اقدام پژوهی معلم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با پیام ارتباط برقرار کنم با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین ودرصد هوشی پایین و بتوانم روی پیشرفت درسی او تاثیر بگذارم ؟

 اقدام پژوهی معلم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با پیام ارتباط برقرار کنم با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین ودرصد هوشی پایین و بتوانم روی پیشرفت درسی او تاثیر بگذارم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی معلم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با پیام ارتباط برقرار کنم با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین ودرصد هوشی پایین و بتوانم روی پیشرفت درسی او تاثیر بگذارم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در  اقدام پژوهی معلم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین

روش هایی جهت بهبود رفتار دانش آموزان اوتیسم

کمک براي تمرکز يافتن

دانش آموز در انتقال توجهش از يک موقعيت  به موقعيت ديگر مشکل دارد . شايد او روي چيزهاي غيرمعمولي تمرکز پيدا مي کند ، مثلا پرتوي از نور خورشيد روي کف اتاق يک سري خطوط روي يک تکه کاغذ . اگر چه شما به او کمک مي کنيد تا روي کارش متمرکز شود، اما شايد قادر به انجام اين کار نباشد. اگر  فهميديد کودک چنين مشکلاتي دارد شايد لازم باشد گوشه دنجي را که نسبتا از آشفتگي ها  به دور باشد ، براي او تعيين کنيد ، اين منطقه مي تواند با پرده ها يا يک قفسه کتاب درست شود . شايد اين کار فقط براي چند روز نياز باشد . البته زماني که مي خواهيم تا حد امکان به او شانسي براي برقراري ارتباط و برخورد با ديگر بچه ها بدهيم ، بايد تنها به او جهت بدهيم و او را از حالت قبلي بيرون آوريم. به هر حال استفاده از اين سازگاري ها نبايد به عنوان مجازات باشد ، بلکه بايد به عنوان يک روش ملموس براي حل مشکل مطرح شود .

برنامه ريزي

مثل همه ي ما ، کودکان اوتيسم هم نياز دارند بدانند که از آنها چه انتظارتي داريم و آنها چه انتظاراتي از ما دارند . بيان کردن قوانين در يک نوشته ، تصوير يا سمبل هاي ديگر و فراهم آوردن يک برنامه واضح از آنچه در روز اتفاق مي افتد و قرار دادن آن روي ديوار يا کارت روي ميز دانش آموز مي تواند براي کودکي که در مورد پيش بيني رفتار افراد ديگر يا بررسي تغيير رفتار آنها مشکل دارد ، متغير باشد . برنامه ريزي  مي تواند يکي از تاثير گذارترين روشها براي کمک به کودکان اوتيسم باشد ، البته اگر از آن به عنوان يک روش مداوم و پيوسته استفاده شود . زمان بندي به صورت بصري (استفاده از ساعت ها ، تقويم ها و ديگر توافق ها براي نشان دادن برنامه ) اضطراب کودک را کاهش مي دهد. اگر برنامه در حال تغيير است يا متوجه شديد که دانش آموزي با تغيير برنامه عصباني شده است يا به نظر مي رسد که قادر به فهم قانون يک کلاس نيست ، مورد را روي کاغذ بياورد و به آرامي اطلاعات را با کودک مرور کنيد . اغلب کودکان اوتيسم جذب بازي با يک شي مي شوند .اين کار اغلب اوقات آنها را از وظيفه اي که در حال انجام دادن آن هستند منصرف مي کند . اگر اين مورد پيش آمد ، از دانش آموز بخواهيد کار خود را متوقف کند و يا شي را از او دور کنيد ،اين کار ممکن است باعث ناراحتي او شود.اين مساله شايد به وسيله مراحلي که در زير آمده ، قابل حل باشد :۱٫به دانش آموز بگوييد به چه دليل از او مي خواهيد کارش را متوقف کند.۲٫يک ساعت برايش رسم کنيد که به دانش آموز نشان دهد چه مدت زمان ديگر مي تواند وسيله اش را بدست آورد يا به فعاليت خود ادامه بدهد.۳٫ساعت را به او نشان دهيد و به او بگوييد که چه موقع شي را پس خواهيد گرفت يا به فعاليت خود ادامه دهد. به او نشان دهيد الان ساعت چند است ، تا او ببيند چه مقدار زمان بايد صبر کند .۴٫ شي را از دانش آموز بگيريد و آن را در جايي که نتواند ببيند يا به راحتي بدست آورد قرار دهيد و کار را ادامه دهيد . ۵٫ به کودک اطمينان بدهيد که در زمان اختصاص داده شده ، دانش آموز مي تواند شي را پس بگيرد يا به فعاليتش ادامه دهد. لازم است روي اين روش تا زماني که کودک اطمينان حاصل کند که شما واقعا آنچه را مي گوييد اجرا خواهيد کرد ، پافشاري کنيد .

