دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۵۴ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي

راه کارهای پيشنهادی

چنانچه ملاحظه شد علت اصلی بسیاری از مسائل دانش آموزان در کاهش علاقه به رسم هندسی ندانستن کاربرد رسم  ، نداشتن احساس نیاز به رسم ، نداشتن ذوق ،  اشتیاق ، انگیزه ، سلیقه ، استعداد و همچنین وقت و فرصت کافی برای کشیدن رسم و تدریس این مطلب و ندانستن منابع اطلاعاتی در این زمینه می باشد .

در سال های قبل شش راه کار برای علاقه مندی دانش آموزان به رسم اجرا كرده بودم که عبارتند از :

۱- بازدید از آینه کاری و کاشی کاری و منبت کاری اماکن متبرکه و طراحی و رسم آنها توسط دانش آموزان

۲- رسم چند قوس و گنبد (گنبد شاهچراغ، قوس دروازه قرآن و … )

۳- بردن چند قطعه مکانیکی در کلاس درس و رسم آن قطعات

۴- درست کردن یکی از الگوهای فراکتال هندسی به نام برف دانه کخ

۵- معرفی ستاره جغرافیا که معرف جهات اصلی و فرعی جغرافیا می باشد

۶- معرفی چند کتاب

امسال به وسیله فعالیت های تکمیلی حدود دوازده راه کار دیگر را پیشنهاد نمودم که عبارتند از :

۱- تعمیم و تطبیق کاربرد رسم ریاضی درزندگي دانش آموز و محيط پيرامون

۲- آموزش طرحی با نام گره و کاربرد آن

۳- درست کردن احجام هندسی جذاب

۴- کاربرد رسم هندسی در نقوش سنتی و معماری

۵- معرفی و کاربرد رسم هندسی در الگوهای خیاطی و تذهیب

۶- تهیه پوستر و ارائه آن در همایش ها و گردهمایی هاي همكاران

۷- تهیه برنامه Power point  و ارائه آن در کنفرانس ها و همایش های مختلف آموزشي

۸- معرفی چند منبع مطالعاتی

۹- استفاده از رایانه در ارائه مطالب ترسیم و معرفی برخی ابزارهای ترسیمی مثل  اتوکد

۱۰- دعوت از افراد صاحب نظر در زمینه رسم هندسه

۱۱- بازدید از مغازه ها ی منبت کاری و خاتم کاری

۱۲ – تشکیل نمایشگاه از رسم های دانش آموزان

خلاصه اجرای راه کارهای پيشنهادی سال گذشته و نظارت بر آن

رسم ها را می توان به دو قسمت تزیینی و فنی تقسیم کرد . رسم های تزیینی در معماری ، ساخت و طراحی ، مثل گچ بری ، منبت کاری ، پنجره های مشبک ، تابلوها و …کاربرد دارد و رسم های فنی برای بیان مشخصات و جزییات قطعات ، نماها ، پلان ها که در مهندسی معماری ، عمران ، معادن و …. استفاده می شود .

با توجه به این تقسیم بندی سعی بر آن داشتم که در اجرای فعالیت های تکمیلی به هر دو نمونه رسم (تزیینی و فنی) توجه کنم .

قبل از انجام کار ، یک سری مطالب مانند : ( رسم چهار ضلعی ها عمود منصف نیمساز زاویه رسم دایره و تقسیم آن به قسمت های مختلف و … ) را به عنوان یادآوری آموزش دادم .

اجرای راه حل اول

عنوان : بازدید از آینه کاری و کاشی کاری و منبت کاری اماکن متبرکه و طراحی و رسم آن توسط دانش آموز

هدف :  – آشنایی با رسم تزیینی

در این قسمت تا جایی که امکان داشته سعی شده تا تجسم فضایی درک عملی و تفکر منطقی تحقق یابد و هر جزء از درس را با تصویر عینی که به اندازه کافی ساده و روشن باشد مرتبط کنم (با توجه به مطالب نژاد صادقی ، ۷۶)

اجرا

در تاريخ ۲۹/۸/۸۴ تعدادي از دانش آموزان مدرسه راهنمایی پویش را به بازدید از اماکن متبرکه برده و پس از گروه بندی شروع به طراحی و کشیدن طرح های مختلف  آینه کاری ، منبت کاری ، کاشی کاری ، در و پنجره های مشبک کردند    ( پیوست شماره۴ ص۳۴)

آنان توانستند کاربرد رسم ریاضی را با تصاویر عینی که به اندازه کافی ساده و روشن بود مرتبط کنند .

