اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم شناسایی و آن را برطرف کنم ؟

اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم شناسایی و آن را برطرف کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم شناسایی و آن را برطرف کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

بعد از مر حله گرد آوری شواهد یک نوبت به انتخاب راه حل طبق اطلاعات گردآور ی شده می رسد .ازآنجایی که مرحله انتخاب راه حل ها خیلی مهم وحساس می باشد بنده از نظرات چند فرد اقدام پزوه مانند خودم استفاده نموده ام.

چون مشکلات رفتاری بچه ها از طریق عملکرد آن ها نشان داده می شود  لازم است که هر چه زودتر این ناسازگاریها تشخیص داده شود و درمان فوری صورت گیرد. چون در صورت عدم درمان به مرور باعث اختلال رفتاری و ناسازگاری های اجتماعی می شود که مشکلات زیادی را دردوران بلوغ و بعد از آن به وجود می آورد . که در این جا من چند راه حل موقت را که برای از بین بردن ناسازگاری دانش آموزم در نظر دارم عبارتند از :

  • فعال کردن دانش آموزدر مدرسه ویا مسئولیت دادن به وی
  • تماس با والدین
  • از بین بردن تبعیض در مدارس و خانواده ها
  • انجام برخی فعالیت ها که باعث از بین رفتن ناسازگاری دانش آموزمی شود .
  • آموز ش درمانی

  اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

با توجه به بي انضباطي علی رفتار او را مي توان در حسادت ،اذیت کردن دیگران پرخاشگري ، لج بازي و بی تفاوتی خلاصه كرد. براي بهبود ابتدا بهتر است علل اختلالات رفتاري مشخص شود تا راه حل هايي جهت بهبود اختلالات رفتاري تعيين گردد

بعد از اینکه تحقیقات لازم را برای تشخیص درست در صحت ناسازگاری شاگردم به دست آوردم برای بهبود رفتار شاگردم راه حلهای موقتی را انتخاب کردم تا با انجام آن راه حلها بتوانم تغییراتی در دانش آموزبه وجود آورم . که از بین راه حلهایی که انتخاب شده بود راه حل برطرف کردن فقر مالی دانش آموزم و از بین بردن تبعیض در مدارس و خانواده ها به خاطر مناسب نبودن شرایط و وجود برخی مشکلات قابل اجرا نبود ولی بقیۀ راه حل ها را به قرار زیر به اجرا در آوردم

   فعال کردن دانش آموزدر مدرسه یا مسئولیت دادن به وی                      

بعد از اینکه با مدیر آموزشگاه مشورت کردم و از ایشان خواستم که چون دانش آموز در زنگهای تفریح دانش آموزان را آزار و اذیت می کند برای جلوگیری از این کار به خود دانش آموز  مسئولیت مواظبت از بچه ها را در زنگهای تفریح بدهیم به همین خاطر دانش آموز  را یک روز به دفتر آموزشگاه بردم به اون گفتم که دانش آموز چون در زنگهای تفریح بچه ها خیلی با هم دعوا می کنند از این به بعد تو مواظب باش تا آنها با هم دعوا و یا کتک کاری  نکنند و اگر دیدی که با هم کتک کاری می کنند تو حق نداری بچه هارا بزنی فقط هر دو را به دفتر بیار تا مدیر خودش در مورد آنها تصمیم بگیرد. وقتی دانش آموز  دید که به اون اهمیت داده شده و مسئولیتی به او واگذار شده با احساس پر از غرور گفت : چشم اجازه، من اصلاً نمی گذارم بچه ها با هم دعوا کنند و من برای اینکه بیشتر تشویق بشه به اون گفتم چون من هم می دانستم که تو می تونی مواظب بچه ها باشی از مدیر خواهش کردم که این مسئولیت را به تو بدهد  و از آن روز به بعد هر وقت دانش آموزی با دیگری دعوا می کرد خیلی با غرور هر دو را می گرفت و می اورد دفتر و چون بچه ها تقریباً ازش می ترسیدند در آمدن همراه اون به دفتر اعتراض نمی کردند. وقتی آنها را می آورد به دفتر تحویل می داد و جریان را با شرح کامل برای ما تعریف می کرد بعد به اون می گفتم که تو می تونی بری و مواظب بچه ها باشی از آن روز به بعد دیگر نشنیدم و یا ندیدم که کسی از دست علی شکایت کند ویا گریه کند که علی مرا ترسانده و یا اذیت کرده چون مسئولیتی که به اون داده شده بود توانسته بود اون را از کارهاش باز دارد و برای اینکه بچه ها به حرفش گوش کنند خودش با کسی دعوا نمی کرد.

