نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه مي توانم با كمك درس انشا تفكر خلاق را در فراگيرانم بهبود ببخشم؟

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه مي توانم با كمك درس انشا تفكر خلاق را در فراگيرانم بهبود ببخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه مي توانم با كمك درس انشا تفكر خلاق را در فراگيرانم بهبود ببخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا

تعريف مهارت تفکر خلاق:

— مهارتي است که شخص از تلفيق مهارت هاي حل مساله و تصميم گيري از افکار يا روابط نو برخوردار شده و قدرت کشف و انتخاب راه حل هاي جديد را پيدا مي کند.

انواع تفکر: ۱- تفکر واگرا ۲- تفکر همگرا

تفکر خلاق با تفکرواگرا رابطه مستقيم دارد.

افراد با تفکر واگرا سعي مي کنند پديده ها و امور و افکار را آن چنان که هستند به راحتي نپذيرند، بلکه نگاه متفاوت تري داشته باشند و از قالب هاي فکري همسان دور شوند، به عبارتي پديده ها را با چشم و منظر ديگري نگاه کنند به نقل سهراب سپهري:

چشم ها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد

چترها را بايد بست، زير باران بايد رفت

اما در تفکر همگرا، فکرهاي جديد و نو کمتر در آن راه پيدا مي کند، امور و پديده ها را آن چنان که هستند مي بينند و مي پذيرند.

( مهارت تفکر خلاق- مهدی فتحی۱۳۸۴)

مراحل تفکر خلا ق:

۱- آمادگي: در اين مرحله افراد به امور و پديده هاي مختلف زندگي دقت و توجه بيشتري پيدا مي کنند، به حدي که گاهي پديده هاي زندگي مدت هاي طولا ني ذهن شخص را به خود مشغول مي نمايد.

۲- مطالعه: در اين مرحله فرد با بررسي و مطالعه بيشتر روابط بين پديده ها را بهتر درک مي کند.

۳- تغيير : در اين مرحله شخص به نوع روابط بين پديده ها که ذهن او را به خود مشغول کرده پي برده و با طرح سوال هاي مختلف در ذهن به نقد و بررسي آن مي پردازد.

۴- پختگي: در اين مرحله شخص با گذر از مراحل قبل به درک و شناخت عميق تري از روابط بين پديده ها مي رسد و گويي پديده ها، جزيي از وجودش شده است.

۵- اشراف: در اين مرحله شخص به پاسخ هاي ناگهاني دست پيدا مي کند و معمولا با کلماتي نظير «آهان، يافتم»… متجلي مي شود.

۶- وارسي: در اين مرحله فرد به بررسي بهترين ايده اي که در مراحل قبلي به آن رسيده است مي پردازد تا صحت و سقم و درستي آن را مشخص نمايد.

۷- اجرا: در اين مرحله فرد افکار يا ايده هايي که مورد تاييد واقع شده اند را به مرحله اجرا در ميآورد.

( مهارت تفکر خلاق- مهدی فتحی۱۳۸۴)

ويژگي هاي افراد داراي تفکر خلاق:

۱- راه هايي را جست و جو مي کنند که از طريق آن بتوانند فکر خود را به سوي ايده هاي نو و تازه هدايت نمايند.

۲- به همه جوانب يک موضوع و مساله توجه دارند.

۳- در حل يک مساله تمرکز حواس بيشتري را از خود نشان مي دهند.

۴- فکرهاي بکر(دست نخورده و نو) را بيشتر از ديگران از خود نشان مي دهند.

۵- به راه حل هايي مي انديشند که ممکن است از ديد ديگران اهميت چنداني نداشته باشد.

۶- از ربط ايده ها و تجربيات مختلف، نتايج جديدي را مي گيرند.

۷- افکار و عقايده خود را به راحتي مطرح مي کنند و از مواجه با عقايد مختلف استقبال مي کنند.

۸- براي حل مسائل و مشکلا ت، راه هاي مختلف را بررسي و تا رسيدن به نتيجه دلخواه تلا ش مي کنند.

۹- خود را محدود به نظرات ديگران نمي نمايند، حصار هر آن چه بود و هست را مي شکنند.

۱۰- همواره کنجکاو بوده ودر جست وجوي اطلا عات جديد و نو هستند

.( مهارت تفکر خلاق- مهدی فتحی۱۳۸۴ )

تعریف دانش آموز

دانش‌آموز از لحاظ لغوی به معنی کسی است که دانش می‌آموزد و در اصطلاح، برای اطلاق به محصلان رسمی در سطح تحصیلات پیش از دانشگاه به کار می‌رود. بر گرفته ازدانشنامه آزادhttp://fa.wikipedia.org/

فرهنگ فارسی معین

)( ~.) ص فا.) ۱ – آن که علم آموزد. ۲ – شاگرد مدرسه .

لغت نامه دهخدا

دانش آموز )ن. )(نف مرکب ، اِ مرکب ) که دانش آموزد. که علم آموزد. که دانش فراگیرد. شاگرد. (غیاث ). شاگرد مدرسه . طالب علم . آموزنده ٔ علم :

چو بر دین حق دانش آموز گشت

چو دولت بر آفاق پیروز گشت .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشانمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  بهبود دادن تفکر خلاق در فراگیرانم به کمک درس انشا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم

منابع:

۱- اموزش مهارت تفكر خلاق، جان ادر، ترجمه ابوذر كرمي، تهران ، سايه سخن ۱۳۹۱

۲- مهارت تفكر خلاق و نقادانه، مهدي فتحي،مشهد ، شهيدي پور ۱۳۸۴

۳- روش تدريس زبان فارسي، بهمن زندي ، تهران ،سمت ، ۱۳۷۸

۴- آيين نگارش ، مريم صفايي حائري، قم ، پارسيان ، ۱۳۷۹

۵- آيين نگارش، احمد سميعي، مركز نشر دانشگاهي، تهران ، ۱۳۷۰

۶- از انشا تا نويسندگي، جعفر رباني، تهران ، انتشارات مدرسه، ۱۳۸۰

۷- بر ساحل سخن، شيوه ها ومهارت هاي نويسندگي، ابوالقاسم حسيني، تهران

۸- اينترنت ۱-http://mehrbaran49.blogfa.com , وبلاگ آقای مهر علی گراوند/

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه چهارم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 49 = 50