دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در آزیتا در درس حل نمایم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در آزیتا در درس حل نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در آزیتا در درس حل نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا

تجزیه و تحلیل داده ها

پس از بررسي  و مطالعه رفتار آزیتا و بحثهایی که در دفتر مدرسه با همكاران و مدير  انجام شد اطلاعات حاصله مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . کلیۀ اطلاعات كسب و  یادداشت شده ٬ همگی بیانگر این مساله بود که آزیتا از نظر فیزیکی هیچ مشکلی برای صحبت کردن ندارد . علل كم صحبت کردن وی تا اندازه ای مشخص و فهرست وار نوشته شده که به طور خلاصه این گونه بود

– علت ترس ٬ تحقیر و تنبیه توسط معلم یا معلمین سالهای قبل ؛

– اظهار حساسیت بیش از حدآزیتا توسط خانواده ؛

– تداوم سکوت به علت کم رویی و مقابله با نگاههای سئوال انگیز دوستان و اطرافیان

– كم دوست داشتن وكم ارتباطي با دوستان در مدرسه وخارج از مدرسه

-كم بودن عزت نفس به دليل بد انجام دادن مسئوليت ها و سرزنش هاي بعد

انتخاب راه جديدموقتی

با توجه به اين مطالب اين راه كارها را به والدين او   و ديگر همكاران پيشنهاد دادم  تا كمي با دقت و حوصله در مورد او اجرا كنند

۱-همکاری و مشارکت اورادر گروه بندي در كلاس افزايش دهند

۲-اعتماد به گروه در برنامه كاري گروه قرار دهد

۳-   دوستیابی را مدرسه و محيط اطراف منزل بيشتر كند وتوجه بيشتري به شروع و خاتمه ارتباطات با دوستان داشته  باشد

۴-   گوش دادن فعال در سر كلاس درس را بيشتر كند و در حين درس دادن از او پرسش و نظر خواهي شود

۵-افزایش احساس مسئولیت افراد نسبت به یکدیگررا درك كند

۶-تقویت احساس همدلی، همکاری، هماهنگی و همفکری با دیگران را توجه داشته باشد

۷-اورا در كلاس درس ويا منزل كمرو خطاب نكنيم و به او روحيه بيشتر در انجام كارها بدهيم

۸-سعي كنيم جلوي تمسخر اورا از طرف ديگران بگيريم .

اجراي راه جدید موقتی

از بين راهكارهاي بالا كه با مشورت از همكاران ويكي از دوستان كه كارشناس ارشد روانشناسي هست تصميم به برطرف كردن مشكل گرفته مشاهدات و پرسش نامه اي كه از سوالات كمرويي سموعي بود را از او پرسيده و با كمبود زمان كه سال تحصيلي رو به اتمام  است به انجام چند كار پرداختم و به ديگر همكاران  و والدينش هم توصيه كردم كه انجام دهند

با توجه به اينكه يكي از محدوديت هاي اين تحقيق كم بودن زمان بود ،اما توانستيم با همكاري والدين و ديگرهمكاران و مديريت مدرسه در چند مورد موفقيت را در مورد اين دانش آموز احساس كنيم وتوانستيم جلوي تمسخر اورا از طرف ديگران بگيريم در جلو گيري از تمسخري كه به علت بد انجام دادن كار صورت مي گرفت به دانش آموزان ديگر فهماندم كه ممكن است كه خودم ويا ديگران هم اشتباه كنند ولي بايد در تكراربعدي ان اشتباه صورت نگيرد و دقت را بالاتر ببريم مثلا در حین درس دادن بعضی کلمات را اشتباه می کفتم در ابتدا دانش آموزان خندیده و سعی می کردند که به من بفهمانند که من اشتباه کرده و به قول معروف سوتی ازمن گرفته ومسخره کنند اما وقتی دیدند که این کار در هر ساعت چند بار تکرار شده برای انها عادی شده و فقط لبخندی زده و به ادامه درس توجه می کردند با این عمل سعی کردم اشتباهات آزیتا در پاسخ دادن را کمی عادی کنم تا دیگر اورا مسخره نکنند.همچنین سعی کردم به دیگر دانش آموزان بفهمانم که در هنگام پاسخ دادن یکی از دانش اموزان ساکت بوده وبه صحبت او گوش دهیم و در بین کلام وی سخن نگویند واحترام به دوستشان بگذارند با این کار حواس پاسخ دهنده کمتر پرت سده و از تمرکز بیشتر ی برای پاسخ دادن برخوردار می شود .در منزل به پدر و مادر وی توصیه کردم که او را وادار به خريد و نانوايي رفتن و در ديگر كارهايي كه به ارتباط بيشتر او در خارج از منزل مي انجامد تشويق كنند،ساعاتی را در طول روز اورا در محیط بازی بچه ها قرار دهند تا ارتباط بیشتری داشته باشد .اورا به مسجد برده تا هم نماز بخواند وهم بادیدن دیگران تشویق به هم صحبت شدن با دیگران شود ،همچنین در مسجد گروه بسیج و کتابخانه و کلاس های آموزشی و فوق برنامه که برگزار می شود او را ثبت نام کرده و مجبور به شرکت کنندو اورا همیشه تشویق کنند تا علاقه مند شودکه ارتباط بیشتر او می تواند کمرویی اورا کاهش دهد.

