اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به درس جمله سازی علاقه مند نمایم ؟
اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به درس جمله سازی علاقه مند نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه
اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به درس جمله سازی علاقه مند نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی
دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی
تجزیه و تحلیل اطلاعات
پس از بررسی نظرات اولیا و همکاران به این نتیجه رسیدم در درس انشا موانع زیادی وجود دارد که برخی از آنها عبارتست از:
۱- ضعف فرهنگ مطالعه
۲- جایگاه نداشتن فرهنگ انتقاد و رواج فرهنگ تملق
۳- فرهنگ جرأت نداشتن واتکا به خانواده برای ابراز ایده ها و آرام و هجوم به مسائل و برآورد راه حل و ارائه آن ها
۴- عدم وجود تشویق کارساز و مناسب
۵- ارزش نگذاشتن به نوشته های ابتدایی
۶- ملموس نبودن موضوعات و مسائل مورد بحث و تکراری بودن آنها
۷- همکاری نامناسب خانواده ها
۸- عدم وجود ارزیابی دقیق از درس انشا
۹- ذاتی و ارثی پنداشتن امر خلاقیت و ابداع
۱۰-مشخص نبودن جایگاه درس انشا در برنامه ی درسی به صورت اعتقادی و سهل الوصول بودن و در اختیار گرفتن آموزش آن و نیز زمان آن برای تکمیل دروس دیگر.
دانشآموزان بی انگیزه در مدرسه و راهبردهای افزایش انگیزش
همهی ما از اهمیت انگیزه در زندگی آگاهی کامل داریم، با این حال بیشتر ما احساس میکنیم در زندگی به اندازهی کافی دارای انگیزه نیستیم. انگیزه به ما کمک میکند تا احساس رضایتخاطر کنیم، دربارهی خودمان احساس مسئولیت نماییم و بر زندگی خود تسلط داشته باشیم.. بیانگیزگی در بین دانشآموزان این نگرانی را در والدین و آموزگاران بهوجود میآورد که شاید آنها نتوانند در مورد خود به درستی عمل کنند، به بیراهه بروند یا حتی زندگی خود را تلف کنند. موقعیت و شرایط محیط آموزشی از جمله عواملی است که با بیانگیزگی دانشآموزان ارتباط نزدیک دارد. آموزگار مهمترین نقش را در مدرسه ایفا میکند و چگونگی عملکرد دانشآموز به رفتار آموزگار بستگی دارد. برای آموزگار انگیزهی دانشآموز هم بهعنوان هدف و هم بهعنوان وسیلهی پیشرفت در سایر زمینهها اهمیت بسیار بالایی دارد. لذا در این بحث بهطور مختصر ابتدا با علائم دانشآموزان بیانگیزه و سپس به سببشناسی و راهکارهای مناسب جهت بالا بردن انگیزهی لازم در دانشآموزان خواهیم پرداخت. پس از تجزيه و بررسي و تحقيق و مطالعه منابع موجود خلاصه يافته هاي حاصل از اين تجزيه و تحليل ( علل ناتواني دانش آموزان در نگارش انشا بدين شرح مي باشد)
۱- عدم آشنايي دانش آموزان با طرز و چگونگي انشا كه دلايل آن در وضعيت موجود نوشته شد , كه در دوم ابتدایی آشنايي دانش آموزان فقط با جمله بندي بوده است.
۲- دانش آموزان نمي دانند كه در مورد چه بنويسند , كدام موضوعات و مطالب در نوشتن آنها كمك خواهد كرد.
۳- انشا در سر كلاس نوشته نمي شود , محول كردن نگارش به محوطه خارج از كلاس كه لاجرم دانش آموزان از اولياي دانش آموزان استفاده نمايد.
۴- عدم علاقه و رغبت آموزگاران و همچنين عدم آشنايي با قواعد موضوعات مناسب هر پايه مطابق با اصول روان شناسي , و توانايي ذهني
۵- تقويت نكردن مهارت گوش دادن دانش آموزان به انشاهاي خوانده شده در كلاس درس.
۶- عـدم فضـاي آزاد , و فضـاي پـرسـش و پـاسـخ و نقـد و بـررسـي نوشته هاي دانش آموزان در كلاس .
۷- مناسب نبودن موضوعات انتخاب شده با توجه به گروه سني و همچنين تكراري بودن موضوعات.
۸- عدم مطالب كتاب هاي قصه و داستان پروري ذهن هاي دانش آموزان در مدرسه و بيرون از مدرسه.
۹- آموزگاران معيارهاي مشخص در ارزشيابي انشا در دست ندارند.
نشانه های بی انگیزگی در دانش آموزان
– ناتمام گذاشتن کارها
– خودداری از انجام تکالیف
– عدم تلاش برای حل مشکل خود
– مشکل در تصمیمگیری
– انتظار کمک از دیگران
– بیتوجهی و بیدقتی
– تمایل نداشتن به فعالیت های بدنی
– آوردن بهانههای متعدد برای انجام ندادن کارها
– داوطلب نشدن برای انجام کارها
– عاجز بودن در تنظیم فعالیت حال و آینده
– میل دائمی به قرار داشتن در حالت استراحت
– به سر بردن دائمی در رویا
– قدرت تمرکز فکری پایین
-تنبلی نمودن و از زیر باز مسئولیت، شانه خالی کردن
عوامل مختلفی که منجر به کاهش انگیزه در دانشآموزان میشود:
– عدم هماهنگی بین میزان تکالیف مدرسه با تواناییهای دانشآموزان
– یکنواخت بودن محیط آموزشی با توجه به پیشرفتهای عصر حاضر که میتوان از وسایل کمک آموزشی مثل نوار ویدیو، سیدی، اینترنت و… استفاده کرد.
– عدم کنترل والدین نسبت به وضعیت تحصیلی فرزندانشان
– بیارتباط بودن تکالیف با نیازهای روزمره
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم
کسب نتایج پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به درس جمله سازی اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم
فهرست منابع
۱- رحیمی،عبدالکریم.(۱۳۸۶). عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
۲- پارسا،محمد.(۱۳۵۷).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت آموزگار ،چاپ اول.
۳قانمی،علی.(۱۳۷۸).خانواده و مسانل مدرسه ای دانش آموزان،نشر آرین، چاپ سوم.
۴- قاسمی پویا،اقبال.(۱۳۸۲). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.
۵-سیف ،علی اکبر.(۱۳۸۰).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.
برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید