نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس

اجرای راه حل جدید:

ضمن اجرای موارد گفته شده ،نتیجه حاصل از هر مورد، مورد بررسی و تغییراتی جزئی در نحوه ی اجرای آن ها باعث بهتر شدن  نتایج گردید.

در استفاده از کارت تلاش بیشترین هدف ،فعال شدن دانش آموزان ضعیف تر در فعالیت های گروهی بود. مانند: درست کردن دست سازه و وسایل کمک آموزشی، تهیه روزنامه دیواری ،تحقیق ، استفاده از کامپیوتر و سایت های اینترنتی و …  و به تحقیقاتی که به صورت تایپ شده بود. و توسط گروه ارائه می شود کارت تلاش بیشتری تعلق می گرفت. وهمچنین به معماها ومطالب جالب ریاضی که به صورت پاورپوینت در کلاس هوشمند توسط دیتا به دانش آموزان دیگر  ارائه میشود علاوه بر کارت تلاش که داده می شود، نمونه ای از آن نیز به  پژوهشگاه ارسال واز طرف آموزشگاه یا خودم جایزهای تعلق می گرفت. ودر نرم افزاری که در قالب برنامه(Autoplay  ) برای هر فصل از کتاب هشتم، توسط اینجانب تهیه میشودو با نام خود دانش آموز مورد استفاده قرار می گرفت.و یک نمونه از آن نرم افزار تولید شده به عنوان  جایزه به دانش آموزی که کار او انتخاب شده بود ، اهداءمی گردید.

 استفاده از کارهای پاورپوینت مربوط به درس های جلسات گذشته که توسط خود دانش آموزان تهیه شده بود یا از سایت های مختلف دانلود شده بود در دستور کار هر جلسه قرار داشت. اما  در طی روند برنامه ،متوجه شدم که تعدادی از دانش آموزان به دلیل نداشتن کامپوتر در منزل و همچنین نمی توانستند از کامپیوتر های کتابخانه استفاده کنند.قادر به تهیه کارهای عملی که نیاز به کامپیوتر دارند نبودنند. در نتیجه مجبور به استفاده از کافی نت ها  می شودند اما با وجود سختی که باید تحمل می کردنند، مخصوصا دانش آموزانی که از روستا می آمدند اما بازهم شور واشتیاق فراوانی در آنها دیده می شود.که عزم و اراده اینجانب را دو چندان می نمود.

هر ماه کارهای عملی و گروهی دانش آموزان و وضعیت درسی آنان  بررسی می شود .و اسامی دانش آموزان موفق به همراه خلاصه ای از کارشان در برد مخصوص درس ریاضی قرار می گرفت.و این موضوع باعث ایجاد رقابت و جنب و جوش در دانش آموزان می گردید.و همواره سعی می شود جملات و مطالب جدید و تأثیر گذاری در برد قرار گیرد تا باعث جذب دانش آموزان و حتی دانش آموزان پایه هفتم گردد.وباعث  ایجاد رغبت و علاقه به ریاضی در دانش آموزان شود.

در پایان هر ترم یک جشنواره دست سازه ریاضی بر گزار گرددیده که در آن همه ی دست سازه ها در آن قرار گرفته و از هر کلاس سه نفر انتخاب و هدایای از طرف آموزشگاه به آنان داده می شود.و همچنین یک بازارچه ریاضی در مدرسه برگزار گردید که دانش آموزان می توانستند دست سازه های خود را به فروش بگذارند.

در نهایت در پایان هر ترم از اداره دعوت به عمل می آمد که نرم افزاری که توسط اینجانب  از  پاورپوینت ها، تحقیقات و مطالب جالبی که به صورت فیلم یا کلیپ بودنند، تهیه شده بود را ببینند ودر حضور مدعوین به دانش آموزانی که کارهای عملی شان برگزیده شده بود جایزه ای اهداء گردد. که این امر باعث تشویق دانش آموزان برگزیده و ایجاد انگیزه برای دیگر  دانش آموزان جهت انجام فعالیت بیشتر می شود.