خودم سعي مي كردم در حين درس دادن از او پرسش داشته باشم و به ازاي انجام كار بهتر و او را تشويق كرده و باثبت نمره مثبت در دفتر كلاس اورا تشويق مي كردم از او نظر خواهي در مورد در س مي كردم و هيچ گاه اورا با عنوان كمرو خطاب نكردم .

پيشينه تحقيقداخلي

 رمضاني (۱۳۷۳) در پژوهشي (پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه فردوسي) تحت عنوان ((تكنيك هاي آموزش ابزار وجود در درمان كمرويي و عدم قاطعيت دانش جويان ))۳۰ از افراد را به طور تصادفي  انتخاب نموده و ارزيابي كرد.بررسي ها نشان داد كه ميزان ابزار و جود گروه آزمايش  و كنترل در سطح ۱% تفوت معنا داري با هم دارند و نگرش آزمودنيهادر باره رفتار خود تغيير معناداري در طول زمان  داشته است .

پژوهشي با عنوان (( كمرويي كودكان و اعتياد اينترنتي ))توسط محمد نژاد (بانك اطلاعات ايران) ۱۳۸۶انجام شد  يافته ها حاكي از اين بود در مدارس راهنمايي رابطه مهمي بين كمرويي و اعتياد به اينترنت وجود دارد به طوري كه كمرو ها به اينترنت بيشتر معتاد بودند.

حيدر پور و همكاران (۱۳۷۸) (فصلنامه انديشه هاي تازه در علوم تربيتي ۴،۴۱-۵۲)در پژوهشي به بررسي تاثير آموزش  مهارت  هاي برقراري ارتباط  موثر  بر افزايش عزت نفس و كاهش كمرويي معلولان جسمي استان تهران پرداختند.نتايج نشان داد بين عملكرد افراد دو گروه آموزش مهارت هاي برقراري ارتباط موثردر افزايش عزت نفس معلولان تاثير دارد .و  بين عملكرد افراد دو گروه آموزش مهارت هاي برقراري ارتباط موثر دركاهش كمرويي معلولان تاثير دارد .

در پژوهشي با عنوان بررسي اثربخشي سايكودرام بر عزت نفس و كمرويي دانش آموزان كه توسط معصومه رجايي(پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه تربت جام )انجام شده مشخص شده كه انجام فعاليت هاي نمايشي و برقراري ارتباط با ديگران مي تواند د ركاهش كمرويي موثر باشد

پژوهش هاي خارجي

مطالعه اي توسط گري تراپ در سال ۱۹۸۲(واناجا،اسنهالاو ديگو مارتي ؛ترجمه باقري ۱۳۸۵) (انتشارات به نشر آستان قدس رضوي ) با عنوان همبستگي كمرويي  با افسردگي ،اضطراب وعملكرد تحصيلي انجام شد.ميان كمرويي و اضطراب و افسردگي همبستگي مثبت بدست آمد و مي تواند در پايه هاي  بالاتر نقش مهمي در اجتناب از ارتباط هاي متقابل اجتماعي ايفا كند.

