسی برگه ها نشان داد که بچه ها اکثراً موقعي که قرار بود پرسش و پاسخ کلاسی صورت گيرد استرس دارند. بنابراين براي تفسير داده ها از الگوي روش شش پرسش(آهنچيان و همكاران,۱۳۸۳,ص ۲۶۱) استفاده نموده و در پاسخ به پرسش هاي الگوي مورد استفاده مشكل كلاس در موارد ذيل جهت دادن راه حل پيشنهادي و نتيجه گيري خلاصه شده است.

  1. قدرت نمايي گروهي از دانش آموزان يعنی عدم وجود روابط اجتماعی و عاطفی مناسب بين بچه ها
  2. در نامگذاری گروه ها دانش آموزان از اسم هايي غير متعارف استفاده کرده بودند(الگو پذيري نادرست).
  3. عدم وجود انگيزه جهت يادگيري به دليل علاقه به بازيگری، نقاشي و تضاد مطالب درسی با علايق و مهارت های آنها.
  4. عادت به طرح سئوالات متن کتاب از سوی معلم و مقاومت در برابر بحث و توضيح مطالب درسي.
  5. عدم درک پرسش هايي که پای تخته سئوال می شد. و مقصر دانستن معلمين در ضعف درسي
  6. داشتن استرس موقع پرسش شفاهي(لرزش دست و پای دانش آموزان پای تخته کاملاً قابل مشاهده بود).
  7. طبق اظهارات خودشان وقت، قدرت و حوصله ی مطالب را نداشتند(عدم آشنايی با مهارت های مطالعه).
  8. بر اساس مشاهدات کلاسي و نتايج آزمون آغازين هماهنگ كشوري تعدادي از دانش آموزان با تراز علمی پايين به مقطع بالاتر راه يافته بودند

  ادبیات موضوع

برخی از آثار صاحب نظران و پژوهشگران را در رابطه با درس ریاضی شناسایی نموده و با در نظر گرفتن هدف خاص پژوهش خود، آن‌ها را بررسی، تحلیل و نقد نمودم تا در راستای پژوهش حاضر، از آن‌ها استفاده نمایم. بر این اساس، نتایج بررسی و مطالعات خود را در خصوص پیشینه و یافته‌های دیگران، در دو بخش نظری و عملی ارائه نموده­ام.

 الف: پیشینه نظری

ضرورت نیاز افراد به ریاضی بر همه­ی ما آشکار وغیر قابل انکار است. در بین مؤلفان و نویسندگان نیز، فراوانند  کسانی که در خصوص ضرورت یادگیری مفاهیم ریاضی و کاربرد آن در زندگی، مطالب ارزشمندی را به رشته­ی تحریر درآورده­اند، که در زیر به برخی از آنان اشاره می‌گردد:

مبینی(۱۳۸۰) تأکید زیادی بر نظم و دقّت دارد. وی در کتاب خود تحت عنوان «آموزش ریاضیات قبل از دبستان» چنین بیان داشته است که با تدریس ریاضیات به شناخت توانایی‌ها، استعدادها و علایق، همراه با سعی در جهت رشد و پرورش آن‌ها دست خواهیم یافت. رشد و پرورش این توانایی‌ها، قطعاً با پرورش نظم و دقّت آغاز خواهد شد؛ نظم و دقّت در توجه به اطراف، نظم و دقّت در شنیدن، نظم و دقّت در دیدن، در گفتار و رفتار، در اجرای بازی‌ها و مسئولیت‌ها، تصمیم گیری‌ها، نظم و دقّت در توانایی حل مسائل روزمره.

پس از مطالعه­­ی کتابی با عنوان «آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با روش کشورهای پیشرفته» تألیف شده توسط صفوی (۱۳۸۹) دریافتم که وی بر روش­های تدریس تأکید دارد و در ضمن پرداختن به تحولات جدید در یادگیری ریاضیات و دیدگاه‌های گوناگون در زمینه­ی آموزش آن، به این نتیجه رسیده است که آموزش ریاضیات در مدارس ایران از نظر محتوا و مقوله‌های ریاضی با کشورهای مورد مطالعه، تفاوت عمده­ای ندارد. به این معنی که، اغلب مطالبی که در کتاب‌های ریاضی کشور‌های پیشرفته گنجانده شده­اند، در کتاب‌های درسی ریاضی ایران نیز وجود دارند. اما، کتاب‌های درس ریاضی کشور‌های پیشرفته از حیث انتخاب هدف، رویکرد، راهبردها و روش‌ها و فنون آموزش ریاضیات از کتاب‌های ریاضی ایران بسیار غنی­تر و پیشرفته­تر هستند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس  اقدام پژوهی دبیر ریاضی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس اقدام پژوهی دبیر ریاضی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکلات رفتاری دانش آموزان در ساعت درس اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

منابع و ماخذ

  1. آقازاده, محرم, و احديان, محمد,(۱۳۸۰), راهنماي روش هاي نوين تدريس(براي آموزش و کار آموزي), آييژ, تهران, چاپ سوم.
  2. آقازاده, محرم, و افسانه, سنه,(۱۳۸۱), فرهنگ مطالعه و پژوهش: راهنماي معلم: ويژه دوره راهنمايي تحصيلي, تهران : موسسه فرهنگي منادي تربيت, وزارت آموزش و پرورش, چاپ سوم.
  3. آقازاده، محرم،(۱۳۸۸)، راهنماي روشهای نوين تدريس(بر پايه پژوهشهای مغز محوری، ساختگرايي، يادگيری از طريق همياری، فراشناخت و … )، آييژ, تهران, چاپ پنجم.
  4. آهنچيان، محمدرضا و همكاران,(۱۳۸۳), اقدام پژوهي: راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، گردآورنده رضا ساكي، انتشارات پژوهشكده تعليم و تربيت، تهران, چاپ سوم.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 5 = 3