اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم چالش های تدریس درس … دوره متوسطه را بررسی کنم ؟

اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم چالش های تدریس درس … دوره متوسطه را بررسی کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۳ صفحه

اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم چالش های تدریس درس … دوره متوسطه را بررسی کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه

تجزيه و تحليل اطلاعات

پس از مطالعه اسناد و مدارك و بحثها ، اطلاعات حاصل از اين فرايند مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت، اشكالات و كاستي هاي كلاس هاي درس رياضي تعيين شد. راههاي مناسبي براي تقويت بچه ها فهرست شد و خلاصه يادداشت برداري شد.

خلاصه يافته هاي اوليه

برخي علل ضعف دانش آموزان در درس رياضي به اين شرح است:

۱- آشنا نبودن برخي از معلمان به فنون و نحوه تدريس درس رياضي ( روش تدريس رياضي)

۲- آموزش نديدن برخي از معلمان در اين زمينه ( معلماني كه با مدرك لیسانس بدون گذراندن دوره کارورزی  و روشهاي تدريس و نحوه بررسي كتب درسي استخدام شده اند طبيعي است كه در تدريس اين درس به مشكل اساسي برخورد نموده باشند.

۳- فقدان ارزيابي كار معلمان در اين زمينه.

۴- بي توجهي معلمان به طرح درس ( شيوه جديد – روش ۹ گانه گانيه ) –

۵- تمرين نكردن ، بي توجهي به دفتر تمرين درس رياضي.

۶- تنوع نداشتن تدريس درس رياضي ، استفاده از روشهاي قديمي و سنتي و حل در تخته سياه و استفاده نكردن معلمان از روشها و شيوه هاي نوين تدريس درس رياضي (به كارگيري مواد آموزشي و … . )

۷- آشنا نكردن دانش آموزان با اهميت درس رياضي و ناشناخته ماندن قلمرو و اهداف درس رياضي در اين سطح.

۸- ناآشنايي برخي از معلمان درس رياضي به روان شناسي تربيتي و شناخت ذهني دانش آموزان.

۹- نداشتن معيار مشخص در ارزشيابي درس رياضي.

۱۰- بي توجهي معلمان به راههاي شكوفا سازي خلاقيت هاي دانش آموزان

۱۱- بي توجهي به علايق و انگيزه ها و توان فكري دانش آموزان به هنگام تدريس درس رياضي.

۱۲- بي سوادي و كم سوادي برخي از اوليا در نرسيدن به تكاليف و تمرينات درس رياضي.

اصول و مباني تدريس درس رياضي

در تدريس درس رياضي مثل ساير دروس بايد اصول و مباني ويژه اي را در نظر گرفت از آن جمله:

۱- تنها ذوق و علاقه و استعداد براي اين درس كافي نيست بايد قواعد و روشهايي را نيز ياد بگيريم.

۲- بايد در تدريس اين درس از مباني و روشهاي اساسي و شيوه هاي مناسب تدريس استفاده و از وسايل كمك آموزشي مخصوص استفاده شود تا كارآيي لازم در اين زمينه حاصل شود.

۳- هر كسي نمي تواند معلم رياضي باشد. معلم رياضي نخست بايد آموزش كافي ببيند و قدرت تدريس داشته باشد ، سپس به تدريس اين درس اشتغال داشته باشد.

۴- از اوليا دانش آموزان براي بهبود و پيشرفت اين درس كمك خواسته شود ،‌ تا علاوه بر كلاس در خانه نيز به تكاليف و تمرينات بچه ها رسيدگي شود.

۵- براي ارزشيابي درس رياضي بايد معيارهاي روا و مشخص علمي تعيين كرد.

۶- نبايد  تنها  از  يك  شيوه  در  تدريس اين درس استفاده كرد بلكه بايد از تمامي شيوه هاي نوين و وسايل و كاربرد مواد آموزشي مناسب در اين درس كمك گرفت.

۷- شركت در كلاسهاي تقويتي و تابستاني براي بالا بردن مهارت و بهبود و تقويت آنان در اين درس.

معیارهای ارزشیابی

در تدريس درس رياضي در نظر گرفتن اصول و مباني ويژه اي بايد در نظر داشت همين گونه است به هنگام نمره دادن به اين درس از آن جمله :

۱- توجه به دفتر تمرين درس رياضي و اهميت قرار دادن و نظم و ترتيب و با سليقه و منظم نگاه داشتن دفتر رياضي هر دانش آموز.

۲- توجه  به  هنگام تدريس  –  سوال  و  پرسش  كردن  و  جواب دادن  هر  يك از دانش آموزان.

۳- پرورش نظم فكري دانش آموزان.

۴- توجه به اين مطلب كه هر دانش آموزي آيا بعد از تدريس بلافاصله در خانه نيز تكرار و تمرين مي كند يا نه ؟

۵- داشتن خلاقيت و مهارت و استعداد ويژه در اين درس

چگونگي اجراي راه جديد

من آموزش گزارش نويسي مصاحبه را برعهده گرفتم ، در آغاز آموزش ضمن اشاره به انواع گزارش و شرايط آن دانش آموزان را با اصول مصاحبه و نحوه يادداشت يا ضبط كردن مطالب آشنا كردم؛ پس از آن در سر كلاس هر كس گزارش خود را ارائه نمود. پس از تهيه گزارش نهايي با توجه به معيارهايي كه قبلا ذكر شد اين گزارش ها توسط سه نفر از معلمان مودر ارزشيابي قرار گرفت.

با همكاري دانش آموزان  و  مسئولان  مـدرسه  بـرخي  از  آن ها  را  در  روزنامه  ديواري  مدرسه  منتشر كرديم  ،‌ در زنگ هاي تفريح آنها اين گزارشات را مي خواندند ، مدير مدرسه و ديگر همكاران از اين طرح استقبال كردند و نتيجه گرفتيم با چنين شيوه اي نشاط به كلاس درس رياضي بازگشته است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه  اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه  اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بررسی چالش های تدریس درس دوره متوسطه اقدام پژوهی دبیر ریاضی

منابع:

  1. كتاب در جهان رياضيات (اريك اوبلاكر)
  2. كتاب دانشمند (سيد محمدعلي عمادي)
  3. كتاب المپياد رياضي براي همه (مارتين آميوت و …)

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

12 + = 15