لينچ وچوسا در سال ۱۹۹۶ (ترجمه رفاهي،۱۳۸۰گزارش كار مشاوره شهر شيراز ،نشريه تعليم وتربيت استثنايي ۳۵-۴۳ )درقالب فعاليت هاي هنري نظير رقص ،نمايش وموسيقي بررسي كرد و متوجه شد ميزان بهبود در عزت نفس و فعاليت اجتماعي درآزمودني ها چشمگير است

يافته هاي علمي

 تعريف كمرويي

كمرويي يك توجه غيرعادي و مضطربانه به خويشتن دريك موقعيت اجتماعي است كه در نتيجه آن فرد دچار نوعي تنش رواني- عضلاني شده، شرايط عاطفي و شناختي اش متأثر مي گردد و زمينه بروزرفتارهاي خام و نسنجيده و واكنش هاي نامناسب در وي فراهم مي شود. به عبارت ديگر پديده كمرويي به يك مشكل رواني- اجتماعي و آزاردهنده شخصي مربوط مي شود كه همواره به صورت يك ناتواني يا معلوليت اجتماعي ظاهر مي گردد به كلام ساده يعني خود توجهي فوق العاده و ترس از مواجه شدن با ديگران. ( افروز،‌۱۳۷۹روانشناسي كمرويي و روش هاي درمان- نشر فرهنگ اسلامي)

كمرويي را مي توان به عنوان يك احساس ناراحتي يا بازداريدر موقعيت هاي ميان شخصي يا اجتماعي كه فرد را از پيگيري اهداف تحصيلي و اجتماعي اش بازمي دارد تعريف كرد. كمرويي به خود کانوني مفرط،‌ نگراني و اشتغال ذهني مكرر همراه با افكار و احساسات مربوط به واكنش هاي فيزيكي،‌ شدت يافتن ضربان قلب و… منجر مي گردد. ( واناجا،‌ اسنهالاتا و ديگومارتي؛‌ترجمه نادر باقري،‌۱۳۸۵).

كمرويي، خود توجهي بيش از حد وترس از مواجه شدن با ديگران است بطوري كه روبه روشدن با افرادجديدي را كه فرد در زندگي روزمره به آنها نياز دارد را مشكل مي سازد. (اكبري،‌ مشكلات نوجواني و جواني، انتشارات معبود، ۱۳۷۴).

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا  دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در آزیتا دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

منابع

–         (اكبري،‌ مشكلات نوجواني و جواني، انتشارات معبود، ۱۳۷۴).

–         (افروز، روانشناسي كمرويي و روش هاي درمان- نشر فرهنگ اسلامي ۱۳۷۹).

–        اثربخشي سايكودرام بر عزت نفس و كمرويي دانش آموزان كه توسط معصوم  رجايي

(پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه تربت جام )

–         رمضاني (۱۳۷۳) در پژوهشي (پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه فردوسي) تحت عنوان ((تكنيك هاي آموزش ابزار وجود در درمان كمرويي و عدم قاطعيت دانش جويان))

–         حيدر پور و همكاران (۱۳۷۸) (فصلنامه انديشه هاي تازه در علوم تربيتي ۴،۴۱-۵۲)

–         (روانشناسي اسلامي نجات از كمرويي-  انتشارات مركر فرهنگي انصار  المهدي-۱۳۷۴)

–        (( كمرويي كودكان و اعتياد اينترنتي ))توسط محمد نژاد (بانك اطلاعات ايران)

–        لينچ وچوسا در سال ۱۹۹۶ (ترجمه رفاهي،۱۳۸۰گزارش كار مشاوره شهر شيراز ،نشريه تعليم وتربيت استثنايي ۳۵-۴۳)

–         ( واناجا،‌ اسنهالاتا،‌ ديگومارتي؛‌ ترجمه باقري،‌ ۱۳۸۵).

–        سايت www.tebyan .net

–         سايتpsychoalachigh.com .www ‏

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

71 − = 67