گرد آوری اطلاعات( شواهد ۲):

در مراحل اولیه روش تدریس جدید ، دانش آموزان به شدت مقاومت کرده وبا توجه به این که نمرات ارزشیابی تشخیصی خوبی کسب ننموده بودند،از ادامه روش تدریس جدید، به شدت نگران بودنند.در اولین امتحان برگزار شده ، که درباره مبحث اعداد صحیح بود، میانگین نمرات نسبت به امتحان تشخیصی که در دو جلسه قبل گرفته شده بود افزایش حدود ۲٫۵ نمره ای را داشت.و افزایش  میانگین۲٫۵ نمره ای به عنوان یک خبر، جهت تشویق دانش آموزان در برد ریاضی قرارگرفت.که نقطه امیدی برای دانش آموزان به حساب می آمد.(جدول شماره ۵ و۶)

جدول شماره(۵)

                                                    جدول نمرات اولین امتحان دانش آموزان کلاس هشتم ۱
دانش آموز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰
نمره ۴ ۷ ۱۵ ۹ ۸ ۳ ۸ ۱۱ ۱۲ ۹ ۱۳ ۱۵ ۸ ۵٫۵ ۹ ۱۴ ۷ ۱۳ ۷ ۳ ۹ ۱۴ ۵ ۷ ۶٫۵ ۷ ۱۴ ۱۰ ۸ ۱۲

جدول شماره(۶)

                                                جدول نمرات اولین امتحان دانش آموزان کلاس هشتم ۲
دانش آموز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵
نمره ۸ ۱۳ ۵ ۱۲ ۶ ۷ ۸ ۱۱ ۱۰ ۱۳ ۸ ۷ ۱۳ ۴ ۱۲ ۸٫۵ ۷ ۹ ۳ ۲٫۵ ۶ ۳ ۷ ۵ ۱۴

 

ادامه انجام روش تدریس جدید و تأکید بر یادگیری مفاهیم ریاضی بهصورت عمیق به جای حفظ کردن مطالب ریاضی ، باعث بهتر شدن نمرات کسب شده ،بهبود وضعیت پرسش های کلاسی،بهتر انجام دادن کارهای گروهی شد. به طوری که میانگین نمرات دانش آموزان در اولین نمره رسمی اعلام شده، یعنی نمره مهر ماه ،افزایش قابل قبولی داشت(جدول شماره ۷ و۸)

جدول شماره( ۷)

                                         جدول نمرات امتحان  مهر ماه دانش آموزان کلاس هشتم ۱
دانش آموز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰
نمره ۹ ۸ ۱۱ ۶ ۸ ۷ ۹ ۱۳ ۱۶ ۶ ۱۱ ۱۰ ۱۳ ۵٫۵ ۱۵ ۱۵ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۰ ۱۱ ۱۰ ۳ ۱۳ ۶ ۷ ۱۵ ۱۲ ۸ ۱۳

 

                                                 جدول شماره(۸)

                                                جدول نمرات امتحان مهر ماه دانش آموزان کلاس هشتم ۲
دانش آموز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵
نمره ۸ ۱۳ ۹ ۱۲ ۳ ۷ ۸ ۱۶ ۹ ۱۰ ۱۴ ۱۱ ۱۲ ۱۵ ۱۱ ۷٫۵ ۱۲ ۱۰ ۱۱ ۵٫۵ ۷ ۱۱ ۱۱ ۱۳ ۱۲

 

وهمچنین اولین نرم افزار  تولید محتوای الکترونیکی در قالب برنامه (Autoplay ) را با استفاده از پاورپوینت ها و مطالب علمی،کلیپ،فیلم های نحوه درست کردن دست سازه ریاضی و…که برترین های آنها انتخاب شده بود را با نام خود شان تهیه کرده ودر کلاس هوشمند توسط دیتا برای کلیه دانش آموزان نمایش داده و یک نمونه از نرم افزار را نیز به پژوهشگاه ارسال نمودیم.واین خود باعث ایجاد نشاط وعلاقه قابل توجهی در دانش آموزان ،مخصوصا افرادی که کار آنها انتخاب شده بود ودر نرم افزار تولید شده با نام خودشان استفاده شده بود، شد. و همچنین در جشنوارۀ تولید محتوای آموزشی ،درس ریاضی پایۀ هشتم ، فصل ششم شرکت نمودیم. که خوشبختانه کار تولید محتوای آموزشگاه رتبۀاول استانی را کسب نمود.وبه مرحلۀکشوری راه پیدا نمود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس  نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل بی علاقگی دانش آموزان رنسبت به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