تماس با والدین

کار بعدی که انجام دادم تماس با مادر دانش آموز بود. که ضمن مشورت با مادرش از او خواهش کنم که کارهایی که می گویم انجام دهم تا رفتار فرزندش اصلاح شود بعد از سلام و احوال پرسی به او گفتم که تماس گرفتم  تا در مورد علی صحبت کنم و به او گفتم که دارم کارهایی می کنم تا این رفتار هایش درست شود.

بنده ی خدا خیلی تشکر می کرد و می گفت مگر علی فقط به حرف شما گوش کند و وقتی دیدم از کارم راضی است خیلی خیلی خوشحال شدم .

انجام برخی فعالیت ها که باعث از بین رفتن ناسازگاری دانش آموزمی شود.

به بچه ها گفتم كه  او را در بازيهاي دسته جمعي شركت دهند . اورا سرگروه نمودم. در خواندن شعرو  تمرين مسائل رياضي بيشتراز او استفاده كردم وبراي ابراز محبت ايشان را با نام كوچكش صدا می زدم . واز مدير مدرسه خواستم تا اجازه دهد در مراسم صبحگاهي دعا بخواند.

با توجه به سوابق خانوادگي علی ، به خاطر تولد فرزند دوم، مورد بي مهري ، كم توجهي قرار گرفته است. و  براي جلب توجه والدين ، به رفتارهاي نابهنجار روي مي آورد واين عمل  باعث مي گردد كه والدين علاوه از بي مهري ، وي را تنبيه بدني ، تحقير كرده وبه ايشان بر چسب هاي منفي بزنند. به اين ترتيب رفتارهاي منفي در او دروني شده وبه خاطر فشارهاي عصبي د چار تناقض نيز مي گردد.

براي كاهش حسادت ، شركت دادن فرد در گروه واحساس مسئوليت فرد نسبت به گروه ايجاد مي گردد واز والدين فرد خواسته مي شود كه بين فرزندان تبعيض قائل نشود ورفتارهايشان نسبت به فرد ملايم گردد.

براي كاهش پرخاشگري ولج بازي ، از والدين  خواسته شد كه بين فرزندان تبعيض قائل  نشوند وبا فرزندخود با ملايمت ومهرباني رفتار كنند وويژگي هاي مثبت فرزند خود را با تشويق تقويت نمايند . تا فرزند دچار كمبود محبت نگردد. به نظر مي رسد يكي از علتهاي پرخاشگري ولج بازي تبعيض وكمبود محبت است.پس به فرزند خود برچسب هاي مثبت بزنند تا كودك باور كند كه واقعاً داراي ويژگي هاي مثبت است.

آموزش درمانی

آموزش درماني عبارتست ازمجموعةاصول وروشهاي آموزشي وروانشناسي كه مي تواند افراد معلول جسماني ، رواني ، ذهني و عاطفي را تا حد امكان به عضو مفيد كار آمد جامعه تبديل كند….در آموزش درماني تطابق با محيط خانه ، مدرسه و تغيير نگرش كودك نسبت به يادگيري مسئله اساسي است.من سعی کردم طبق این رویکرد ازطریق صحبت کردن با دانش آموز وارتباط با والدین دانش آموز تا حد امکان نگرش وی را نسبت به مدرسه وخانواده اش تغییر دهم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله شناسایی علل ایجاد بیش فعالی در دانش آموزم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی

منابع

۱-قشلاقی،محمد_۱۳۷۱_مبانی تحقیقات تجربی_چاپ اول____انتشارات المپیک ورزش.

۲-قاسمی پویا،اقبال_۱۳۸۳_عملی پژهش درعمل_چاپ دوم__انتشارات پژوهشکده تعلیم وتربیت

۳-میلانی فر،بهروز_۱۳۸۴_روان شناسی کودکان ونوجوانان استثنایی_چاپ هشتم نشرقومس

۴-تبریزی،مصطفی_۱۳۸۰_درمان اختلالهای خواندن،تهران،انتشارات خلاق

۵-سیف نراقی_مریم ونادری_۱۳۷۹_نارسایهای ویژهدریادگیری،تهران،انتشارات مکیال

۶-احدی،حسن_۱۳۸۷_اختلالهای یادگیری(ازنظریه تاعمل)_تهران-نشرارسباران

۷-کاکاوند،علی_۱۳۸۵_روان شناسی وآموزش کودکان استثنای_تهران_نشرروان

۸-سیف-علی اکبر_۱۳۸۷_رون شناسی پرورش نوین چاپ دوم_نشردوران

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 1