اجرای راه حل دوم

عنوان : رسم چند قوس و گنبد

هدف : آشنایی با رسم های تزیینی

– در این راه حل سعی شده که دانش آموز اماکن اطرافش را به کمک نمودار و نقشه ترجمه کند و با دانش ریاضی خود نتایج حاصل را تفسیر کند و ببیند که چگونه ریاضیات در جهان واقعی کاربرد دارد و از درون جهان اطراف آنها زاده شده (با توجه به مطالب نشریه داخلی کمیته بهره وری ، آبان ماه ۷۹)

اجرا

در کتاب طاق و قوس دکتر حسین زمرشیدی رسم هندسی بیش از صد طاق و قوس بیان شده که با انتخاب رسم گنبد حضرت شاهچراغ (احمد بن موسی (ع)  )قوس ورودی دروازه قرآن ، قوس ورودی بارگاه امام رضا (ع)و گنبد بقعه سید رکن الدین یزد و قوس میدان آزادی تهران در تاريخ ۲۷/۹/۸۴  شروع به فعالیت کردم .

ابتدا با نشان دادن عکس هایی از آن اماکن ایجاد انگیزه نموده ، سپس با کمک    دانش آموزان روی تابلو مرحله به مرحله رسم گنبدها و قوس ها را انجام دادم (پیوست شماره ۵   ص۳۵)

این رسم را قبل از کلاس بر روی طلقی کشیده و با منطبق کردن بر ترانسپرنت  عکس ها و با استفاده از دستگاه اورهد دانش آموزان را توجیه کردم که چگونه ریاضیات از درون جهان اطراف آن ها زاده شده و کاربرد رسم را بصورت عینی به آنها نشان دادم (پیوست شماره۶  از ص۳۶تا ص۳۸)

اجرای راه حل سوم

عنوان : بردن چند قطعه مکانیکی به کلاس درس و رسم آن قطعات

هدف : آشنایی با رسم های فنی

– در این قسمت سعی کردم به آنها نشان دهم که رسم ریاضی می تواند در خدمت مدل سازی فرایندهای اجتماعی ، اقتصادی ، صنعتی قرار بگیرد و نیز توجه شود که پیش بینی این فرایندها در عرصه تصمیم گیری ها بسیار مهم است .  (با توجه به مطالب ظهوری زنگنه ، ۷۹)

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزانم با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

فهرست منابع

– اسدی ، نسترن . (سال ۱۳۸۱) ، مقاله خلاقیت و آموزش ریاضی ، دبیر ریاضی مرکز پیش دانشگاهی کوثر سنندج ، ناحیه ۱ .

– تصویر رودی ، فرشته . (سال ۱۳۸۴) ، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش تبین جایگاه فعالیت های مکمل و فوق برنامه ، انتشارات رسانه تخصصی ، سازمان آموزش و پرورش استان کرمان .

– زمرشیدی ، حسین . (پاییز۱۳۷۰) ، کاشی کاری ، انتشارات کیهان ، چاپ اول .

– زمرشیدی ، حسین . (  تابستان ۱۳۶۸ ) ، طاق و قوس ها ، انتشارات كيهان ، چاپ اول .

-شرف الدین ، احمد . (سال ۱۳۸۳) ، هندسه دلپذیر ، انتشارات مدرسه ، چاپ سوم .

–  صالحی طالقانی ، امیر . (بهمن۱۳۷۸)مقاله هندسه کاغذ و تا در کلاس درس ، مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران ، دفتر نشر فخر دانش ، معاونت و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش تهران .

– ظهوری زنگنه ، حمیدرضا . (شهریور ۱۳۷۹) ، خبرنامه کمیته برنامه ریزی ستاد ملی جهانی ریاضیات ، معاونت پژوهشی وزارت علوم و تحقیقات وفناوری ، شماره ۱ .

– غربی، مظفر. (تابستان ۱۳۸۱)، نقش (به روایت هندسه) ،انتشارات عابد، چاپ اول .

– غربی ،مظفر. (تابستان ۱۳۷۹)، هنر ریاضی، انتشارات یکان ،چاپ اول .

-کشاورز، محمد علی .(زمستان ۱۳۷۸)،بیان تصویری با شکلهای هندسی، انتشارات مدرسه، چاپ اول .

-کیامنش، علیرضا، نوری، رحمان .(اسفند ۷۷)،یافته های سومین مطالعه ی بین المللی انتشارات پ‍ژوهشکده تعلیم و تربیت تهران ،چاپ اول.

– منزوی ،محمد باقر. (تابستان ۱۳۸۳)،گاهنامه فرزان (گاهنامه انجمن معلمان و دبیران ریاضی استان چهارمحال بختیاری، نشر آصف، سال هشتم .

– موسوی ، سید ابوالحسن، وحیدی ،عبدالنبی و دیگران (سال۱۳۸۴)رسم فنی عمومی تهران، نشر کتابهای درسی ایران.

– نشریه داخلی کمیته بهره وری. ( آبان ۱۳۴۲ ) ، دانشگاه فردوسی مشهد .

– نژادصادقی ، نوراله. (پاییز ۱۳۷۶) ، رشد آموزش ریاضی ، دفتر انتشارات کمک آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی .

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 38 = 39