 روشهايي براي کمک به کودکان اوتيسم

ماساژ دادن : ماساژ دادن قسمتي از بدن کودک که آن را تکان مي دهد ، مي تواند روش موثري براي کمک به متمرکز شدن حواس او باشد .اين استراتژي ساده ، اغلب خيلي تاثير گذار است اگرچه بعضي از کودکان نياز دارند در مورد لمس شدن آگاهي داشته باشند .

الگو دهي : خيلي از کودکان در شروع کار با مشکل مواجه مي شوند .به کودک اجازه دهيد شما را تماشا کند و چندين بار حرکات را انجام دهيد .بعضي اوقات انجام حرکت هم زمان با کودک مفيد مي باشد .براي مثال کودکي که قادر نيست از روي صندلي بلند شود ،اگر شما کنارش بنشينيد و بگوييد (حالا با هم بلند مي شويم )و بعد با او بلند شويد ، قادر خواهد بود اين کار را انجام دهد .

راهنمايي با گرفتن دست ها : بعضي اوقات در طول يک حرکت نياز است که چندين بار دست يا بازوي کودک را هدايت کنيم . براي مثال ، وقتي کودکي را براي ساختن برجي با وسايل دست ساز تشويق       مي کنيم ابتدا معلم فعاليت را شروع مي کند و بعد دست کودک را براي مدتي هدايت مي کند ،از آن به بعد کودک قادر است خودش آن را ادامه دهد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین اقدام پژوهی معلم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین اقدام پژوهی معلم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین اقدام پژوهی معلم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین اقدام پژوهی معلم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین اقدام پژوهی معلم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ارتباط برقرار کردن با پیام با وجود بیماری اوتیسم با درجه پایین اقدام پژوهی معلم دبستان

منابع

۱-قشلاقی،محمد_۱۳۷۱_مبانی تحقیقات تجربی_چاپ اول____انتشارات المپیک ورزش.

۲-قاسمی پویا،اقبال_۱۳۸۳_عملی پژهش درعمل_چاپ ششم__انتشارات پژوهشکده تعلیم وتربیت

۳-میلانی فر،بهروز_۱۳۸۴_روان شناسی کودکان ونوجوانان استثنایی_چاپ هشتم نشرقومس

۴-تبریزی،مصطفی_۱۳۸۰_درمان اختلالهای خواندن،تهران،انتشارات خلاق

۵-سیف نراقی_مریم ونادری_۱۳۷۹_نارسایهای ویژهدریادگیری،تهران،انتشارات مکیال

۶-احدی،حسن_۱۳۸۷_اختلالهای یادگیری(ازنظریه تاعمل)_تهران-نشرارسباران

۷-کاکاوند،پیام _۱۳۸۵_روان شناسی وآموزش کودکان استثنای_تهران_نشرروان

۸-سیف-علی اکبر_۱۳۸۷_رون شناسی پرورش نوین چاپ دوم_نشردوران

۹-کاپلدن،هارولد،ای،سادوک،بنجپیام ،جی(۱۳۷۷)،اختلالهای رفتاری وروانی ونوجوانی_ترجمه پیام  الله قاضل_شیراز_انتشارات راهگشا

۱۰-امیرحسینی،خسرو_۱۳۸۴_مهارت پژوهشگری درآموزش(اقدام پژوهی)

برای دانلود اقدام پژوهی معلم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

36 − = 27