 منابع

الف: کتاب ها:

۱-اسپالدینگ ،چریل ال : (۱۳۷۷) ،انگیزش در کلاس درس،،مترجم محمد رضا ناییان و اسماعیل بیابانگرد،تهران، انتشاراتمدرسه

۲-اسبورن ،الکس اس : (۱۳۷۵ ) ،پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت ،مترجم حسن قاسم زاده ،تهران ،انتشارات نیلوفر.

۳-جی گالن سیلورویلیام ،ام الکساندر: (۱۳۸۸) ، برنامه ریزی درسی برای یادگیری بهتر ،مترجم غلام رضا خوی نژاد ، تهران ،انتشارات آستان قدس.

۴سیف ،علی اکبر: (۱۳۷۵ ) ،روانشناسی یادگیری و آموزش،تهران،انتشارات آگاه.

  ۵-شعبانی،حسن: (۱۳۸۸) ، مهارتهای آموزش و پرورش،تهران:انتشارات سمت.

۶- صفوی، امان الله : (۱۳۸۹) ،آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با روش کشورهای پیشرفته، تهران: انتشارات رشد.

۷-فونتا،دیوید : (۱۳۷۵ ) ،کنترل کلاس،مترجم حمزه و مجید محمدی،تهران ،انتشارات رشد.

۸- فضلی­خانی، منوچهر: (۱۳۸۶) ،راهنمای عملی روش­های فعال و اکتشافی در آموزش، تهران ،انتشارت رشد.

۹-قاسمی پویا ،اقبال : (۱۳۸۰) ،راهنمای علمی پژوهشی در عمل ،تهران ،پژوهشگاه تعلیم و تربیت.

۱۰-کریمی دستگردی، علی : (۱۳۸۸) ،آموزش ابتدایی در شکل گیری مفاهیم ریاضی،تهران ،انتشارت صبا

۱۱-مبینی،محمد تقی :(۱۳۸۰) ،آموزش ریاضیات قبل از دبستان،تهران،انتشارات آستان قدس.

۱۲-معین ،محمد: (۱۳۸۱) ،فرهنگ فارسی معین ،تهران ،انتشارات معین

ب :مقاله ها:

۱-ابراهیمی زرندی،محمد علی،(۱۳۸۱)،راهکارهای افزایش علاقه به ریاضی.

۲-بیگم سجادی، شهر بانو ،(۱۳۹۲) ،چگونگیافزایش علاقه مندی دانش آموزان پایۀ اول دبستان به درس ریاضی و انجام فعالیت آنها ،

۳-خلیلی ،مهری ،(۱۳۹۲) ،چگونه می توان با روش دست ورزی و تصویرو استفاده از راهبردهای حل مسئلهیادگیری ریاضی را آسان نمود.

۴-کاضمیان مهتاج ،حسن ،(۱۳۹۰) ،چگونه می توانم مهارت های عملی علوم تجربی را در دانش آموزانم افزایش دهم.

۵-نوری، زهرا، (۱۳۸۷) ،چگونه توانستم ضعف ریاضی دانش آموزان کلاس سوم را در رابطه با آموزش حل مسأله و فرم برطرف کنم و راهکارهای ترغیب دانش آموزان در درس ریاضی را بیابم.

ج: سایت ها:

www.math.medu/~rusin/known.math

www.math.medu.edulresearch/journals.html

http://www.math house.org

http://lesson piany. Com

http://www.leachernet.gor.uk

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

3 + 7 =