اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم به دانش آموزم فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود در پیشرفت تحصیلی کمک کنم؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم به دانش آموزم فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود در پیشرفت تحصیلی کمک کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم به دانش آموزم فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود در پیشرفت تحصیلی کمک کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود

انتخاب راه حل مناسب ، اعتبار بخشي و اجراي راه حل

بهترین راه حل ممکن محبت کردن و دادن مسئولیت بود.لذا به افرادی که در تعلیم وتربیت فربد ارتباط مسقیم داشتند، من جمله پدر ،   معاونت آموزشی، معاونت پرورشی، مربی ورزش توصیه شد به فربد توجه بیشتری داشته و به او در عرصه های مختلف ، مثل عضویت شورای مدرسه ، بهداشت یار  و انتظامات ، مبصری، گروه سرود ، نمایش ، مشاوره در امور منزل و ….

موثر ترین فرد در زندگی فربد و اینکه بیشترین تاثیر را می توانست در تعلیم وتربیت او داشته باشد، پدرش بود، لذا با او بطور مفصل در چندین جلسه صحبت شد و تاکید گردید  . وقت بیشتری را در منزل برای او اختصاص دهد. سعی کند هر روز صبح ها تا جلوی درب مدرسه او را مشایعت کند، بعد از ظهرها زودتر به منزل برگردد، در انجام امور منزل با او مشورت کند.   ارتباطش را با معلم فربد بیشتر نموده و زمینه را برای ارتباط بیشتر او با دوستانش فراهم نماید.

شخص دومی که می توانست تاثیر زیادی در شخصیت فربد داشته باشد و به او در حل مشکلش کمک کند من به عنوان معلم  او بودم .  را در کارهای گروهی درگیر کردم و به او مسئولیت دادم .همچنین محبت خود را از او دریغ نکردم.   او را به عنوان نماینده کلاس انتخاب کردم .و به سایر دانش آموزان توصیه نموم که با فربد دوست شده و او را در کار های گروهی مشارکت دهند.

فربد در انتظامات مدرسه به معاون آموزشی کمک می کرد و عضو گروه سرود هم بود.

اهم راهكار هاي ارائه شده به شرح زير مي باشد:

–         دادن مسئولیت توسط معاونت پرورشی ، آموزشی و معلم کلاس

–         توجه کردن به دانش آموز توسط معلم و مدیر و معاون آموزشی

–         تشویق کردن در مناسبت های مختلف چه از نظر درسی و چه از نظر پرورشی

–         بردن اردو و گردش های علمی

–         شرکت پدرش در پیاده روی روز خانواده

       فراهم کردن زمینه مشارکت پدرش با مدرسه مانند تعمیر دستگا های فتوکپی و کامپیوتر

 گرد آوری اطلاعات( شواهد ۲)مشاهده :

چند مدت بود که رفتار فربد را از نزدیک بطور غیر مستقیم زیر نظر داشتم. در کلاس که می رفتم می دیدم در بحث ها مشارکت دارد.اظهار نظر می کند. می خندد و خوشحال است. در حیاط دست درگردن دوستانش می اندازد و قدم می زند. او اجتماعی تر شده، سلام می کند.خوشحال است، دیگر سرش پایین و منزوی نیست. اگر کسی از اول او نمی شناخت متوجه نمی شد او واقعا مشکل داشته باشد.او در درس ها پیشرفت کرده بود.

مصاحبه با پدر فربد( اردیبهشت ۹۶)

-حال فربد چه طور است ؟ وضعیت روحی و درسی او چگونه است؟

– من نمی دانم که چگونه زحمات شما را جبران کنم ، فربد خیلی بهتر شده است هم از نظر درسی و هم از نظر روحی.این برنامه اردوی تهران شما در روحیه فربد خیلی تاثیر خوبی داشت.من از وضعیت تحصیلی او راضی هستم.

-فکر می کنید کدام برنامه ی ما در رفتار او تاثیر بیشتری داشته است؟

-این مسئولیت هایی که به او داده بودید او را خیلی خوشحال می کرد . وقتی به خانه می آمد با خوشحالی می گفت : بابا امروز مبصر شده ام . یا اینکه من انتظامات هستم و … این برنامه اردو هم خیلی خوب بود و در روحیه فربد واقعا تاثیر مثبت گذاشت .دست شما وخانم معلمش درد نکند .

مصاحبه با معاون مدرسه  فربد(اردیبهشت ۹۶)

– -وضعیت تحصیلی فربد نسبت اوایل سال بهتر شده و از نظر روحی هم خیلی بهتر شده. دیگه آن حالت گوشه گیری که داشت ، ندارد. با بچه ها می جوشد، درکلاس سر حال است.در کارهای گروهی مشارکت دارد. در بین امتحانات جشن تولد گرفته و دوستانش را دعوت کرده است .- به نظرمن ،اینکه او از آن حالت گوشه گیری که در اویل سال داشت به این مرحله رسیده است که دوستانش را به جشن تولد دعوت می کند و در روابط اجتماعی اش پیشرفت کرده است -در مجموع من از وضعیت فربد راضی هستم.

نتيجه

فربد دانش آموز کلاس چهارم بود که مشکل او گوشه گیری و انزوا طلبی و عدم مشارکت در فعالیت های گروهی بود که ناشی از مشکل جسمی او بود . با تاکید بر روشهای علمی و مشاوره با افراد اهل فن و متخصص تعلیم وتربیت ، همکاری و مشارکت معلم و پدرش به حول قوه الهی حل شد .توجه کردن ، دادن مسئولیت ، محبت کردن ، مشارکت دادن در امور منزل و مدرسه از جمله اقدامات موثری بود که به فربد کمک کرد تا در شرایط عادی مانند سایر دانش آموزان به زندگی خود ادامه دهد. و بتواند با مشکل عدم مهر مادری کنار بیاید و خود را با زندگی موجود وفق دهد. 

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بوداقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بوداقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بوداقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم  

کسب نتایج  پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بوداقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کمک در پیشرفت تحصیلی فربد طباطبایی که دارای مشکل جسمی بود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم

منابع وماخذ:

۱-سيف الهي،وجي الله، راهنماي اقدام پژوهي،انتشارات گيلان،۱۳۸۷

۲- اکبری ، ابوالقاسم ، مشکلات نوجوانان و جوانان ، چاپ دوم نشر ساوالان ، تهران ، سال ۱۳۸۱

۳-نوابی نژاد ، شکوه: رفتارهای بهنجار و نابهنجار کودکان و راههای پیشگیری و درمان ، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان ۱۳۷۲

۱- اصغری پور ، حمید – اصغری پور ، نگار و فضلی خوانی ، منوچهر،۱۳۸۳ ، مشاوره با دانش آموزان در مدارس ، مشهد: انتشارات ضریح آفتاب .

۲-حسینی بیرجندی، سید مهدی،۳۸۴ ، اصول و روشهای راهنمایی و مشاوره ، تهران: انتشارات رشد
۳- عزت پور ، نازی ، گوشه گیری و درمان آن ( بر خط )

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

5 + 2 =