اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ازطریق شیوه های املاء نویسی اضطراب باران را در درس املاء بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ازطریق شیوه های املاء نویسی اضطراب باران را در درس املاء بهبود بخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۴ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ازطریق شیوه های املاء نویسی اضطراب باران را در درس املاء بهبود بخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود اضطراب باران در درس املاء

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

تعریف املاء

املاء کلمه ای عربی و دارای معانی گوناگون از قبیل :پر کردن ،بر سر جمع سخن گفتن و تقریر است . دیکته کلمه ای است فرانسوی به معنای مطلبی که کسی املاء کند و دیگری بنویسد. واژه ی دیکتاتورهم فرانسوی از همین کلمه است و به معنا ی فرما نروایی است که با قدرت و زور حکومت افکار و عقاید خود را بر جامعه تحمیل کند .

  تعریف اضطراب

منظور از اضطراب هیجان نا خوشایندی است که با اصطلا حاتی مانند  «نگرانی »،« دلشوره»،« وحشت»و«ترس» بیان می شود .

اضطراب سبب به هم ریختن تعادل موجود می گرددو چون فرد دائما به منظور برقراری تعادل کوشش می کند ، می توان گفت اضطرب یک محرک بسیار قوی است که امکان دارد گاهی مفید و زمانی مضر باشد و این بستگی به درجه «ترس» ومقدار «خطری » دارد که متوجه فرد است اضطراب تنها زمانی نا بهنجار محسوب می شود که در برابر موقعیتهایی رخ دهد که اکثر مردم به راحتی آنها را حل و فصل می کنند.

پیشینه

درخصوص موضوع تحقیق بنده (چگونه می توانم ازطریق شیوه های گوناگون املاء نویسی اضطراب دانش آموز در درس املاء را بهبود بخشم؟)

همکارمان خانم ربابه رضایی گرما رودی به این نتایج دست یافته اند :

–   کلمات مشکل و ارزش املایی هر درس را استخراج کنند و قبل از گرفتن املاءآنها را روی تخته با خط خوش بنویسند و از دانش آموزان بخواهند چند بار با صدای بلند آنها را بخوانند .

–  از دانش آموزان بخواهند که متن املاءی جلسه ی آینده را آماده کنند.  این کارعزت نفس و روحیه ی فرد ضعیف را بالا می برد.

–  بعد از گذشت چند جلسه از املاءی صحیح کردنی استفاده کنند.

– واژه ی مشکل را به صورت بزرگ روی برگه ی  ۴َA بنویسند . و قبل ازگفتن املاءبه دانش آموزان نشان دهند سپس دیکته بگویند .

–  برای کلمات هم خانواده و مترادف پیدا کنند و با آنها جمله بسازند .

–  تکالیف خلاق یکی از راه های است که می توان دانش آموزان رابه ۱-دبیر ادبیات فارسی شهرستان ساوجبلاغ فعالیت وا داشت .مثلا بعد از چند املاء از دانش آموزان بخواهند که  از تمام غلط هایی که داشته اند داستانی بنویسند و در کلاس بخوانند .

– در پایان هر جلسه ی املاء ، معلم غلط های املایی دانش آموزان را   دسته بندی کند و در دفتر، صحیح آن هارا بنویسد وچند بار ازروی آن بخوانند وبنویسد که اشتباه آن ها تکرارنشود.

در پایان باید گفت که : املاء یکی از درسهایی است که به آموزش و  روش تدریس نیازدارد. و در یادگیری دروس دیگر نیز سهم به سزایی دارد . چون با غلط نوشتن یک کلمه ممکن است معنی آن نیز تغییر کند.

جمع آوری اطلاعات شواهد ۱ 

برای حل مشکلات باران تصمیم گرفتم با آموزگار سال گذشته او مصاحبه ای کنم.

– همکار محترم با عرض سلام وتشکر از زحمات جنابعالی بفرمایید

نظرشما در مورد وضعیت درسی باران زمانی که دانش آموز شما بود چیست؟

-باران دانش آموز گوشه گیر بود.که اکثر نمراتش زیر ۱۰ بود ولی ریاضی اش بد نبود.

رفتارش در زنگ املا عادی بود؟

– موقع نوشتن املاء فقط اشک می ریخت و چنان اضطرابی وجودش را می گرفت که با هیچ کلامی آرام نمی شد.

– شما چه راهکاری برای بهبود وضیعت او کرده اید؟

به اولیا دانش آموزمذکور توصیه کردم او راپیش روانپزشک ببرد که ناراحت شد واز آن روز به بعد باران را نا مرتب به مدرسه می فرستاد.

-آیا شما با باران در خانه دعوا می کنید؟

-با تأسف گفت بله.

-چرا این قدر باران را تحت فشار قرار می دهید.

-چون به درس خواندن علاقه ندارد تکالیف اش را انجام نمی دهد وبد خط است.

با رفتن پدرو مادر باران به فکر فرو رفتم که چگونه می توانم به باران  کمک کنم. بنابراین برای مشکلم ابتدا نامی انتخاب نمودم.

(چگونه می توانم از طریق شیوه های گوناگون املاء نویسی اضطراب دانش آموز در درس املاء را بهبود بخشم؟)

راه حل موقت

مشخص شدن اهداف هر درس سبب می شود که معلم بتواند در نیل به آن اهداف برنامه ریزی کند و برعکس نا مشخص بودن هدف سبب سردرگمی معلم و فراگیرندگان می شود . درس املاء نیز از این قاعده مستثنی نیست .

برای کمک به چنین فراگیری در کلاس درس بعنوان راه حل موقت باید:

– از لغات هم خانواده،مشتقات و کلمات متضاد استفاده شود تا زمینه ی  لغت شناسی گسترش یابد .

– همه ی معلمان باید در ایجاد انگیزه فعالیت مضاعفی داشته باشند؛ چون درس املاء جدا از درس های دیگر نیست .

– کلاس ها از حالت یکنواختی و تکراری خارج شوند .

– ازروش های متنوع در تدریس استفاده کنند . انتخاب شیوه ی مناسب  باعث ایجاد علاقه و انگیزه و نشاط در فراگیرندگان می شود و فرایند یادگیری را تسهیل می کند .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان

منابع

۱-راهنمای بخوانیم –بنویسیم ویژه اولیاء و معلمان کلاس پنجم ابتدایی /کورس /اشتری –قم:انصاریان  ۱۳۸۲٫

۲-رشته آموزش راهنمایی-آموزشی ، تحلیلی ، اطلاع رسانی برای دبیران ، دانشجویان و کارشناسان آموزش و پرورش  دوره ی چهاردهم –اردیبهشت ۱۳۸۸ – شماره ی پی درپی ۷۴٫

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

60 − = 52